کد خبر: 133077 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 07:57
۱۷۴۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد

اتحادخبر:  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: یک هزار و ۷۴۸طرح هادی روستایی با سرمایه‌گذای ۲۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان اجرا شده است.

اتحادخبر:  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: یک هزار و ۷۴۸طرح هادی روستایی با سرمایه‌گذای ۲۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان اجرا شده است.

۱۷۴۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد

به گزارش ایرنا؛ غلامرضا زارعی افزود: با اجرای طرح مختلف میزان برخورداری روستاها از اجرای طرح  هادی امروز از ۳۴ به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد:  با همت دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته ۱۶۹ زمین چمن ورزشی با ۳۳۷ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت از جمله طرح‌های امید اجتماعی در این استان است که اجرا شد.

 

زارعی اضافه کرد: همچنین در راستای بهره‌مندی ساکنان روستاهای استان از فضای پارک، امکانات و تجهیزات سرگرمی، امکانات فرهنگی هنری و ورزشی ۲۶۲ بوستان  امید با ۵۵۴ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای این استان راه‌اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: احداث زمین والیبال در روستاهای بالغ بر ۴۰۰ نفر جمعیت از دیگر اقدام‌های دولت تدبیر و امید است که در این راستا ۲۰۰ زمین والیبال برای جوانان روستایی احداث شده است. 

 

زارعی افزود: سرانه فضای سبز و پارک روستاهای استان بوشهر در ۷ سال گذشته با اجرای طرح‌های مختلف از ۱۹ صدم مترمربع به ۱.۸۷ مترمربع افزایش یافته است.

 

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت ۱۶۲ سینمای روباز روستایی شامل سکو، سن و دیوار در روستاهای استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

وی در خصوص طرح آسفالت معابر اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های روستایی در عرصه عمران و آبادانی روستاها از مهمترین هدف‌های این دولت به شمار می‌رود که در این راستا از محل قیر رایگان ۶۶۱ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پرداخت و ۳۶۴ کیلومتر آسفالت شده است.

 

زارعی گفت: ایمن سازی روستاها در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه از دیگر برنامه‌های مهم دولت به شمار می‌رود که تاکنون هفت روستای استان بوشهر در برابر سیل و حوادث غیرمترقبه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال ایمن‌سازی شده‌اند.

 

وی یادآورشد: طرح اعتبارات عمرانی مناطق نفت خیز از جمله طرح‌های مهم دولت به شمار می‌رود که از سال ۹۶ اجرا و تا سال ۹۸  مبلغ ۳۸۹ میلیارد ریال اعتبار صرف بهسازی معابر، نوسازی دیوار حفاظتی، بوستان و پیاده رو سازی در روستاها شده است.

به گفته زارعی اجرای روستاهای گردشگری از جمله دیگر طرح‌های دولت تدبیر و امید است که ۲۵ روستای استان بوشهر بعنوان روستاهای گردشگری مشخص شده که در سال ۹۸ و ۹۹ مبلغ  ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۰ روستا زیرساخت‌های گردشگری اجرا و امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص صدور سند نیز گفت: از سال ۹۴ تا ۹۹ ، ۱۰ هزار و ۳۸۱ جلد سند با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان بوشهر برای روستائیان صادر و در این مدت نیز یک هزار و ۵۱۴ قطعه زمین نیز واگذار شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133077