کد خبر: 132705 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 09:27
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کاهش تراکم مراجعان بانک‌ها و دفاتر خدمات دولت در بوشهر ضروری است

اتحادخبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه پس از کادر بهداشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت کارکنان بانک‌ها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت بیشترین قشر درگیر با ویروس کرونا هستند، باید برای کاهش ازدحام مراجعان این مراکز راهکارهای لازم اندیشیده شود. دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه اعلام کرد: هرچند در زمان حاضر با...

اتحادخبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه پس از کادر بهداشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت کارکنان بانک‌ها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت بیشترین قشر درگیر با ویروس کرونا هستند، باید برای کاهش ازدحام مراجعان این مراکز راهکارهای لازم اندیشیده شود.

کاهش تراکم مراجعان بانک‌ها و دفاتر خدمات دولت در بوشهر ضروری است

به گزارش ایرنا؛ دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه اعلام کرد: هرچند در زمان حاضر با توجه به کنترل‌های صورت گرفته پس از ۲ هفته وضعیت قرمز میزان ابتلا به کرونا و ورودی بیمارستان‌ها در این استان کاهش یافته و ثابت مانده اما نباید تصور کرد که بیماری کرونا تمام و وضعیت مناسب شده‌است زیرا هرگونه سهل انگاری و عادی سازی شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ را فراهم می‌کند.

 

وی تاکید کرد: مردم باید همچنان به استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمع‌ها از جمله هر گونه جشن و ختم را مورد توجه قرار دهند.

 

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: در بین شهرستان‌های این استان بوشهر به دلیل مراوده بیشتر با استان همسایه ( خوزستان) بیشتر درگیر بیماری کرونا شد.

 

کشمیری با اشاره به روند انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌ها گفت: کیت‌های آزمایشگاهی محدود است و کشور در شرایط تحریم قرار دارد برهمین اساس امکان تست‌گیری از همه افراد وجود ندارد، در این زمینه سعی شده با نظارت بر روند انجام تست‌ها و آزمایشگاه‌ها شرایط بهتری فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره ساخت واکسن کرونا گفت: ساخت واکسن کاری پیچیده، سخت و بسیار زمان بر است و میانگین زمان ساخت یک واکسن به طور تقریبی هفت سال است چنانچه برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله ایدز پس از ۲۰ سال از شناسایی و شیوع این بیماری هنوز دانشمندان نتوانسته‌اند واکسن بسازند.

 

کشمیری افزود: ما باید بالاترین پیش‌بینی را برای حفظ سلامت مردم انجام دهیم، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت نکردن درتجمع‌ها  تنها دارویی است که در زمان حاضر برای جلوگیری از پیشروی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دسترس قراردارد.

 

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون تلاش شد عزت بیماران حفظ و تکریم شوند و در شرایط سختی قرار نگیرند.

کشمیری تاکید کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون استان در شرایط قرمز و هشدار قرار گرفت اما باز هم بیماری از توان استان بالاتر نرفت ولی این تضمین به شمار نمی‌رود و اگر بیماری از حد توان استان بالاتر برود امکان پاسخگویی نخواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: در زمان حاضر  ۲ بیمارستان صحرایی از سوی سپاه و پدافند غیر عامل استانداری بوشهر در محوطه بیمارستان شهدای خلیج فارس راه‌اندازی شده اما تاکنون از آنها استفاده نشده‌است.

 

کشمیری تاکید کرد: هرچند با کنترل‌های انجام شده استان در شرایط ثابتی قرار گرفته است اما هیچ اطمینانی وجود ندارد که این شرایط پایدار بماند و در آینده هم اینگونه باشد چون ممکن است با هر سهل انگاری آمار ابتلا از این بالاتر برود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: علاوه بر آزمایشگاه‌هایی که اکنون ارائه خدمات انجام می‌دهند، آزمایشگاه جهاد دانشگاهی نیز در حال راه‌اندازی است که با کارکرد خوب و قیمت بسیار پایین‌تر از بخش خصوصی می‌تواند به مردم خدمات رسانی کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132705