کد خبر: 132642 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 07 مرداد 1399 - 09:41
مدیرکل امور روستایی استانداری فارس:
مهارت‌آموزی کلید کارآفرینی و جهش تولید است

اتحادخبر:  مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید کرد که مهارت آموزی، کلید در کارآفرینی و جهش تولید و رونق اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود.

اتحادخبر:  مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید کرد که مهارت آموزی، کلید در کارآفرینی و جهش تولید و رونق اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود.

مهارت‌آموزی کلید کارآفرینی و جهش تولید است

به گزارش ایسنا؛ سید کمال پاکفطرت عصر دوشنبه ششم مرداد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای و هفته مهارت، گفت: امروزه کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف و تحقق جهش تولید بعنوان شعار محوری سال ایفا می‌کنند.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نمی پردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخریب خلاق می زنند تا از دل ویرانه های کهن بنای رفیع آبادانی و پیشرفت را برافرازند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه به نقش و اهمیت کارآفرینی و سابقه درخشان کارآفرینان در توسعه بسیاری از کشورها و باتوجه به مشکلات اقتصادی زیادی که کشور ما با آن مواجه بوده و دست یاری از هر سویی می طلبد، ترویج و اشاعه مفهوم کارآفرینی، بسترسازی برای فرهنگ حامی کارآفرینی و مهمتر از همه تربیت افراد (بویژه تحصیلکردگان) کارآفرین سازمانی برای تمامی جوامع بــه خصوص برای جوامع درحال توسعه ای مانند ایران از اهمیت و ضرورت حیاتی برخوردار است. 

 

وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی لزوم مهارت آموزی بیش از پیش احساس میشود که آموزش های فنی و حرفه ای باتوجه به رایگان بودنشان و آموزش بیش از ۷۰ درصد بصورت عملی نقش بسزایی در این مهارت آموزی دارد.

 

سید کمال پاکفطرت افزود: آموزش های فنی و حرفه ای باید همواره به سمت و سویی سوق یابد تا خروجی آموزش مهارت محور و شرایط احراز اشتغال را فراهم نماید تا نیروی انسانی متخصص و مهارت دیده بتوانند هماهنگ با ویژگی های جامعه فرا مدرن امروز گام بردارد.

 

وی با اشاره به اعطلای ۶۹ میلیارد تومان اعتبار به ۱۰۳ طرح تایید شده روستایی در استان فارس خاطرنشان کرد: ۹۳۷ نفر در قالب طرح‌های اشتغال و کارآفرینی روستایی در محورهای کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی طی دوسال گذشته مشغول به کار شده اند.

پاکفطرت با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و افزایش طرح های کارآفرینی در روستاها عنوان کرد: با فعالسازی روستاها در ابعاد مختلف کارآفرینی و اشتغال ضمن جلوگیری از مهاجرت ساکنان آن به شهرها، می توان شاهد فعالیت های خوب و درآمدزا برای آنان بود که این مهم در سایه طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی با تکیه بر داشتن مهارت محقق خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132642