امروز: سه شنبه 14 مرداد 1399
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 08:46
اتحادخبر: مغز شما به عنوان مرکز کنترل بدن شما وظیفه دارد ضربان قلب و ریه‌های شما را تنظیم کند و به شما امکان حرکت، احساس و فکر را می‌دهد. به همین دلیل ایده خوبی است که مغز خود را در شرایط اوج نگه دارید.

اتحادخبر: مغز شما به عنوان مرکز کنترل بدن شما وظیفه دارد ضربان قلب و ریه‌های شما را تنظیم کند و به شما امکان حرکت، احساس و فکر را می‌دهد. به همین دلیل ایده خوبی است که مغز خود را در شرایط اوج نگه دارید.

 

به گزارش انتخاب؛غذا‌هایی که می‌خورید در سالم نگه داشتن مغز شما نقش دارند و می‌توانند کار‌های ذهنی خاصی مانند حافظه و تمرکز را بهبود بخشند.

 

ماهی

 

هنگامی که مردم در مورد غذا‌های مفید برای مغز صحبت می‌کنند، ماهی ها، اغلب در صدر لیست قرار دارند. این نوع ماهی شامل ماهی سالمون، ماهی قزل آلا و ساردین است که همگی منبع غنی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. حدود ۶۰ ٪ از مغز شما از چربی ساخته شده است، و نیمی از این چربی نوع امگا ۳ است. مغز شما از امگا ۳ برای ساخت سلول‌های مغزی و عصبی استفاده می‌کند، و این چربی‌ها برای یادگیری و حافظه ضروری هستند. امگا ۳ همچنین برای مغز فواید دیگری دارد و از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.

 

قهوه

 

اگر قهوه بین خوراکی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید جا دارد بنابراین نشان دهنده این موضوع است که برای ذهن خود برنامه ریزی ویژه‌ای دارید. دو ماده اصلی قهوه شامل کافئین و آنتی اکسیدان‌ها به مغز شما کمک می‌کنند. کافئین موجود در قهوه تأثیرات مثبتی بر روی مغز دارد. قهوه به بهبود خلق و خوی شما نیز کمک می‌کند و کافئین ممکن است برخی از انتقال دهنده‌های عصبی "احساس خوب" شما، مانند سروتونین را تقویت کند. نوشیدن قهوه در طولانی مدت همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر مرتبط است.

 

زردچوبه

 

زردچوبه برای مغز فواید زیادی دارد. تجربه نشان داده شده است که کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه از سد خونی مغزی عبور می‌کند، به این معنی که می‌تواند مستقیماً وارد مغز شده و سلول‌های مغز را تقویت کند. این یک ترکیب آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که به مزایای زیر مغز مرتبط است. کورکومین ممکن است به بهبود حافظه در مبتلایان به آلزایمر کمک کند. همچنین ممکن است به پاک کردن پلاک‌های آمیلوئید که مشخصه بارز این بیماری هستند کمک کند

 

کلم بروکلی

 

کلم بروکلی با ترکیبات گیاهی قدرتمند، از جمله آنتی اکسیدان‌ها همراه است. همچنین از نظر ویتامین K. بسیار پرقدرت است، و بیش از ۱۰۰ ٪ از میزان ویتامین‌های دریافتی روزانه (RDI) را در یک وعده ۱ فنجان (۹۱ گرم) تحویل می‌دهد. فراتر از ویتامین K.، کلم بروکلی حاوی تعدادی ترکیباتی است که به آن اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می‌دهد، که ممکن است به محافظت از مغز در برابر آسیب منجر شود.

 

تخم کدو تنبل

 

تخم کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است که بدن و مغز را از آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کند. آن‌ها همچنین منبع عالی منیزیم، آهن، روی و مس هستند. هر یک از این مواد مغذی برای سلامتی مغز مهم است:
روی: این عنصر برای سیگنالینگ عصبی بسیار مهم است. کمبود روی با بسیاری از شرایط عصبی، از جمله بیماری آلزایمر، افسردگی و پارکینسون مرتبط بوده است.

منیزیم: منیزیم برای یادگیری و حافظه ضروری است. سطح منیزیم پایین با بسیاری از بیماری‌های عصبی، از جمله میگرن، افسردگی و صرع ارتباط دارد.

مس: مغز شما از مس برای کمک به کنترل سیگنال‌های عصبی استفاده می‌کند؛ و هنگامی که سطح مس از حالت ضعیف خارج شود، خطر بیشتری برای ایجاد اختلالات عصبی مانند آلزایمر وجود دارد.

آهن: کمبود آهن غالباً توسط مشکل مغزی و اختلال در عملکرد مغز مشخص می‌شود.

 

شکلات تیره

 

شکلات تیره و پودر کاکائو با چند ترکیب تقویت کننده مغز از جمله فلاونوئید‌ها، کافئین و آنتی اکسیدان‌ها طبقه بندی شده است. فلاونوئید‌ها گروهی از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی هستند. فلاونوئید‌های موجود در شکلات در مناطقی از مغز جمع می‌شوند که با یادگیری و حافظه سروکار دارند. محققان می‌گویند این ترکیبات ممکن است باعث تقویت حافظه شود و همچنین به کاهش سرعت ذهنی مرتبط با سن کمک کند.

 

پرتقال

 

شما می‌توانید با خوردن یک پرتقال متوسط (۵۸)، ویتامین C. مورد نیاز خود را در روز دریافت کنید. انجام این کار برای سلامتی مغز از اهمیت برخوردار است، زیرا ویتامین C. یک عامل مهم در جلوگیری از افت روانی است. خوردن مقادیر کافی از غذا‌های سرشار از ویتامین C. می‌تواند در برابر افت روانی ناشی از سن و بیماری آلزایمر موثر باشد. ویتامین C. یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌تواند به سلول‌های مغزی آسیب برساند کمک می‌کند. به علاوه، ویتامین C. با افزایش سن از سلامت مغز حمایت می‌کند.

 

تخم مرغ

 

تخم مرغ منبع خوبی از چندین ماده مغذی مرتبط با سلامت مغز است، از جمله ویتامین‌های B۶ و B۱۲، فولات و کولین. کولین ریز مغذی مهمی است که بدن شما برای ایجاد استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلقی و حافظه کمک می‌کند کمک می‌کند. دو مطالعه نشان داد که مصرف بالاتر کولین به حافظه و عملکرد ذهنی بهتر مرتبط است.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • ثبت ‌نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از 13 مرداد شروع می‌شود
  • صعود مشترک کوهنوردان برازجانی و یاسوجی به قله کینو / تصاویر
  • اضافه شدن 11 فوتی جدید در اثر کرونا /فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به 329 مورد رسید
  • پیام تسلیت حزب کارگزاران سازندگی ایران شاخه استان بوشهر درپی درگذشت زنده یاد صدرالله محمدی باغملایی
  • شماره جدید هفته نامه اتحاد جنوب منتشر شد
  • اعطای بیش از یک میلیارد ریال قربانی /خیرین نسبت به خرید دستگاه ماموگرافی شهرستان همکاری کنند+تصاویر
  • شوخی با مسئولین
  • طنز/ سلطان قلیان
  • تقدیم به روح مرحوم مهندس صدراله محمدی باغملایی
  • کمیک استریپ/چاقی ۲
  • دانش‌آموختگان دشتستان جذب واحدهای تولیدی می‌شوند
  • طنز/شفافیت عااارااا توئیتری
  • جذب سرباز صنعت در قالب طرح تاپ درواحد های تولیدی استان بوشهر
  • سطح نسبتا بالای ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور / شدت بالای مرگ و میر در ۶ استان
  • شاهد آرامش نسبی در بستری‌های کرونایی استان بوشهر هستیم
  • وداع تلخ در استادیوم تختی برازجان / میزبان همیشگی ، این بار میهمان بود
  • حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت
  • تونل های انحراف آب سد دالکی به بهره برداری رسید/تصاویراختصاصی
  • ثبت ‌نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از 13 مرداد شروع می‌شود
  • طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا یورو/ جمعه ۱۰ مرداد ۹۹+جدول
  • حاج ناصر بازرگان نماد استقامت و پیروزی در ورزش / آخرین دونده ی دو ماراتن
  • ۱۲ طلبه خواهر بوشهری در غسل زنان فوت شده بر اثر بیماری کرونا مشارکت دارند / تصاویر
  • اعتراض اولیا دانش‌ آموزان به شهریه سنگین مدارس
  • زمانی که در حال خواندن خبر کرونا بودم فکر نمی کردم گریبان گیر خودم شود/ دوست داشتم پلاسمای خونم را به مبتلایان اهدا کنم
  • اقتدار داور به سن و سال نیست/ مسئولین به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشند
  • کنکور سراسری با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در دشتستان برگزار می شود/ خانواده ها و دانش آموزان نگرانی نداشته باشند
  • مهارت خودآگاهى
  • رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمند تفکر و مدیریت جهادی است
  • نشست هم اندیشی داوران لیگ ۲ و ۳ استان با مسوولان هیئت و کمیته داوران فوتبال بوشهر
  • نکات تغذیه ای مهم جهت افزایش وزن
  • دکتر سروستانی از پزشکان متخصص شهر برازجان آسمانی شد / جزییات
  • ثبت ۱۲ فوتی جدید کرونا در استان بوشهر /فوت نوزاد ۲۳ روزه بر اثر کرونا / اضافه شدن ۴۰ تخت icu به تخت های ویژه
  • خودکشی جوان ۲۶ ساله در یکی از معابر شهری برازجان
  • وداع تلخ در استادیوم تختی برازجان / میزبان همیشگی ، این بار میهمان بود
  • کرونا حریف پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی نشد
  • تشریح روند بازگشایی مدارس/مهر ۹۹، سال تحصیلی متفاوتی خواهیم داشت
  • پیام تبریک مدیر کل تأمین اجتماعی استان به مناسبت هفته تأمین اجتماعی
  • برای احیای ورزش باید از مدارس شروع کرد/زاهدی فرد داور مقتدری است
  • لایو در اینستاگرام عامل تهدید به انتشار تصاویر شخصی شد
  • سپاسگزار یا سپاسمند
  • بایدها و نبایدهای یک قرارداد
  • مسئولین؛ قهرمانان ورزشی استان را بیشتر بشناسند
  • حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت
  • ۳۲۳ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند/ افزایش آمار جان‌باختگان به ۱۳۶ مورد
  • تونل های انحراف آب سد دالکی به بهره برداری رسید/تصاویراختصاصی