کد خبر: 132716 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 10:18
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز مطرح کرد
اجرای موفق طرح همیار دانشجو توسط دانشگاه شیراز

اتحادخبر:  مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با هدف پشتیبانی آموزشی، پژوهشی، مالی، رفاهی، روانشناختی و فرهنگی دانشجویان این دانشگاه طرح همیار دانشجو را با موفقیت اجرا کرده است.

اتحادخبر:  مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با هدف پشتیبانی آموزشی، پژوهشی، مالی، رفاهی، روانشناختی و فرهنگی دانشجویان این دانشگاه طرح همیار دانشجو را با موفقیت اجرا کرده است.

اجرای موفق طرح همیار دانشجو توسط دانشگاه شیراز

به گزارش ایسنا؛ علی حفیظی چهارشنبه ۸ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کروناویروس و تغییر نوع فعالیت دانشگاه‌ها و اهمیت یافتن آموزش الکترونیک به جای آموزش حضوری، اجرای طرح همیار دانشجو را راهکاری برای به حداقل رساندن مشکلات دانشجویان دانست.

 

دبیر طرح همیار دانشجوی دانشگاه شیراز، در خصوص روند اجرای این طرح گفت: پس از طرح ایده اولیه توسط کارشناسان حوزه فرهنگی دانشگاه و تکمیل آن با حضور گروه‌های فعال دانشجویی و با مشورت اساتید دانشکده‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی، برنامه مورد نظر توسط هیئت رئیسه دانشگاه تصویب و اجرایی شد.

 

وی افزود: در این طرح، کمیته های مختلفی شامل آموزشی، مالی رفاهی، روانشناختی، فرهنگی و اجتماعی، فنی و نظارت و ارزیابی تشکیل شده است.

حفیظی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای اعضای کمیته‌های تشکیل شده، گفت: پس از این مرحله، ۸۷ کارشناس و ۹۰ استاد پشتیبان در دانشکده‌های مختلف با دانشجویان تماس برقرار کرده و ضمن شناسایی دانشجویان نیازمند در زمینه‌های مختلف، موارد را برای بررسی و رفع نیاز به دبیرخانه معرفی کردند.

 

او با بیان اینکه پایش‌ها توسط کارشناسان و اساتید پشتیبان در ۱۳ دانشکده انجام شد و آخر اردیبهشت به اتمام رسید، گفت: در نتیجه‌ی پایش ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر، دانشجویان نیازمند به پشتیبانی آموزشی، پژوهشی، مالی، روانشناختی، بسته اینترنتی، لپ‌تاپ و تلفن همراه هوشمند و همچنین دانشجویان مبتلا به کرونا، مشخص شدند.

 

حفیظی یادآور شد که در این طرح علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مالی و رفاهی، پایش روانشناختی دانشجویان، برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی نیز به صورت مجازی برای دانشجویان و از طریق بسترهای فضای مجازی موجود، اجرا شد.

 

او این برنامه‌ها را شامل جلسات پرسش و پاسخ، کارگاه‌های آموزشی و گپ و گفت دانست و گفت: برای رفع نیازهای مالی و رفاهی دانشجویان پایش شده، از منابع مختلفی نظیر منابع دانشگاه، مشارکت خیرین خارج از دانشگاه، گروه خودجوش بانوان هیئت علمی دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان، استفاده شد.

حفیظی خاطرنشان کرد که علاوه بر تامین نیازهای مالی و پشتیبانی و رفاهی دانشجویان پایش شده، به برخی از دانشجویان بومی نیز به صورت امانی کامپیوتر و لپ تاپ داده شده است، گفت: پیگیری مسائل آموزشی دانشجویان نابینا و بورسیه ۱۰ دانشجوی متاهل دوره دکتری توسط خیرین و به مدت یکسال، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در قالب این طرح بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132716