امروز: دوشنبه 20 مرداد 1399
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1399 - 10:18

اتحادخبر: یکی از نگرانی‌هایی که ما از دوره‌ی کرونا داریم، پرخوری و اضافه وزن است. چگونه می‌توانیم به خودمان کمک کنیم؟

اتحادخبر: یکی از نگرانی‌هایی که ما از دوره‌ی کرونا داریم، پرخوری و اضافه وزن است. چگونه می‌توانیم به خودمان کمک کنیم؟

چگونه از پرخوری احساسی در دوره کرونا جلوگیری کنیم؟ ۵ قدم برای کنترل

پرخوری احساسی از نوعی بروز احساسات است که ممکن است در برخی به علت نگرانی، اضطراب یا استرس رخ دهد. در دوران کرونا به علت فشارهای احساسی و اقتصادی ممکن است احساسات ذکر شده بیشتر به سراغ‌مان بیایند که موجب میل به پرخوری در ما می‌شوند. زمان‌هایی که شما احساس گرسنگی کاذب دارید از این نوع بروز احساسات است. در ادامه «ایرنا زندگی» شما را برای آشنایی با ۵ قدم برای مقابله با پرخوری احساسی همراهی می‌کند.

 

۱. قلق خود را بدانیم

 

اولین قدم برای مهار کردن پرخوری احساسی این است که نگذاریم احساسات بر ما غلبه کنند. اگر موقعیتی برای ما استرس‌زا، دلهره‌آور و نگران‌کننده است متوجه عواقب آن بر بدن خود باشیم و آن موقعیت را ترک کنیم. گرسنگی واقعی اثرات واقعی فیزیکی دارند، مانند ترشح بزاق دهان، ترشح اسید و صداهای معده.

 

۲. گرسنگی کاذب را بشناسیم

 

وقتی گرسنه هستید از خودتان بپرسید چرا گرسنه هستم. اگر شما چند دقیقه پیش غذا خوردید و پس از سیر شدن باز احساس گرسنگی می‌کنید، این احساس کاذب است. سعی کنید در این مواقع سعی کنید خود را آرام کنید. حواس خود را از عواملی که باعث اضطراب و نگرانی در شما شده پرت کنید. 

 

۳. برنامه غذایی برای خود بچینیم

 

بهتر است به ذهن خود الگوی غذای مشخصی را بدهید. برای خود غذاهای اصلی و میان‌ وعده‌ها را متناسب با الگوی غذایی عادی خود مشخص کنید. فکر و خیال درباره این بیماری (کرونا ویروس) از نوع ترس است و گاهی موجب سوخت و ساز بی رویه در مغز ما می‌شود. بهتر است در برنامه‌ریزی برای غذاهای خود حواستان به قند خون نیز باشد. 

 

۴. تا رفع مشکل اصلی چه بخوریم؟

 

تا زمانی که ما در کنترل احساسات خود موفق نشدیم، بهتر است از غذاهای فیبردار (غذاهایی که حجم زیاد و کالری کمی دارند) استفاده کنیم. مانند کاهو، سبزی، هویج، کرفس، کدو و دیگر مواد غذایی که چاق کننده نخواهند بود.

 

۵. با خود مهربان باشیم

 

همه فشارهای احساسی وارده بر ذهن و بدن شما اذیت کننده هستند. ما نباید خود را به خاطر اتفاقاتی که نقشی در به وجود آمدن‌شان نداشتیم مقصر بدانیم. به خود زمان دهید تا بتوانید با شرایط کنار بیایید. از موضوعاتی که در حال روحی شما اثر می‌گذارند به راحتی نگذرید. به فاکتورهایی که بیشتر در شما اثرگذار هستند توجه ویژه داشته باشید و راه مقابله با آن را یاد بگیرید. در برخی مواقع صحبت کردن با یک دوست یا مشاور شرایط را بهتر می‌کند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • گزارشی که استاندار را به محله کوتی بوشهر کشاند/ رشد قارچ گونه سایت‌ های خبری از چالش‌های حوزه رسانه در استان است
  • جزییات آمار کرونا در استان بوشهر /فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 355 مورد رسید
  • خبرنگاری ساعت خاص یا روز و شب ندارد/ گزارش من درباره مشکلات نیروهای شرکتی بهداشت و درمان بازتاب زیادی داشت
  • تکریم خبرنگار
  • سرعت برای جمع آوری اطلاعات و‌ تولید خبر استرس آور است/ خبر صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر، مهمترین خبری بود که تهیه کردم
  • طرح معرفی چادر به عنوان کالای فرهنگی به مجلس می‌رود/تصاویر
  • کار خبرنگاری با این شرایط یک ایثار است/ خبر من درباره "تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر" خبر اول رسانه های ملی شد
  • اضافه شدن 11 فوتی جدید در اثر کرونا / تنها راه مبارزه با کرونا اقدامات پیشگیرانه است
  • بی میلی هایی بود، اما باعث آزردگی ام از هیچکس در فوتبال و کار مربی گری نشد/ تصمیمات غلط مدیریتی باعث عقب ماندگی فوتبال شد
  • یادداشتی که نماینده سابق را مجبور به واکنش کرد/ فقد خبرنگار تخصصی در مطبوعات استان
  • برنامه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • اجرای طرح ملی «آماده باش» در بوشهر آغاز شد
  • طرز تهیه دمپختک؛ لذتی که باید امتحان کنید
  • آمار جهانی همه‌گیری کرونا / شمار مبتلایان به ۲۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود
  • ۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله شد
  • در کنار پروژهای زیر بنایی از ارتقاء مبلمان شهری غافل نمی شوم/ خبرنگار، سرمایه اجتماعی از دید مجموعه مدیریت شهری
  • جزئیات جدیدی از آتش سوزی در کارخانه سیمان دشتستان
  • اضافه شدن 10 فوتی جدید در اثر کرونا /بهبودی ۵۹۱۱ مورد تاکنون/ بستری ۳۰۶ بیمار
  • دائره المعارف معرفت و راه روشن مکتب
  • آتش سوزی در کارخانه سیمان دشتستان ۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت/ جزییات
  • پیام تسلیت حزب کارگزاران سازندگی ایران شاخه استان بوشهر درپی درگذشت زنده یاد صدرالله محمدی باغملایی
  • بیش از دو میلیون خبر و گزارش نوشته ام/ چاپ خبر اعتصاب نانوایان برازجان در روزنامه آیندگان باعث افزایش دستمزد کارگران شد
  • اضافه شدن 11 فوتی جدید در اثر کرونا /فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 329 مورد رسید
  • مهمترین چالش رسانه ها عدم وجود نیروی متخصص است/ اولین و شیرین ترین گزارش من
  • یکی از عملکرد خوب شورای پنجم انتخاب شهردار است/ شورای برازجان از نداشتن ساختمان مطلوب رنج می برد
  • برخی نشریات روزی نامه هستند تا روزنامه/ چاپ خبرکشته شدن زن زائو در دیلم باعث شد به دیلم دستگاه های لازم پزشکی داده شود
  • هیچ انفجاری در شرکت صنایع سیمان دشتستان رخ نداده است
  • حدود ۲۰۰۰ خبر و گزارش تهیه و منتشر کرده ام/ مهمترین مشکل خبرنگاران بیمه است
  • طنز/ سلطان قلیان
  • شماره جدید هفته نامه اتحاد جنوب منتشر شد
  • دکتر سروستانی از پزشکان متخصص شهر برازجان آسمانی شد / جزییات
  • خودکشی جوان ۲۶ ساله در یکی از معابر شهری برازجان
  • ثبت ۱۲ فوتی جدید کرونا در استان بوشهر /فوت نوزاد ۲۳ روزه بر اثر کرونا / اضافه شدن ۴۰ تخت icu به تخت های ویژه
  • وداع تلخ در استادیوم تختی برازجان / میزبان همیشگی ، این بار میهمان بود
  • کرونا حریف پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی نشد
  • برای احیای ورزش باید از مدارس شروع کرد/زاهدی فرد داور مقتدری است
  • در کنار پروژهای زیر بنایی از ارتقاء مبلمان شهری غافل نمی شوم/ خبرنگار، سرمایه اجتماعی از دید مجموعه مدیریت شهری
  • تونل های انحراف آب سد دالکی به بهره برداری رسید/تصاویراختصاصی
  • مسئولین؛ قهرمانان ورزشی استان را بیشتر بشناسند
  • بایدها و نبایدهای یک قرارداد
  • حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت
  • ثبت ‌نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از 13 مرداد شروع می‌شود
  • حکم بخشدار ارم صادر شد
  • شهرداری برازجان، ماسک هدیه داد/ تصاویر
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با رعایت عدالت بیمه‌ای انجام می‌شود