کد خبر: 133111 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1399 - 07:30
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(11)
خبرنگاری ساعت خاص یا روز و شب ندارد/ گزارش من درباره مشکلات نیروهای شرکتی بهداشت و درمان بازتاب زیادی داشت

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با ساناز دانشگر خبرنگار اتحاد جنوب و اتحاد خبر بخوانید:...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با ساناز دانشگر خبرنگار هفته نامه اتحاد جنوب و سایت اتحاد خبر بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟ 

- از دی ماه 97 افتخار این را داشتم که با مجموعه خوب اتحاد جنوب که بیش از 21 سال سابقه درخشان دارند همکاری کنم. در این مدت بنا به علاقه ام عمده فعالیت های خبرنگاری ام در زمینه گفتگو و تهیه گزارش بوده است. مدت زمان کوتاهی است که در کنار گفتگوهایم فتوخبر نیز کار می کنم. اگر بخواهم گفتگوهایی که انجام داده و آن هایی که تنظیم و پیاده کرده ام یاد کنم؛ مجموع آن به 20 گفتگو می رسد. در مدت فعالیت خود حدود پنج گزارش تهیه کرده ام.


تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟ 

- چند ماه قبل گزارشی از نیروهای شرکتی بهداشت و درمان که اعتراض به تبعیض زیاد با نیروهای رسمی داشتند و حقوق دو ماهشان واریز نشده بود تهیه کردم که بازخورد گسترده و خوبی داشت تا آنجا که خارج از استان با من ارتباط برقرار کردند و از تاثیر این گزارش گفتند. پارسال نیز در روز جهانی مبارزه با کار کودکان گزارشی در این باب نوشتم که از مشکلاتشان بسیار ناراحت شدم و تا مدت ها به کودکان کار فکر می کردم. 


مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟ 

- مهم ترین چالش خبرنگاری در حال حاضر بنظر بنده اضطراب و استرس شغل خبرنگاری است. بخصوص که در وضعیت بد اقتصادی هستیم و خبرنگار به عینه شاهد مشکلات مردم جامعه است. علاوه بر مشکلات اقتصادی ماه هاست که جامعه درگیر ویروس کرونا شده است و بارها قید کرده ام خبرنگاران نیز از ابتدای ورود این ویروس به کشور پا به پای مدافعان سلامت در روزهای سخت کرونایی بوده اند و نقش بسزایی در این ایام ایفا کرده اند. خبرهای بد استرس زا است و به مرور تاثیر بدی روی خبرنگار می گذارد. مشکل دیگر خبرنگاری این است که خبرنگار تمام زندگی اش را روی این شغل می گذارد. در واقع خبرنگاری ساعت خاص یا روز و شب ندارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133111