کد خبر: 132980 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 مرداد 1399 - 16:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(6)
همیشه در تیررس مشکلات بعد از خبرهایمان هستیم/ مهمترین مشکل خبرنگاران عدم حمایت از طرف دولت است

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با ایمان خوشقدم مدیر پایگاه خبری تحلیلی دیار جنوب بخوانید:...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با ایمان خوشقدم مدیر پایگاه خبری تحلیلی دیار جنوب بخوانید :

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟

-  از سال 85 با یکی از نشریه های شهرستان همکاری می کردم ولی بصورت جدی و رسمی از سال 90 کار خبرنگاری را با نشریه دریای جنوب در کنار خانم معصومه احمدی شروع کردم که آن زمان مثل الان دنیای خبرنگاری با امکاناتی مثل موبایل و دوربینها پیشرفته نبود و همه چیز سنتی بود. در سال 92 در پایگاه خبری تحلیلی جانا بعنوان مدیر مسئول شروع بکار کردم، همزمان با فعالیت در پایگاه خبری جانا بعنوان مدیر داخلی هفته نامه کشوری میثاق منتظران هم فعالیت داشتم و در سال 96 اقدام به طراحی و راه اندازی پایگاه خبری تحلیلی دیار جنوب کردم و کارم را رسما شروع کردم.
دقیقا نمی دانم چند خبر تهیه شده فکر کنم خبرنگارهایی که پیشینه زیادی دارند واقعا از میزان خبر و گزارششان اطلاع دقیقی نداشته باشند ولی چندین مقاله تاکنون از نقش واسطه گران در اقتصاد کشور، دلایل کمبود کالا، نقش دلالان در قیمت ارز، روابط عمومی ناب، راهکارهای احیا روابط عمومی، رونق صنعت با مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی در روستاها، جوانان روستاها و راه حل مشکل بیکاری، بی توجهی به استراتژی آفت اصلی صنعت کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید، و دیگر یادداشتهای مناسبتی که در روزنامه ها و هفته نامه ها چاپ شده اند.

 

تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟

- خبر و گزارش زیاد کار شده و ما خبرنگاران همیشه در تیررس مشکلات بعد از خبرهایمان هستیم از درگیری تلفنی با مسئولین مربوط به خبر تا پلیس فتا و شکایت مسئولین هست تا شاید رده های بالاتر برسد ولی دو خبر و گزارش همیشه در ذهنم هست و می ماند یکی در خصوص قضیه موتور بگیرو در برازجان بود که درگیری های زیادی بعدش داشتیم یکی هم مصاحبه با یکی از ورزشکاران دشتستانی که مربی ورزش بود و در مصاحبه اش خواستار رسیدگی فدراسیون ورزش بود و گلایه شدیدی از آنها کرده بود که چرا مشکلش را برطرف نمی کنند به یاد دارم از این خبر چند روز گذشت، هم آن مربی و هم فدراسیون ورزش تماس گرفتند که لطفا خبر مربوطه را بردارید ما زیر سوال رفته ایم و مشکل مربی را برطرف می کنیم ولی لطفا خبر برداشته شود. متاسفانه تا چند ماه گرفتار این قضیه بودیم و به لطف خدا مشکل آن ورزشکار رفع شد.

 

مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟

 - امروزه مهمترین مشکل خبرنگاران عدم حمایت از طرف دولت و حل مشکلات آنهاست هم از لحاظ خبری و هم از لحاظ شغلی چرا که بعد از انعکاس هر خبری موج انتقادات و مشکلات به سمت خبرنگار روانه می شود و کسی حمایت کننده شغلی از خبرنگار نیست و دوم اینکه خبرنگاری شغلی پر از علاقه و سختی است که بعنوان شغل درآمد زا به آن نگاه نمی شود لذا اگر مسئولین مربوطه ارشاد و خانه مطبوعات بفکر خبرنگاران نباشند چه بسا بودند خبرنگارانی که از دور این حرفه بیرون رفتند به دلیل نبود درآمد حتی حداقلی. و در آینده دوباره این وضعیت پیش خواهد آمد و برخی خبرنگاران فعلی این حرفه را کنار خواهند گذاشت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132980