کد خبر: 132764 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1399 - 09:23
سرپرست دفتر نظارت توزیع برق شیراز
مشترکان برق مراقب سودجویان باشند

اتحادخبر: سرپرست دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز به مشترکان این شرکت هشدار داد که مراقب سوءاستفاده سودجویانی که با تبلیغ، قصد عرضه محصولاتی را تحت عنوان کاهنده مصرف و تنظیم کننده ولتاژ برق، را دارند، باشند.

اتحادخبر: سرپرست دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز به مشترکان این شرکت هشدار داد که مراقب سوءاستفاده سودجویانی که با تبلیغ، قصد عرضه محصولاتی را تحت عنوان کاهنده مصرف و تنظیم کننده ولتاژ برق، را دارند، باشند.

مشترکان برق مراقب سودجویان باشند

به گزارش ایسنا؛ محمدمهدی فتحی چهارشنبه ۸ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: طی روزهای اخیر و با توجه به تاکیدات مسئولان ارشد صنعت برق مبنی بر لزوم توجه بیشتر به مدیریت مصرف، برخی افراد حقیقی و حقوقی با هدف کسب منافع، مشترکان را به استفاده از سیستم‌هایی ترغیب می‌کنند که بنا به ادعای آنان منجر به کاهش مصرف یا جلوگیری از نوسان ولتاژ برق می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شیوه‌های مورد استفاده از سوی این افراد، بعضا موجب فریب مشترکان شده است، گفت: در بعضی موارد افراد یا حتی شرکت‌هایی، عموما در فضای مجازی، اقدام به تبلیغ در مورد کالاهایی می‌کنند که بنا به ادعای مطرح شده، منجر به کاهش برق مصرفی و جلوگیری از نوسانات برق خواهد شد.

او با تصریح اینکه هم اینک کیفیت برق تامین شده در سطح شرکت توزیع نیروی برق شیراز، در شرایطی مطلوب قرار دارد، گفت: با توجه به بهسازی، نوسازی و توسعه زیرساخت‌های توزیع برق و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و بهره‌گیری از توان نیروی انسانی متخصص، وضعیت برق در سطح محدوده تحت مدیریت توزیع نیروی برق شیراز، از مطلوبیت لازم برخوردار است.

 

 فتحی با بیان اینکه هشدارهای مطرح شده از سوی مسئولان صنعت برق، به دلیل روند افزایشی مصرف انرژی است که در صورت تداوم امکان دارد منجر به خاموشی‌های نوبتی و ناخواسته شود، گفت: هیچ سیستم کاهش دهنده میزان مصرف برق مورد تایید تاکنون در بازار وجود ندارد.

 

وی مدیریت مصرف برق را امری هوشمند دانست و گفت: برای مدیریت مصرف برق، هر مشترک باید راهکارهای توصیه شده که عموما ساده و در دسترس است را اجرایی کند، راهکارهایی نظیر تنظیم دمای اتاق روی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد، قراردادن کولر آبی در محل سایه و خنک، چک کردن وضعیت کولر و سیستمهای خنک کننده به شکل مرتب، استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک بار و .... که منجر به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف برق خواهد شد.

 

او با بیان اینکه خارج کردن دوشاخه برق دستگاه‌های برقی از پریز در زمان‌هایی که سیستم‌هایی که در آنها ترانس یا کیت الکترونیکی به کار رفته، نظیر تلویزیون، کامپیوتر و ... خاموش است، یکی از ساده‌ترین راهکارهای تاثیرگذار در کاهش مصرف برق محسوب می‌شود، گفت: بهترین راهکار برای کاهش برق مصرفی در زمان خرید لوازم برقی و توجه به برچسب مصرف انرژی و خرید دستگاههایی با رتبه A و A+ است.

 

سرپرست دفتر نظارت بر بهره برداری توزیع برق شیراز همچنین گفت: در بعضی موارد، برخی افراد حقیقی و حقوقی به مشترکان خصوصا در واحدهای آپارتمانی که از سیستم‌های مشترک نظیر چیلر یا ...  برای تامین برودت و حرارت استفاده می کنند، پیشنهاد می‌دهند که در مسیر سیستم خازن‌هایی برای کنترل افت ولتاژ، قرار دهند؛ حال آنکه خازن پیشنهادی شرکت توزیع در زمان نصب و راه‌اندازه‌گیری دیماندی، کفایت می‌کند و تاثیر کاهشی خازن یا سیستم مورد ادعای این افراد، تایید نشده است.

 

وی با رد وجود افت ولتاژ در شبکه‌های استاندارد احداث شده توسط توزیع نیروی برق شیراز، گفت: مشکل افت ولتاژ عموما مربوط به مشکلات فنی شبکه‌های برق باز می‌گردد که طی سال‌های اخیر و به واسطه اقدامات اجرایی شده، در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز، افت ولتاژ به حداقل ممکن کاهش یافته است.

 

او همچنین خاطرنشان کرد: مشترکان قبل از قبول پیشنهادهای ارائه شده در خصوص استفاده از دستگاه‌های کاهش دهنده مصرف یا کنترل کننده تغییر ولتاژ برق، حتما با کارشناسان مشورت کرده و از اطلاعات فنی آنان استفاده کنند.

 

سرپرست دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه شرکت‌های توزیع در قبال مشترکان خود مسئولیت تامین برق مطمئن و پایدار را عهده دار بوده و اهتمام جدی در این ارتباط دارند، گفت: برای حفاظت از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برقی واحدهای آپارتمانی و مجتمع‌ها، قطعا راهکارهای فنی تاثیرگذاری وجود دارد که می‌توان با مشورت متخصصان و با کمترین هزینه از آنها بهره‌مند شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132764