کد خبر: 133180 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1399 - 16:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(18)
بیشتر از آنکه دنبال تعریف و تمجید باشم منتقد هستم/ خبرنگاری، شغلی پردردسر که پشتیبانی نمی شود

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با اصغر شعبانی ورزشی نویس اتحاد جنوب و اتحاد خبر بخوانید :...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با اصغر شعبانی ورزشی نویس هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟ 

-  ۱۹ سال است که بعنوان ورزشی نویس فعالیت خبرنگاری دارم.  با هفته نامه اتحاد جنوب آغاز کرده ام و اکثر مطالب ورزشی ام در این هفته نامه و سایت خبری اتحاد خبر چاپ می شود اما برای دیگر سایتهای خبری شهرستان مثل دشتستان بزرگ، دیار جنوب و دی اسپورت نیز قلم زده و بعضا مطالبم را برایشان ارسال کرده و می کنم و نکته دیگر اینکه با همکاری مرحوم اسلامیان خبرنگار پیشکسوت برازجانی برای چندسالی خبرنگار مجله ی قدیمی دنیای ورزش بودم و خبرهای ورزشی برازجان و دشتستان را به تهران می فرستادم. در مورد قسمت دوم سوال، به طور دقیق حضور ذهن ندارم که چند خبر و گزارش را تهیه کرده ام اما سالهاست که با افتخار در این عرصه حضور دارم و بابت این موضوع خوشحالم که برای ورزش قلم زده ام.

تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟ 

- مطالب ورزشی بسیار زیادی بوده که نوشته و تهیه کرده ام و اکثر مطالبم نیز تاثیرگذار بوده چرا که برای حل مشکل یک ورزشکار یا هیات ورزشی و یا حتی یک مدیر ورزشی قلمم را چرخانده ام، بیشتر از آنکه دنبال تعریف و تمجید باشم منتقد هستم اگر چه بوده جاهایی نیز که در نوشته هایم به تعریف و تمجید از فلان ورزشکار یا فلان مدیر بعلت موفقیت در امورات ورزشی و یا کمک به ورزش نیز پرداخته ام اما همانگونه که عرض کردم بیشتر مطالبم در این سالها انتقادی بوده است. اگر بخواهم به تاثیرگذارترین خبرها و یا گزارشاتم اشاره کنم می توانم به مطالبم در خصوص اتفاقات سالهای اخیر هیات فوتبال استان اشاره کنم که سبب شد اتفاقات خوبی در فوتبال استان رقم بخورد و مجمع انتخاباتی آن بدون مشکل برگزار بشود و یا مطالبی در باب مشکلات مالی باشگاه منحل شده ی سایپای برازجان در زمانی که با سعید اسماعیلی در لیگ کشور حضور داشت و نیز باشگاه پرسپولیس برازجان که یکی دو مطلبم کام یکی از نمایندگان سابق مردم در مجلس را تلخ کرده بود و خاطرم هست که بعد از چاپ آن تا چند روز جوابگوی ده ها تلفن بودم که چرا آن متن را نوشته ام!

مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟ 

- شاید مهترین چالش خبرنگاران نداشتن امنیت شغلی باشد، شاید یک جوان علاقمند به شغل خبرنگاری با عشق و علاقه وارد این حرفه شود و انتظار داشته باشد به اهدافی مهم در زندگی شخصی خود برسد اما متاسفانه در شرایط کنونی اینطور نیست، اگر چه در سالهای اخیر اقداماتی برای حل مشکلات خبرنگاران و رسانه ها صورت گرفته اما باز هم این قشر از جامعه که انصافاً از شغلی پردردسر برخوردارند مشکلات خاصی دارند که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133180