کد خبر: 133042 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 مرداد 1399 - 10:23
۶۵ پروژه هفته دولت در تنگستان افتتاح و اجرا می‌شود

اتحادخبر:  فرماندار تنگستان بوشهر گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی و مالی همزمان با هفته دولت ۶۵ پروژه در شهرستان تنگستان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

اتحادخبر:  فرماندار تنگستان بوشهر گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی و مالی همزمان با هفته دولت ۶۵ پروژه در شهرستان تنگستان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

۶۵ پروژه هفته دولت در تنگستان افتتاح و اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا؛ عبدالحسن رفیعی‌پور روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری افزود: از این شمار ۶۴۰ میلیارد ریال پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳۷ میلیارد تومان دیگر نیز آغاز می‌شود.

 

وی بیان کرد: در این شرایط حساس اتحاد و همبستگی بین ارکان نظام نقشی اساسی در حل مشکلات جامعه و پیشرفت نظام دارد.

به گفته رفیعی پور امروز بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، روز وحدت، انسجام و اتحاد بین ارکان نظام هست و باید همه در کنار هم برای شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور کمک کنند و نباید دنبال اختلاف افکنی باشیم و نگاه‌های سیاسی را باید کنار گذاشت.

 

وی بیان کرد: دولت بخشی از بدنه نظام هست و سلب اعتماد مردم از مسئولان به کل نظام آسیب وارد می‌کند به همین دلیل امروز همه مسئولان باید با انجام کار جهادی به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند.

 

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در این شرایط موضوع کرونا از یک طرف و تحریم‌های ظالمانه آمریکا از طرفی دیگر و چالش‌های اقتصادی ایجاد شده زندگی را بر مردم سخت کرده و مردم ظرفیت تنش‌های سیاسی را ندارند.

 

رفیعی پور گفت: تمام تلاش دولت این است که در این وضعیت بد اقتصادی و شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا،شرایطی ایجاد شود که مردم با کمترین مشکل بتوانند زندگی کنند و افتتاح هفتگی پروژه‌ها و طرح‌ها در راستای رفاه و آسایش مردم دلیلی بر این مدعاست.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: هفته دولت امسال، هفته اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام است و مردم باید بدانند در این شرایط بحرانی مدیران به دنبال اجرای پروژه‌های کلان هستند و به این وسیله امید را باید به مردم برگرداند.

 

رفیعی پور ادامه داد: در سالی که با درایت رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده، تمام نگاه‌ها به سمت بخش خصوصی، کارآفرینان و تولیدکنندگان است در این راستا سرمایه‌گذار و تولید کننده نباید در بروکراسی و پیج و خم‌های بخش‌نامه‌های اداری قرار بگیرند.

 

وی گفت: دریا و مرز دریایی با کشورها، گردشگری، شیلات، کشاورزی و مراکز تجاری از جمله ظرفیت‌هایی است که جذابیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذار در بخش خصوصی دارند و نباید این فرصت‌ها را از دست داد.

 

رفیعی پور با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های کلانی در دو بخش دلوار و مرکزی شهرستان تنگستان در حال انجام است، گفت: این شهرستان سال گذشته مقام دوم پرداخت تسهیلات اشتغال را کسب کرد.

 

وی مسایل آب شهرستان را مشکلی ۲۰ ساله عنوان کرد و یادآورشد: تلاش می‌شود با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های مجتمع آب روستایی دلوار، آب‌شیرین‌کن‌ها، مخازن و نوسازی خط انتقال مشکل آب در بخش دلوار به صورت کامل حل شود.

 

وی با بیان اینکه تنگستان بیشترین آمار مدرسه‌های تخریبی را در استان دارد، گفت: ۱۳ مدرسه در حال احداث در این شهرستان وجود دارد که حدود ۷۰ درصد این مدرسه‌ها با همت خیران و در بخش دلوار در دست ساخت هستند.

 

رفیعی پور افزود: در دولت تدبیر و امید ۴۰  مدرسه در تنگستان ساخته شده و یا در حال ساخت است که تا پایان سال و دهه فجر آماده می‌شوند یعنی به طور میانگین در هر سال ۶ مدرسه در تنگستان ساخته شده و باز هم به دلیل تعدد روستاها، این مشکل در برخی نقاط شهرستان همچنان پابرجاست. 

وی ادامه داد: در این دولت بالغ بر ۵۰ زمین چمن مصنوعی و ۶۵ بوستان روستایی، آسفالت معابر، تولید ۲هزار و ۳۶ تن میگوی پرورشی، احداث ۲۹۵ مسکن برای محرومان بخشی از خدمات دولت در شهرستان تنگستان است.

 

رفیعی پور گفت: افزون براین پروژه های ملی شامل احداث راه آهن و سد خاییز، اسکله‌های دلوار، عامری، بوالخیر و محمدعامری، راه اهرم به برازجان و ورودی دلوار که از زیرساخت‌های اصلی توسعه شهرستان هستند، همگی این پروژه ها فعال هستند.

 

وی تاکید کرد: مدیران از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی اقدام‌های خود استفاده کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/133042