کد خبر: 132582 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1399 - 10:36
رفع غبغب با لیزر و مزایای آن
اتحادخببر: رفع غبغب با لیزر یکی از روش‌های موثر برای درمان چربی‌های سرسختی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام شده و می‌تواند نتیجه‌ی رضایتبخشی داشته باشد. این روش یک عمل ساده است که می‌توان از آن برای فرم دهی به ناحیه‌ی زیر چانه یا همان غبغب از آن استفاده کرد.

اتحادخبر: رفع غبغب با لیزر یکی از روش‌های موثر برای درمان چربی‌های سرسختی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام شده و می‌تواند نتیجه‌ی رضایتبخشی داشته باشد. لیپو لیزر، درمانی بسیار خوب و متداول برای خلاص شدن از تجمع چربی‌هاست که مدتهاست وجود دارد. رفع غبغب با لیزر، یک عمل ساده است که می‌توان از آن برای فرم دهی به ناحیه‌ی زیر چانه یا همان غبغب از آن استفاده کرد.

 

چرا رفع غبغب با لیزر؟

 

همه‌ی ما چربی‌های سرسختی در بدن داریم که به راحتی نمی‌توانیم آن‌ها را کاهش بدهیم. چربی زیر چانه یا غبغب یکی از نواحی است که به نظر می‌رسد با رژیم غذایی و ورزش نمی‌توان آن را هدف گرفت. انگار چربی در غبغب جمع می‌شود دیگر هرگز از بین نمی‌رود. تغذیه‌ی سالم و ورزش، به ندرت تاثیری بر چربی غبغب دارد. چیزی که مسئله را بدتر می‌کند این است که چربی در زیر چانه جمع می‌شود، پوست را پایین می‌کشد و لاغر کردن این ناحیه را سخت‌تر می‌کند. غبغب می‌تواند شما را فردی ناسالم و دارای اضافه وزن جلوه بدهد. رفع غبغب با لیزر، روش‌هایی امتحان شده و موفق در کاهش چربی زیر چانه هستند.

رفع غبغب با لیزر و مزایای آن

رفع غبغب با لیزر، ریکاوری طولانی مدت ندارد و شما می‌توانید بعد از چند روز به کار و ورزش‌های کم شدت خود برگردید. بعد از رفع غبغب با لیزر، اگر می‌خواهید به فعالیت‌های پُرشدت‌تری برگردید، باید دو تا سه هفته صبر کنید.

 

مزایای رفع غبغب با لیزر

 

رفع غبغب با لیزر یا لیپو لیز، شیوه‌ای قابل قبول برای فرم دهی زیر چانه است، زیرا به پزشک این امکان را می‌دهد که ناحیه‌ی کوچک ِ زیر چانه را به طور موثر هدف بگیرد و چربی‌های اضافی آن را کاهش بدهد. یکی از مزایای مهم رفع غبغب با لیزر این است که پوست ناحیه‌ی زیر چانه را سفت نیز می‌کند. در رفع غبغب با لیزر، گرمای لیزر، پوست را منقبض کرده و سطح کلاژن را افزایش می‌دهد. نتیجه‌ی رفع غبغب با لیزر، پوستی نرم‌تر و محکم‌تر و ضخیم‌تر خواهد بود. در عمل رفع غبغب با لیزر، پیش از عمل، به بیمار یک داروی آرامبخش ملایم داده می‌شود. رفع غبغب با لیزر، روشی بسیار کم تهاجمی است که نتایج قابل توجهی دارد.

 

رفع غبغب با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

 

لیپو لیز روشی برای لاغری موضعی است که برای رفع غبغب نیز به کار می‌رود. در رفع غبغب با لیزر، بعد از بی‌حسی موضعی، سوراخ‌های یک تا دو میلیمتری روی پوست با کمک لیزر ایجاد می‌شود. چربی‌ها با وارد شدن یک فیبر نوری به زیر پوست از بین می‌روند. این فیبر نوری به جای کانولا یا همان لوله‌ی باریک مکنده در روش‌های قبلی است. روش لیپو لیزر یکی از راهکار‌های بسیار جدید در رفع غبغب با لیزر است.

مراقبت‌های بعد از رفع غبغب با لیزر

بیمار فورا پس از درمان باید مدت ۳۰ ـ ۱۰ دقیقه تمرین‌های خاصی را انجام دهد و آب فراوان بنوشد تا بدن بتواند سلول‌های چربی را دفع کند. تری گلیسیرید موجود در سلول‌های چربیِ متلاشی شده طی لیپولیزر به اسید‌های چرب آزاد و گلیسرول تجزیه می‌شود که باید از بدن دفع شود. اگر این اسید‌های چرب آزاد ظرف چند ساعت از بدن خارج نشود، توسط سلول‌های چربی دیگری بازجذب می‌شود و، چون سیستم لنفاوی نمی‌تواند آن‌ها را دفع کند، درمان بی‌نتیجه خواهد شد؛ بنابراین ورزش کردن بلافاصله پس از اتمام درمان لازم است. ورزش کردن در دفع چربی به سیستم لنفاوی کمک می‌کند و از بازجذب چربی جلوگیری می‌نماید.

رفع غبغب با لیزر و مزایای آن

رفع غبغب با لیزر؛ اسکالپشور

اسکالپشور یکی دیگر از روش‌های موفقیت آمیز رفع غبغب با لیزر است. اسکالپشور برای رفع غبغب با لیزر، درمانی سریع و ساده است که نتیجه‌ای طبیعی دارد.

رفع غبغب با لیزر؛ مزایای اسکالپشور

  • نتایجی مشابه لیپوساکشن دارد
  • نیازی به عمل جراحی ندارد
  • نیازی به بیهوشی نیست چون جراحی انجام نمی‌شود
  • میزان رضایت افراد از آن زیاد است
  • پوست ناحیه‌ی درمان را سفت می‌کند
  • نسبت به لیپوساکشن و تزریق کیبلا و ...، لیزر به کار گرفته شده در اسکالپشور، هم حین درمان و هم بعد از آن، راحت‌تر تحمل می‌شود
  • یک جلسه درمان اسکالپشور فقط ۲۵ دقیقه طول می‌کشد
  • اسکالپشور نیازی به ریکاوری ندارد
  • درمان با اسکالپشور دردناک نیست

رفع غبغب با لیزر؛ اسکالپشور غبغب چگونه انجام می‌شود؟

 

لیزر اسکالپشور یک عمل درمانی بدون درد و بدون جراحت است که برای کاهش هر نوع چربی زیر پوستی از جمله غبغب طراحی شده و بسیار موثر است. مکانیسم تاثیر این عمل غیرتهاجمی بر تخریب و تجزیه سلول‌های چربی زیر پوستی از طریق انرژی حرارتی لیزر استوار است. لیزر اسکالپشور انرژی‌ای تولید می‌کند که به طور خاص جذب چربی‌های زیر پوستی می‌شود. در این تکنولوژی با یک لیزر ۱۰۶۰ نانومتری بافت داخلی پوست تحت حرارت قرار می‌گیرد و در همان حال سطح بیرونی پوست نیز خنک می‌شود تا نسوزد. لیزر، چربی‌های موجود در زیر چانه را تا ۱۱۶ درجه فارنهایت (تقریبا ۴۷ درجه سانتیگراد) گرم می‌کند. این درجه حرارت برای اینکه بتواند بر عملکرد سلول‌های چربی تاثیر بگذارد کافی است، اما در مقابل برای تاثیر بر روی پوست یا سایر بافت‌ها کافی نیست.

رفع غبغب با لیزر به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

 

برای بیشتر بیماران، حداقل ۲ جلسه مورد نیاز است و بین ۲ جلسه متوالی باید چهار هفته فاصله باشد. برای بیمارانی که دارای چربی متوسط و شدید در ناحیه زیر چانه هستند، ممکن است چهار تا شش جلسه درمانی مورد نیاز باشد. در هر جلسه حداکثر تا ۲۴ درصد از سلول‌های چربی نابود می‌شود. بدن برای دفع سلول‌های چربیِ تجزیه شده با استفاده از سیستم لنفاوی به حدود شش تا دوازده هفته زمان نیاز دارد.

 

نتیجه‌ی رفع غبغب با لیزر چه زمانی قابل مشاهده است؟

 

افراد ممکن است از شش هفته پس از درمان شروع به دیدن نتایج اولیه کنند، چراکه بدن شروع به دفع سلول‌های چربی تخریب شده می‌کند، اما معمولا نتایج مطلوبِ رفع غبغب با لیزر بعد از دوازده هفته دیده می‌شود. سلول‌های چربی در طول درمان تجزیه می‌شوند و در صورتی که بیمار به حفظ وزن طبیعی و سبک زندگی سالم ادامه دهد، تاثیر عمل لیزر اسکالپشور به صورت پایدار و همیشگی است و چربی‌ها هرگز باز نخواهند گشت.

رفع غبغب با لیزر و مزایای آن

 

چه افرادی کاندید مناسبی برای رفع غبغب با لیزر اسکالپشور هستند؟

 

بدن هر فرد منحصر به فرد است، بنابراین مشاوره بهترین راه برای پاسخ قطعی به این سوال است که آیا شما کاندید مناسب برای رفع دائمی غبغب با لیزر اسکالپشور هستید یا خیر! با این حال به طور کلی می‌توان گفت که کاندیدا‌های ایده آل برای این روش، همه‌ی افرادی هستند که با وجود داشتن سبک زندگی سالم باز هم با چربی‌های مقاوم در برابر ورزش و رژیم غذایی در بدن خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیمارانی که می‌خواهند چربی‌های زیر پوستی بدن خود مانند چربی‌های ناحیه غبغب را با یک عمل غیر تهاجمی تحت درمان قرار دهند و بعد از درمان بدون نیاز به انتظار برای بهبودی، فورا به فعالیت‌های عادی خود برگردند، کاندید مناسبی برای رفع دائمی غبغب با لیزر اسکالپشور هستند.

 

شما کاندید مناسبی برای رفع دائمی غبغب با لیزر اسکالپشور هستید اگر:

  • می‌خواهید که چربی‌های زیر چانه را نابود کنید
  • کاملا نسبت به تاثیر منفی غبغب بر روی ظاهر خود آگاهید
  • از رژیم غذایی و ورزش نتیجه‌ای نگرفته‌اید
  • باردار یا شیرده نیستید
  • شاخص توده بدنی‌تان ۴۳ یا پایین‌تر است

رفع غبغب با لیزر غیرفرسایشی

در رفع غبغب با لیزر غیرفرسایشی یا غیرلایه بردار، به جای اینکه لایه‌ی سطحی پوست سابیده شود، با استفاده از ابزارهایی، نور لیزر دقیقا به زیر سطح پوست فرستاده می‌شود تا به کلاژن سازی و فرم دهی دوباره‌ی پوست کمک کند. مثلا لیزر فرکشنال بر پایه‌ی لیزر اربیوم می‌تواند در رفع غبغب و سفت کردن پوست گردن حتی به لایه‌ی عمیق‌تر پوست نفوذ کند.

رفع غبغب با لیزر و مزایای آن

رفع غبغب با لیزر فرسایشی

لیزر CO۲ می‌تواند برای لایه برداری چین و چروک‌های گردن به کار برده شود. لیزر CO۲، سلول‌های سطحی آسیب دیده‌ی پوست را تبخیر کرده و بازسازی سلولی را سرعت می‌دهد و به پوست کمک می‌کند سلول‌های قدیمی را با سلول‌های سالم و جدید جایگزین کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132582