کد خبر: 132902 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1399 - 09:30
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر :
حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان بوشهر پرداخت شد

اتحادخبر: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۸۷۶ نفر از صنوف و واحدهای اقتصادی استان بوشهر پرداخت شده است. داریوش زراعت‌گر از تشکیل هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این هیئت که به ...

اتحادخبر: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۸۷۶ نفر از صنوف و واحدهای اقتصادی استان بوشهر پرداخت شده است.

حدود 10 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش تسنیم؛ داریوش زراعت‌گر از تشکیل هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این هیئت که به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات در راستای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است اعضای آن مشخص و معرفی شدند.

 

وی، ماموریت هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اگر در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در راستای رفع موانع تولید  مشکلی ایجاد شد راهکارهای لازم در هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی برای پرداخت بررسی و ابلاغ می‌شود.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر بیان کرد: با تصویب این هیئت در پرداخت تسهیلات به واحدهای مورد نظر، ‌بانکها ‌موظف به پرداخت هستند و در صورت عدم پرداخت، پرونده به هیئت انتظامی بانک مرکزی ارسال می‌شود.

 

زارعت‌گر با بیان اینکه هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان بوشهر از امروز کار خود را آغاز کرده است تصریح کرد: این هیئت متشکل از تعدادی از فعالان حوزه بانکی و اقتصادی است که توسط استاندار معرفی و با حکم رئیس کل بانک مرکزی مشغول به کار شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اکنون 2 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است افزود: تصمیمات این هیئت لازم‌الاجرا است و بانک‌ها موظف به اجرای مصوبات این هیئت هستند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر افزود: در فعالیت هیئت خبرگان بانکی با حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی،  تعداد بیشتری از صنایع و واحدهای تولیدی مشکل‌دار به چرخه تولید برمی‌گردند.

 

زارعت‌گر با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدهای آسیب دیده از کرونا خاطرنشان کرد: برای جبران خسارت و  آسیب‌های وارد شده به مشاغل، در شیوع بیماری کرونا تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این واحدها باید سامانه کارآ ثبت نام کنند افزود: تاکنون 1750 مورد و طرح مشمول استفاده از تسهیلات کرونایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه درخواست این واحدهای آسیب دیده 646 میلیارد ریال تسهیلات است تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود تاکنون 537 واحد صنفی آسیب‌دیده با اشتغال 876 نفر مبلغ 95.5 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

 

زارعت‌گر با اشاره به اینکه این وام‌ها با بازپرداخت 24 ماه پرداخت شده است گفت: واحدهای صنفی و تولیدی پس از دریافت وام یاد شده، با تنفس 2 و یا 3 ماهه پرداخت اقساط آغاز می‌کنند.

 

وی، با بیان اینکه ثبت نام در سامانه "کارا" برای دریافت اینگونه وام‌ها تا پایان مرداد ماه ادامه دارد افزود: این وام‌ها شامل 14 گروه صنفی می‌شود که شعب بانک‌های استان بوشهر آماده هرگونه همکاری برای پرداخت تسهیلات با سود 18 درصد هستند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132902