کد خبر: 132903 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1399 - 09:38
۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به فرهنگیان استان بوشهر پرداخت می‌شود

اتحادخبر:  مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر تأمین مسکن فرهنگیان استان بوشهر فاقد واحد مسکونی گفت: در این راستا زمین برای ساخت و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بانک مسکن تأمین می‌شود.

اتحادخبر:  مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر تأمین مسکن فرهنگیان استان بوشهر فاقد واحد مسکونی گفت: در این راستا زمین برای ساخت و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بانک مسکن تأمین می‌شود.

100 میلیارد تومان تسهیلات مسکن به فرهنگیان استان بوشهر پرداخت می‌شود

به گزارش تسنیم ، علیمراد کرمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه "جهاد رئیسعلی دلواری وارد کتاب فارسی کلاس پنجم استان بوشهر شد" اظهار داشت: این مهم  در دیدار  اعضای کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با رهبر معظم انقلاب اسلامی کلید خورد و از سال تحصیلی جدید کتاب سردار رئیسعلی دلواری شامل زندگی و مبارزات علیه استعمار در پایه پنجم ابتدایی تدریس می‌شود.

 

وی، با تاکید بر اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با شش ساحت تربیتی، تحول شگرفی در این عرصه ایجاد می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های معاونت‌های مختلف از اجرای المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای  خبر داد و تصریح کرد: این المپیادها در مدارس در راستای شادی و نشاط دانش آموزان اجرایی شده که اکنون 120 هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 

کرمی از افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان خبر داد و افزود:جذب نوآموز پیش دبستانی از 10 هزار نوآموز به 18 هزار و 500 نفر رسیده و این در حالی است که نرخ پوشش تحصیلی از 97.5 درصد به بیش از 99.5 درصد افزایش یافته است.

 

وی، از افزایش آموزشگاه‌ها خبر داد و افزود: آموزشگاه‌ها از 1851 به 1880 با 10 هزار و 332 کلاس درس رسیده است و در این راستا امسال چند واحد آموزشی دیگر به این مجموعه افزوده می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: در این راستا دانش آموزان شرکت کننده در حفظ قرآن کریم به 21 هزار نفر رسیده است.

کرمی، راه‌اندازی 19 هسته و مراکز مشاوره، فعالیت 220 مشاور تحصیلی رااز دیگر فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: در راستای انتخابات شورای دانش آموزی یک‌هزار و 650 شورای دانش آموزی تشکیل شده است.

 

وی، از افزایش درآمدهای  آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: درآمدهای آموزش و پرورش استان بوشهر از 9 میلیارد ریال در سال 1392 اکنون به 99 میلیارد ریال افزایش یافته و اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از 15 میلیارد ریال به 180 میلیارد ریال رسیده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزایش نرخ ارتقا پایه دوره اول متوسطه، ارتقای میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحانات نهایی، ارتقای میزان قبولی  در امتحانات نهایی و رتبه استان در کنکور سراسری را از دیگر موفقیت‌ها دانست.

 

کرمی، با  اشاره به فعالیت سوادآموزی گفت: اکنون 2 هزار و 600 سوادآموز تحت پوشش قرار دارند که نسبت به سال 92 بیش از 295 درصد افزایش یافته است.

وی،  رفع تصرف 50 هزار متر مربع از اراضی آموزش و پرورش و کوتاه شدن دست معارضین را  مورد اشاره قرار داد و افزود: در مدت 7 سال گذشته 190 هزار متر مربع  به مجموعه اراضی آموزشی، پرورشی و ورزشی  افزوده شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تامین مسکن فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا زمین برای ساخت و 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بانک مسکن تامین می‌شود که به هر متقاضی 100 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

کرمی با بیان اینکه سال تحصیلی از 15 شهریورماه آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: هدف ما ارائه آموزش مطلوب است که بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت آموزشی آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 370 فرهنگی استان بوشهر بازنشسته می‌شوند تصریح کرد: برای جبران کمبود نیروهای آموزشی از روش‌های مختلف استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش است

ان بوشهر پرداخت پاداش بازنشستگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلیه مطالبات بازنشستگان فرهنگی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

کرمی، مطالبات فرهنگیان استان بوشهر را افزون بر 130 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: اکنون به حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش استان بوشهر ماهانه  6 میلیارد تومان پرداخت می‌شود که انان 20 میلیارد تومان  طلبکار هستند و مطالبات پاداش بازنشستگان 100 میلیارد تومان است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132903