کد خبر: 133132 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1399 - 16:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(12)
یادداشتی که نماینده سابق را مجبور به واکنش کرد/ فقد خبرنگار تخصصی در مطبوعات استان

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با حسن محدث زاده خبرنگار آزاد نشریات استان بخوانید:...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با حسن محدث زاده خبرنگار آزاد نشریات استان بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟ 

- نوشتن را از دوره دانش آموزی با انتشار نشریه های دانش آموزی شروع کردم و با سردبیری نشریه دانشگاه در دوره دانشجویی ادامه پیدا کرد.
پس از فراغت از دانشگاه با یک وبلاگ محلی در شهرمان آبدان این مسیر مورد علاقه استمرار یافت و سپس با انتشار تعداد زیادی یادداشت در رسانه های مختلف محلی؛ استانی و ملی روزنامه نگاری را به صورت حرفه ای تر ادامه داده ام.


تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟ 

- یادداشتی که در خصوص سوء استفاده یکی از نمایندگان استان در یکی از دوره های قبل مجلس از موقعیت نمایندگی به نفع اعضا خانواده اش نوشتم که بازخوردهای زیادی را از مخاطبان گرفتم و نماینده مورد نظر را مجبور به واکنش کرد.
در مورد دیگری هم دو نفر مسئولان یک نهاد محلی، اقدام به یک تخلف مالی کرده بود. وقتی از این موضوع مطلع شدیم؛ این تخلف را بی رودربایستی رسانه ای کردیم و آن دو مجبور شدند دست از رفتارشان بردارند.


مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟ 

- مهمترین چالش جامعه مطبوعاتی استان را فقد و فقر خبرنگار تخصصی در حوزه‌های مختلف می دانم. این موضوع سبب شده که رسانه‌های استان اکثر موضوعات و چالش های منطقه ای  و استانی را به صورت عمومی و کلی و نه تخصصی، طرح و پیگیری کنند. البته بحران اقتصاد رسانه، متغیر قوی و موثری بر پیدایش و تقویت این چالش است اما دلیل کافی نیست.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133132