کد خبر: 132823 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 11 مرداد 1399 - 08:31
به مناسبت روز جهانی شیر مادر
به نوزادان خود، بدون نگرانی از کرونا شیر بدهید

اتحادخبر: یک فوق تخصص طب مادر و جنین گفت: شیر مادر دارای قوی‌ترین آنتی‌بادی‌ها است و تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر اعلام‌نشده است بنابراین مادران بدون نگرانی از کرونا به فرزندان خود شیر بدهند.

اتحادخبر: یک فوق تخصص طب مادر و جنین گفت: شیر مادر دارای قوی‌ترین آنتی‌بادی‌ها است و تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر اعلام‌نشده است بنابراین مادران بدون نگرانی از کرونا به فرزندان خود شیر بدهند.

به نوزادان خود، بدون نگرانی از کرونا شیر بدهید

به گزارش ایسنا؛ شکوه سادات ابوترابی بیان کرد: شیر مادر حاوی پادتن‌های مهمی برای زندگی و حیات نوزاد است، به‌خصوص ۶ ماه اول توصیه می‌شود نوزاد فقط با شیر مادر تغذیه شود، نوزاد در برابر بیماری‌ها غیر مصون و مهم‌ترین عامل نجاتش شیر مادر است.

 

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تاکنون ثابت نشده است که کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود بااین‌حال مادران حتماً باید با رعایت نکات ایمنی به نوزادان خود شیر بدهند، مادران حتماً سطوح و دست را با آب و صابون بشویند و در صورت این‌که به آلوده بودن سطوح شک دارند از الکل برای پاک‌سازی استفاده کنند.

 

این فوق تخصص طب مادر و جنین اظهار کرد: در ایام کرونا تأکید می‌شود که مادران قبل و بعد از شیر دادن دستشان را با آب و صابون بشویند، تماس پوست با پوست برای آرامش نوازد لازم است بنابراین حتماً توصیه می‌شود نوزاد را در آغوش بگیرند تا تماس بدنی برقرار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در مادران شیرده ضرورت استفاده از الکل وجود ندارد و استفاده از آب و صابون کافی است، در برخی موارد که مادر مشکوک به کرونا است باید حتماً با ماسک به نوزاد شیر دهد، دست خود را با آب و صابون بشوید و هنگام عطسه و سرفه مراقب باشد.

 

ابوترابی یادآور شد: اگر تأیید می‌شود مادر کرونا گرفته است نیز نیاز به مراقبت‌های خاصی است؛ اگر مادر خیلی بدحال نیست و توانایی دارد حتماً به نوزادش شیر دهد؛ اگر مادر توانایی شیر دادن ندارد باید شیر را بدوشد و از طریق قاشق به نوزاد بدهد.

 

وی تصریح کرد: اگر حال مادر خیلی بد باشد بهتر است از شیرهای کمکی استفاده شود، مادر و نوزاد در محلی که رفت‌وآمد زیاد است قرار نگیرند و بهتر است که برای شیردهی اتاق جداگانه در نظر گرفته شود.

 

این فوق تخصص طب مادر و جنین اظهار کرد: آنتی‌بادی‌هایی که باعث مقاومت نوزاد در مقابل بیماری‌های مختلف می‌شود در دوره جنینی از مادر دریافت می‌شود اما بخش اعظم آن را نوزاد بعد از تولد از طریق تغذیه با شیر مادر کسب می‌کند، بنابراین تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است.

 

وی عنوان کرد: بعضی از خانم‌ها می‌گویند مقدار شیر ما کم است و از شیر دادن خودداری می‌کنند، باید توجه شود که شیر مادر در رابطه عاطفی مادر و کودک تأثیرگذار است، شیر مادر در رشد نوزاد و مقابله با بیماری‌ها و میکروب‌های مختلفی که در اطراف نوزاد وجود دارد کمک می‌کند، بنابراین جز در موارد خاص و بیماری‌های حادی مانند وجود تب‌خال نوک پستان، یا بیماری‌های مصری؛ مادر باید شیر خود را به کودک بدهد چراکه در اکثر مواقع منافع شیر مادر نسبت به مضرات آن بیشتر است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132823