کد خبر: 133130 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1399 - 21:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(13)
خبرنگاری شغلی جذاب اما چالش برانگیز است/ خبر تجمع اعتراضی کارکنان یک دستگاه اداری نتیجه بخش بود

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با صدیقه جمالی خبرنگار هفته نامه پیغام بخوانید:...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با صدیقه جمالی خبرنگار هفته نامه پیغام بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟

من از سال 84 وارد عرصه رسانه شدم و از ابتدای حضور تاکنون با هفته نامه پیغام مشغول به کار بوده ام، بیشتر در بخش خبر فعالیت می کنم و اخبار زیادی تا به حال در زمینه های مختلف تهیه کردم و همچنین چندین مصاحبه با اشخاص درحوزه های مختلف.

تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟

البته  به نظرمن همه اخباری که چه در رسانه ما و یا رسانه های دیگر تهیه می شود قائدتا تاثیر زیادی در جامعه خواهند داشت و اما تاثیر گذارترین خبر من به چند سال پیش برمی گردد که از تجمع اعتراضی کارکنان یک دستگاه اداری در استان که به علت اختلاس مالی چند عضو از اعضای هیات مدیره آن دستگاه رخ داده بود، تهیه کردم  که انتشار این گزارش خبری، بسیار نتیجه بخش بود.


مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟

خبرنگاری یکی از شغل‌های جذاب، پرمخاطب اما چالش برانگیز در جامعه است، که نبود نیروی متخصص در رسانه‌ها، ورود افراد غیرحرفه‌ای، مشکلات اقتصادی، کم شدن آگهی‌ها و درآمد مطبوعات، ارتقا سواد رسانه ای، توجه به گردش اطلاعات آزاد، بیمه و گرانی کاغذ و نداشتن حقوق کافی را می توان از مهمترین چالش های خبرنگاران و مطبوعات برشمرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133130