کد خبر: 132857 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 17:00
گفتگوی اتحاد خبر با خبرنگاران استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار(1)
عدم کار حرفه ای و آینده دار نبودن این شغل، مهم ترین چالش خبرنگاران استان

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با حسین حشمتی نویسنده پیشکسوت و خبرنگار هفته‌ نامه پیغام بخوانید:...

اتحاد خبر: هفدهمین روز از ماه میانی تابستان به یاد شهید بزرگوار، محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ تعدادی از خبرنگاران کوشا و فعال استان بوشهر رفتیم تا با طرح چند سئوال کوتاه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، قدردان زحمات آنها باشیم. گفتگوی ما را با حسین حشمتی نویسنده پیشکسوت و خبرنگار هفته‌ نامه پیغام بخوانید:

 

چند وقت است خبرنگاری می کنید و تا حالا چند خبر و گزارش تهیه کردید؟

- فعالیت خبرنگاری و نویسندگی اینجانب مشخصا از مهر سال ۱۳۷۳ با هفته نامه آئینه جنوب آقای دادفر شروع شد و به گمانم تا سال ۱۳۷۶ ادامه داشت. دومین دوره فعالیت خبرنگاری و نویسندگی ام با هفته نامه پیغام به مدیر مسئولی دکتر معتمد از آبان ماه ۱۳۸۶ شروع شده که تاکنون ادامه دارد.

متاسفانه آماری از تعداد آثاری که نوشته ام و در آن دو نشریه و همچنین هفته نامه های نسیم جنوب، نصیر،خلیج فارس، اتحاد جنوب و پیام عسلویه چاپ شده ندارم. اخیرا کتابی تحت عنوان شهر نوشت محتوی تعدادی از آثار برگزیده بنده چاپ شده که تعدادی از آن توسط خانه مطبوعات استان در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

تاثیرگذارترین خبر یا گزارشی که تا حالا آماده‌ کردید چه زمانی و در چه موردی بوده؟

- مطالبی که بنده نوشته ام اکثرا در زمینه اجتماعی و آسیب شناسی اختلافات خانوادگی بوده که  چند مورد از آنها به شرح زیر است:
1. حق طلاق کارآمدتر است یا مهریه 88/7/20 در هفته نامه پیغام
2. آسیب شناسی ازدواج های ناموفق 88/9/23
3. ازدواج های بی دوام 88/10/28
4. طلاق ناپسندترین حلال نزد خداوند 90/4/6 در هفته نامه پیغام
5. سبقت طلاق بر ازدواج 92/7/28 در هفته نامه پیغام

و اما مهم ترین گزارش تولیدی اینجانب تحت عنوان تمسک به قرآن، رمز ماندگاری حافظ است که ۲۳ فروردین ماه ۱۳۸۹ در پیغام و البته چند نشریه دیگر استان به چاپ رسیده است.

 

مهمترين چالش خبرنگاری را در حال حاضر چه می دانید؟

- مهم ترین چالش خبرنگاران بعضی از نشریات استان بوشهر، عدم کار حرفه ای و آینده دار نبودن این شغل برای آنان است، به این ترتیب که به غیر از چند روزنامه و هفته نامه در استان که خبرنگاران حقوق بگیر و بیمه شده آنهم به تعداد محدود دارند بقیه نشریات به دلیل ضعف بنیه مالی قادر به استخدام خبرنگار حرفه ای نیستند و به نظر می رسد برای رفع این مشکل اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان می باید باتوجه به اساسنامه خانه و سایر قوانین موضوعه چاره اندیشی کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132857