کد خبر: 132914 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1399 - 14:13
با حضور استاندار بوشهر انجام شد:
افتتاح تونل های انحرافی آب سد دالکی/ هزینه ١٠٠ میلیارد تومانی برای احداث تونل‌ ها / تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر : استاندار بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد دالکی مصوب شد. به گزارش اتحاد خبر، عبدالکریم گراوند در مراسم افتتاح تونل های انحرافی آب سد دالکی ضمن تبریک دهه ولایت اظهار کرد: در این شرایط حساس که دشمن تمام توان خود را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای به زانو در آوردن نظام به کار گرفته...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: استاندار بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد دالکی مصوب شد.



به گزارش اتحاد خبر، عبدالکریم گراوند در مراسم افتتاح تونل های انحرافی آب سد دالکی ضمن تبریک دهه ولایت اظهار کرد: در این شرایط حساس که دشمن تمام توان خود را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای به زانو در آوردن نظام به کار گرفته، با وجود همه فشار‌های دشمنان ما هر روز شاهد تحرک تازه در اقتصاد کشور ایران هستیم و خواهیم بود.

گراوند بیان کرد: ما شاهد جنگ اراده ها در همین پروژه ها هستیم که علی رغم سختی ها، تحریم ها و فشارهای وارده، توسعه کشور متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه سه سد بزرگ و متوسط در استان بوشهر، در دست احداث است، گفت: یکی از آنها سد دالکی است و از وزیر نیرو، سازمان برنامه و بودجه و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا جهت اجرای پروژه سد دالکی صمیمانه سپاسگزارم.



استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی سد دالکی با شروع فشارها و تحریم ها همزمان شد، تصریح کرد: امروز شاهد تحول عظیمی در این پروژه هستیم و این اتفاق نقش بسزایی در روند تسریع پروژه دارد.

گراوند بیان کرد: این عملیات با هدف هدایت آب به تونل‌های انحراف و فراهم سازی بستر مناسب برای شروع عملیات خاکریزی فرازبند و به دنبال آن بدنه اصلی سد دالکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای افتتاح بخش تونل های انحراف آب سد دالکی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.



گراوند بیان کرد: تکمیل پروژه سد دالکی نقش مهمی در گسترش و آبادانی ۱۴ هزار هکتار نخیلات استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۸۰ میلیارد تومان برای سد دالکی مصوب شد هر چند اجرای سد نیازمند اعتبارات بیشتری است و امید است با حمایت سازمان برنامه و بودجه و قرارگاه خاتم الانبیا بتوانیم شاهد این باشیم که سد دالکی به مرحله آبگیری برسد.

استاندار بوشهر یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه سد دالکی، ۵۵۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات مورد نیاز دارد.

بهره برداری از تونل‌ های انحراف آب، بخش بحرانی عملیات اجرایی سد دالکی را به پایان می‌ رساند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: سیستم انحراف آب سد دالکی شامل دو رشته تونل به قطر ۷.۵ متر و طول ۷۰۰ و ۸۰۰ متر می باشد که هر کدام از آنها ظرفیت انتقال یک هزار و ۴۳۵ مترمکعب در ثانیه را دارد.


 

محمدی بیان کرد: با انحراف آب به تونل‌ ها، عملیات خاکریزی فرازبند به ارتفاع ۶۰ متر که جزیی از سیستم انحراف آب است نیز آغاز شد.

وی تصریح کرد: احداث تونل‌ های انحراف آب و بهره برداری از آن، بخش بحرانی عملیات اجرایی سد دالکی را به پایان می‌ رساند، زیرا تا تا قبل از بهره برداری از تونل‌ های انحراف، انجام عملیات خاکبرداری و خاکریزی بدنه اصلی سد امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: برای احداث تونل‌ های انحراف آب بیش از ۳۵۰ هزار متر مکعب حفاری و خاکبرداری و بیش از ۵۴ هزار مترمکعب بتن ریزی صورت گرفته است.

 

تونل های انحراف آب سد دالکی به بهره برداری رسید/تصاویراختصاصی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132914