کد خبر: 133110 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1399 - 21:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(10)
گزارشی که استاندار را به محله کوتی بوشهر کشاند/ رشد قارچ گونه سایت‌ های خبری از چالش‌های حوزه رسانه در استان است

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با صمد شهریاری خبرنگار خبرگزاری ایرنا بخوانید:...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با صمد شهریاری خبرنگار خبرگزاری ایرنا بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟ 

- تا به امروز 12 سال سابقه کار خبری در خبرگزاری‌ های ایرنا (هفت سال)، فارس (۲ سال) و پایگاه خبری تحلیلی دیارمهر (سه سال) دارم.

آمار دقیقی از تعداد خبر و گزارش‌ هایی که تهیه کردم ندارم ولی با قاطعیت می‌گویم طی این ۹ سالی که با خبرگزاری‌ ها کار کردم شبانه روز درگیر کارهای خبری بودم.


تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟

- تاثیرگذارترین گزارش، گزارشی از نشست مسجد محله کوتی بوشهر بود که استاندار بوشهر بدون درنگ با بازدید از این مکان دستور بهسازی و بازسازی آن را صادر کردند‌.

گفتنی است گزارش‌ های متعدی نیز پیرامون محدودیت‌ های کالای همراه ملوان و تردد مرگبار خودروهای شوتی داشتم که تا به امروز به نتیجه مطلوب و دلخواهم نرسیده چراکه در این چند مدت اخیر تعداد قابل توجهی از هم استانی‌ها در مسیر تردد این خودروها جان خود را از دست دادند.

 

مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟

- در ارتباط با چالش‌های خبرنگاری طی یکی دو سال اخیر با شرایط خاص اقتصادی کشور قشرهای مختلفی در فشار مالی قرار گرفتند که فعالان عرصه رسانه نیز مستثنی از این قاعده نیستند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند تا جایی که بسیاری از رسانه‌ های مکتوب نیز فعالیت آنها مختل شده و یا برخی از آنها نیز تعطیل شدند.

بیمه نبودن عمده خبرنگاران هم استانی و رشد قارچ گونه سایت‌ های خبری فاقد هویت و صرفا مبتنی بر کپی پیست از دیگر چالش‌های حوزه رسانه در استان بوشهر است‌.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133110