کد خبر: 132685 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 07:56
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر:
رتبه دوم بوشهر در پوشش جاده‎‌ای اینترنت نسل چهارم

اتحادخبر:  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: این استان در شاخص پوشش جاده‏‌ای اینترنت نسل چهارم رتبه دوم کشور را کسب کرد. علی سملیان افزود: در مجموع همه شاخص‌های حوزه ارتباطی براساس فصل‌نامه اعتباری سازمان تنظیم مقررات که هر سه ماه یکبار انجام می‏‌شود استان بوشهر از میانگین کشوری فراتر است.وی بیان کرد...

اتحادخبر:  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: این استان در شاخص پوشش جاده‏‌ای اینترنت نسل چهارم رتبه دوم کشور را کسب کرد.

رتبه دوم بوشهر در پوشش جاده‎‌ای اینترنت نسل چهارم

به گزارش ایرنا؛ علی سملیان افزود: در مجموع همه شاخص‌های حوزه ارتباطی براساس فصل‌نامه اعتباری سازمان تنظیم مقررات که هر سه ماه یکبار انجام می‏‌شود استان بوشهر از میانگین کشوری فراتر است.

 

وی بیان کرد: در شاخص پوشش صوت تلفن همراه در جاده‏‌های اصلی و فرعی نیز درزمان حاضر ۹۲ درصد از جاده‏‌های استان زیر پوشش قرار دارد.

 

سملیان ادامه داد: بتازگی نیز جاده دسترسی شهر تنگ ارم (از پل نمازگاه تا ورودی این شهر) از پوشش آنتن دهی تلفن همراه برخوردار شده‌است.

 

وی عنوان کرد: تنها در نقاط محدودی از مسیر یاد شده آنتن دهی وجود ندارد که دلیل اصلی آن نبود زیرساخت برق است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در ارتباط با وضعیت پوشش آنتن دهی تلفن همراه در مسیر کوهستانی اهرم تا کلمه نیز اظهار داشت: طول این مسیر ۲۳ کیلومتر است که با راه‎اندازی سایت ایرانسل ۷۵ درصد مسیر از پوشش آنتن دهی برخوردار شدهاست.

 

سملیان ادامه داد: در ارتباط با آنتن دهی اپراتور اول در این مسیر نیز فعال شدن رومینگ آن در حال پیگیری است تا در آینده نزدیک زمینه آنتن دهی خط‌ های همراه اول نیز در این مسیر فراهم ‏‌شود.

 

وی گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری اپراتورهای اول و دوم ۴۸ روستا به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل شدند که این مهم یکی از اتفاقات خوب در راستای ایجاد زیرساخت برای روستائیان است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132685