امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 29 ارديبهشت 1392 - 11:01

اتحاد جنوب: ایران همواره با رمز و رازهای زیادی برای گردشگران روس و کشورهای اسلاونژاد همراه بوده است و گردشگران این کشورها پس از سفر به ایران زمین، مبهوت و شیفته زیبایی های تاریخی، فرهنگی و معنوی ایرانیان شده اند...

اتحاد جنوب: ایران همواره با رمز و رازهای زیادی برای گردشگران روس و کشورهای اسلاونژاد همراه بوده است و گردشگران این کشورها پس از سفر به ایران زمین، مبهوت و شیفته زیبایی های تاریخی، فرهنگی و معنوی ایرانیان شده اند.

سفر گردشگران کشورهای اسلاونژاد شرق اروپا به ویژه روسیه به ایران در سال های اخیر سیر صعودی داشته است و آنان پس از سیر و سیاحت در کشورمان، با اذعان به دروغ بودن تبلیغات رسانه های غربی در باره ایران را با تکرار عبارت ˈعاشق ایران شدمˈ اعلام کرده اند.

خانم ˈوالنتینا کولیکوواˈ 28 ساله شهروند لتونی که اکتبر 2009 به ایران سفر کرده است، می گوید: من و همسرم خیلی وقت است که به ایران سفر کرده ایم، ولی این سفر یکی از حیرت انگیزترین سفرهای زندگی ما بود و خاطرات بسیار زیبایی را در ذهن ما حک کرد.

وی افزود: ما تاکنون به بیش از 10 کشور جهان مانند سوریه، اردن، لبنان، آلمان، بلژیک، چین، اندونزی، هند و چند کشور دیگر سفر کرده ایم، ولی آن احساسی را که در هنگام سفر به ایران به ما دست داد، در هیچ کجای دیگر تجربه نکردیم و نتوانستیم آن را با چیز دیگری مقایسه کنیم.

وی اضافه کرد: ما آن چیزی را که در سفر به ایران به دست آوردیم، می توانیم تنها با جمله ˈما عاشق ایران شدیمˈ ادا کنیم و معتقدیم این دقیق ترین عبارتی است که می تواند احساسات ما را بیان کند.

این گردشگر در ایران از تهران به شهرهای قم ، کاشان، اصفهان، یزد، بندرعباس، جزیره قشم و هرمز، شیراز ، خرم آباد، شهرهای شمالی ایران در حاشیه دریای خزر و مرقد مطهر امام خمینی (ره) سفر کرده است.

این گردشگر لتونی ادامه داد: در طول این سفر این احساس در ما بوجود آمد که انگار گنجی را که قبلاً از آن خبر نداشتیم، کشف کرده ایم.

کولیکووا معتقد است: شگفتی های سفر در ایران دلایل بسیاری دارد؛ فرهنگ غنی، معماری عالی، آثار تاریخی، غذاهای خوشمزه، بازارهای شرقی، زیرساخت های مدرن و راحت و بسیاری از چیزهای دیگر. ولی این چیزها مهم نیستند، از همه مهم تر ثروتی است که ما در ایران کشف کردیم و آن هم مردم این سرزمین هستند.

وی گفت: ما در هیچ کجای جهان چنین جامعه ای را ندیدیم، ما در هیچ کجای جهان یک چنین انسان های روشندلی را ندیدیم. ما در هیچ کجای جهان چنین حسن توجه به میهمان و مهمان نوازی را احساس نکردیم. ما در هیچ کجای جهان درگیر چنین صحبت های فلسفی با مردم نشده بودیم. می توانم اینگونه بگویم که پس از آشنائی با ایران ما نه تنها زیبائی های ظاهری و اماکن دیدنی و جهانگردی آن را دیدیم، بلکه علاوه بر آن توانستیم روح و جان ایران حیرت انگیز را ببینیم و احساس کنیم.

وی درباره تجربیات خود می گوید: ما توانستیم جو و محیط صمیمانه، انسانی و دوستانه ای را در ایران ببینیم و لمس کنیم که واژه ها قادر به توصیف آن نیستند.

خانم کولیکووا اضافه می کند: ایران در میان کوچه های پر پیچ و خم یزد، بازارهای اصفهان و پارک های شیراز، ثروت های واقعی و ارزشمندی را نهفته دارد و آن هم قلب های مردم است، قلب هائی که افسانه ها را ساخته و نماد ایران هستند.

وی ادامه می دهد: ما الان در ایران دوستان بسیاری داریم، دوستانی که جایگاه مهمی در زندگی ما دارند. وقتی که در مسکو هستیم و یا به کشور دیگری می رویم و در میان ملیت های مختلف ایرانی ها را می بینیم - که تا حدی نیز یاد گرفته ایم آنها را از دیگران تشخیص دهیم - بلافاصله با آنها گفتگو می کنیم و این لحظات واقعاً برای ما مسرت بخش هستند.

وی اضافه کرد: پس از بازگشت از سفر ایران در برنامه ای در دانشگاه دولتی مسکو در مورد تجربه خودمان تعریف کردیم، بعد ما را به باشگاه گردشگران دعوت کردند و در نهایت نیز در رادیو صحبت کردیم و صحبت های ما در این مورد باعث شد ایده سفر به ایران در وجود بسیاری از دوستان شعله ور شود. برخی از دوستان پس از سفر به ایران، دیده ها و شنیده های ما را به هیچ کم و کاستی تایید کردند.

این گردشگر که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی مسکو (لومونوسف) است، یادآوری کرد: ما حرف های زیادی برای گفتن درباره سفر به ایران داریم، اما واقعیت این است که باید به ایران رفت و از نزدیک زیبایی ها و دیدنی های این کشور تاریخی را لمس کرد، زیرا واژگان تنها می توانند احساسات ما از این سفر به یادماندنی را به شکلی سطحی به تصویر بکشند.

ˈالکساندر مدودیفˈ نیز از دیگر شهروندان روسی است که دو بار به همراه همسر خود در سال های 2011 و 2012 به ایران سفر کرده است و خاطرات زیادی از ایران کهن به ویژه جزیره زیبا و دیدنی کیش دارد.

مدودیف در این ازتباط می گوید: وقتی که شب اول ژانویه سال 2012 از مسکوی سرد و مرطوب برای سفر یک هفته ای به جزیره کیش عازم ایران بودیم، فقط می خواستیم با نور خورشید خود را گرم کرده و در آب های شور خلیج فارس غوطه ور شویم. ما حتی تصور نمی کردیم که باید افسانه های احمقانه و توهمات برخی از هموطنان نسبتاً باسواد خود را درباره این سرزمین به یادماندنی بی اعتبار کنیم.

مدودیف با انتقاد از شناخت سطحی و نادرست برخی از روس ها در باره ایران و اشتباهی گرفتن ایران با برخی کشوزهای عربی حاشیه خلیج فارس اضافه می کند: بر خلاف برخی تصورات رایج در خصوص ایران و محدودیت های کاذب در خصوص شادی و تفریح مردم در مکان های گردشگری این کشور باید بگویم که به عنوان نمونه مردان در جزیره کیش می توانند در هر کجا و هر زمان که دلشان می خواهد با لباس مخصوص شنا کنند.

وی افزود: وقتی هم گفته می شود در جزیره کیش پلاژ مردانه اسلامی وجود دارد، منظور باشگاه ورزشی مردانه برای بازی والیبال ساحلی و واترپلو است، همانند آن چیزی که در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد.

وی با اشاره به سیاه نمایی رسانه های غربی درباره وضعیت زنان در ایران، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران زنان نیز می توانند به راحتی در آب های گرم خلیج فارس غوطه ور شوند. فقط برای این کار نیاز به لباس ویژه ای است که با سنت های اسلامی مطابقت دارد. در ضمن در جزیره کیش پلاژی وجود دارد که فقط مخصوص زنان است و خانم ها می توانند در این مکان به دور از چشم مزاحم مردان تفریح کنند. این در حالی است که حضور در استراحتگاه های مصر و ترکیه به دلیل مختلط بودن آنها ناراحتی های بسیاری را برای زنان شریف و درستکار به همراه دارد.

گردشگر روس که تجربیات شیرین و فراموش نشدنی زیادی از سفر به ایران دارد، با بیان اینکه ایران در زمینه امکانات و جاذبه های گردشگری چیزی از کشورهای شناخته شده این عرصه کم ندارد، می گوید: جزیره کیش، پلاژهای شنی مجللی دارد. دریا در این محل کاملاً آرام است و برخی اوقات جزر و مد دارد. جزیره کیش یک استراحتگاه ویژه اسلامی است که اصولاً برای شهروندان ایران در نظر گرفته شده است.

مدودیف یادآور شد: زنان و مردان ایران در آب های سواحل کیش شنا می کنند، غواصی می کنند، گردش دریائی انجام می دهند و در راه های آسفالت شده ویژه دوچرخه سواری می کنند. به همین خاطر جزیره کیش استراحتگاه ورزشی و تندرستی است.

خانم مدودوا نیز که به همراه شوهر خود دو بار به ایران سفر کرده است، می گوید: کیش جزیره خرید نیز است. مراکز تجاری مدرن و بیشمار جزیره کیش می توانند با مغازه های دوبی هم از نظر معماری و هم از نظر تنوع کالاهای مارک دار رقابت کنند.

وی افزود: جزیره کیش بسیار تمیز و سرسبز است و انسان را به تعجب می اندازد. هتل های بسیار مدرن هر روز ساخته شده و جلوی چشم سبز می شوند. هتل های قدیمی را نیز نوسازی می کنند.

خانم مدودوا ادامه می دهد: می توان نتیجه گیری کرد که جزیره کیش با توجه به خصوصیت اسلامی آن می تواند با استراحتگاه های مصر و ترکیه که مملو از نوشیدنی های الکلی و فضای شلوغی است، رقابت کند.

وی افزود: استراحتگاه جزیره کیش در وهله اول می تواند برای میلیون ها زن و مرد مسلمان روسیه که محدودیت های موجود در ایران برای آنها عادی است و از بچگی با این آداب و رسوم آشنا هستند، با استراحتگاه های کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری منطقه رقابت پذیر باشد.

وی همچنین به توانمندی های بالای ایران در حوزه حمل ونقل هوایی به رغم تحریم های یکجانبه غرب اشاره کرد و گفت: بر خلاف تبلیغات دروغینی که گفته می شود در ایران فقط با یک نوع هواپیما پرواز می کنند و آن هم توپولف 134 است، باید بگویم که ما در جزیره کیش با هواپیمای MD-82 نیز پرواز کردیم. در سال گذشته ما با هواپیمای A-330 از تهران به شیراز پرواز کردیم.

خانم مدودوا اضافه کرد: آرزو می کنم مسوولان جمهوری اسلامی ایران به منظور جذب سرمایه گذاری های خارجی و دریافت ارزهای خارجی، محلی را در جزیره کیش احداث کرده و به جهانگردان خارجی اختصاص دهند. وی به هموطنان روس خود توصیه کرد که اگر از مزاحمت افرادی که در کنارشان استراحت می کنند، خسته شده اید و به دنبال یک محل امن و راحت برای استراحت زمستانی هستید، سفر به ایران به ویژه جزیره زیبای کیش را فراموش نکنید.

ˈالکساندر گونچالوفˈ شهروند روس ساکن لتونی است که سفری به ایران داشته و خاطرات زیادی را از این سفر در چنته دارد.

گونچالوف می گوید: در ایران بسیاری امور انسان را متعجب کرده باعث شگفتی شده و باعث حیرت می شود، زیرا که ایران مهد یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است. مردم ایران دارای هویت بوده و فرهنگ بسیار غنی دارند. در هر صورت تمامی این چیزها را می توان به طرق مختلف درک کرد.

وی با حیرت و شگفتنی از مهربانی و مهمان نوازی ایرانیان سخن می گوید و تاکید می کند که مردم ایران با وجود همدستی شوروی سابق با صدام با صفا و خوش رویی با گردشگران روس برخورد می کنند.

گونچالوف، رفتار ایرانیان در مواجهه با گردشگران خارجی را بی نظیر توصیف می کند و می گوید: وقتی در اصفهان برای تبدیل ارز به ریال به یکی از بانک ها رفتیم، کارمند بانک در کمال ناباوری ما را به صرافی راهنمایی کرد و وقتی متوجه شد که ما خارجی هستیم، ما را در خودروی خود نشاند و به صرافی برد و تا پایان کار ما را همراهی کرد.

وی افزود: در پاسخ به این سوال طبیعی که چرا یک چنین برخوردی با ما دارید، پاسخ کاملاً غیرقابل درکی برای اروپائیان دریافت می کنیم: ˈشما مهمان ما هستید. به ایران خوش آمدیدˈ.

گردشگر روس، سفر به ایران را سفر به سرزمین رویاها و افسانه ها می داند و اضافه می کند: هر گوشه از این کشور برای خود تاریخ، تمدن و فرهنگی به بزرگی جهان دارد و آثار معماری، نقاشی و به ویژه صنایع دستی آن از فرش گرفته تا آثار قلمکاری و مسگری همه و همه در دنیا بی مانند هستند.

وی از بازار به عنوان بخش جدایی ناپذیر اقتصاد و فرهنگ ایرانی یاد می کند و ادامه می دهد: وقتی شما واژه ˈبازارˈ را بر زبان جاری می کنید، باید کیلومترها فضای سرپوشیده با معماری اعجاب انگیز را در ذهن خود مجسم کنید که در جای جای ایران کهن گسترده شده است.

ارتباطات انسانی و اجتماع خانواده ها در منازل و بوستان های شهری از دیگر نکاتی است که از چشم تیزبین گردشگر روس به دور نمانده است و وی با شور و حال وصف ناشدنی به بازگویی خاطرات خود از تجمع خانواده های ایرانی در اماکن تفریحی و بوستان ها و باغ های شهری و خارج شهر می گوید؛ چیزی که به عقیده وی در جهان غرب از آن خبری نیست.

گونچالف با ابراز تاسف از جنگ تبلیغاتی غرب برای وارونه نشان دادن واقعیات ایران می گوید: علاوه بر مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان نیز جماعت های وسیعی را در ایران تشکیل داده و آزادی گسترده ای دارند و دولت نیز بر مبنای قانون اساسی از آداب و رسوم افرادی که به ادیان دیگر اعتقاد دارند، دفاع می کند.

وی اضافه می کند: بر خلاف تبلیغات رسانه های غربی پیروان ادیان غیراسلامی در ایران طبق موازین دینی خود کاملاً در اجرای مراسم مذهبی آزاد بوده و می توانند به تربیت و آموزش دینی پرداخته و امور مدنی و شخصی (ازدواج، طلاق، میراث و وصیت) را حل و فصل کنند و بر مبنای آنها به دادگاه مراجعه کنند.

گردشگر روس که از گلزار شهدا نیز دیدن کرده است، می افزاید: متاسفانه رسانه های گروهی ما وجهه شهید را بعنوان یک تروریست انتحاری ترسیم کرده اند، ولی در ایران شهید، یک فرد داوطلب، مبارز و قهرمانی است که زندگی خود را فدای آزادی و استقلال میهن می کند.

وی تشریح می کند: سنگ های مرمر و گرانیت قبرها و تعداد زیاد گل هائی که بر مزار شهدا گذاشته شده است، پاکی ایده آل و مرتب بودن آنها - تمامی این چیزها شکوه و زیبائی غیرعادی می دهد، ولی چیز دیگری باعث رعشه می شود و آن هم عکس هائی است که بر سر مزار جوانان و جوانان گذارده شده اند؛ تمامی این افراد به دستور قلب های خود داوطلبانه به جنگ رفته و به مانند یک قهرمان از دنیا رفته اند.

گونچالف می گوید: ایران یکی از تمدن های سیاره ما است. ایران کشور باستانی، دارای هویت ملی و اسرارانگیز است. فناوری های قرن بیست و یکم در این کشور با آداب و رسوم هزار سال پیش سازگاری دارند. ورزش ملی ایران نیز بسیار دیرینه است. ورزش ایران، ˈورزش باستانیˈ نامیده می شود و حتی تاریخ نیز نمی تواند بطور مشخص بگوید که این ورزش چند هزار سال دارد.

گردشگر روس با اشاره به وجود شمار زیادی موزه و اماکن تاریخی و فرهنگی در ایران ادامه می دهد: ورودی موزه ها در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بسیار اندک است و بر خلاف دیگر کشورها در ایران از گردشگران خارجی پول اضافی دریافت نمی کنند.

وی بنیان خانواده ایرانی را غیرقابل مقایسه با غرب می داند و می گوید: اگرچه تمامی خانم ها در ایران حجاب دارند، ولی زنان ایرانی بر خلاف آنچه که در غرب به تصویر کشیده می شود، نه تنها بدون حق نیستند، بلکه به طور کامل از حق دفاع از حقوق خود برخوردار هستند.

ˈآلبینا تورقولییواˈ گردشگر روس دیگری است که در مدت 42 روز به همراه همسرش ˈایلیا داویدوفˈ ایران را گشته است و خاطرات زیادی از این سفر ورزشی در ذهن و دلش نقش بسته است.

تورقولییوا می گوید: من و شوهرم از بین انواع گردش ها، گردشگری با دوچرخه را ترجیح می دهیم و چند سال پیش به صورت یک گردشگر معمولی سفری به ایران داشتم. این سفر فقط یک هفته طول کشید که البته برای معاشرت با ساکنان و آشنا شدن با طبیعت زیبا و فرهنگ غنی ایران کوتاه بود. اوایل سال 2012 میلادی بالاخره آرزوی دیرینه ما برآورده شد و ما سفری با دوچرخه به ایران را ترتیب دادیم.

وی ادامه می دهد: ابتدا قصد داشتیم از مسکو تا سواحل دریای خزر را که حدود 3500 کیلومتر است با دوچرخه طی کنیم. اما آب و هوا تغییراتی در این برنامه وارد کرد و مجبور شدیم بخش شمالی مسیر را از برنامه حذف کنیم. در نتیجه مسیر تهران تا خلیج فارس را از راه قم، کاشان، اصفهان ، شیراز، بوشهر و بندرعباس پشت سرگذاشتیم و حتی به جزیره کیش رفتیم و از آنجا با هواپیما ابتدا به تهران و بعد به مسکو برگشتیم.

تورقلییوا تشریح می کند: در تمام طول سفر تنها دو بار در هتل اقامت کردیم. در چادر می خوابیدیم. برای ما این طور راحت تر بود. به نظر ما ایران، مهمان نواز ترین کشوری است که تاکنون به آنجا سفر کردیم. ما با لذت تمام دعوت به مهمانی را از طرف مردم عادی در خیابان قبول می کردیم و در نزد دوستان ایرانی نیز می ماندیم.

ˈسیدرضا سجادیˈ سفیر کشورمان در روسیه نیز با ذکر خاطره هایی از سفر گردشگران روس به ایران می گوید: مهمان نوازی، عاطفه و خونگرمی ایرانیان بزرگ ترین جاذبه ایران برای گردشگران خارجی است و آنها شیفته این گونه ویژگی های رفتاری ملت ایران می شوند.

سجادی افزود: به عنوان نمونه یک زن و شوهر روس تبار از لتونی پس از سفر به ایران به اندازه ای تحت تاثیر جذابیت های گردشگری و داشته های معنوی و فرهنگی ایرانیان قرار گرفته اند که با تلاش خود برای معرفی هر چه بهتر کشورمان به مردم لتونی از یک کانال تلویزیونی این کشور وقت گرفته اند تا یک نفر از همکاران سفارت به معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان بپردازد.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل توسعه صنعت گردشگری در نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران برای سیاه نمایی واقعیات کشورمان اظهار داشت: شماری از گردشگران روس تبار که سفری به ایران داشته و من به نحوی با آنها ارتباط یافته ام، پس از بازگشت از ایران بغض و کینه مثال زدنی نسبت به وارونه نشان دادن زیبایی های ایران زمین توسط رسانه های وابسته به جریان سلطه پیدا کرده اند.

سفیر کشورمان در روسیه که خاطرات زیادی از تجربه گردشگران روس تبار روسیه و جمهوری های شوروی سابق در چنته دارد، اضافه کرد: به عنوان نمونه در وبلاگ روسی زبان من یک شهروند روس پرسیده بود که می خواهد به ایران سفر کند و اگر گم شد چه کار باید بکند و شهروند روس دیگری که تجربه سفر به ایران داشت در جوابش نوشته بود که غیرممکن است یک خارجی در ایران گم بشود، زیرا مردم به محض مشاهده درماندگی و حیرت او به کمک اش خواهند شتافت و از هیج کمکی دریغ نخواهند کرد.

وی با با بیان این که بر خلاف عرف رایج در صنعت گردشگری بین المللی، گردشگری در ایران تنها محدود به وجه اقتصادی آن نیست، ادامه داد: توریسم در ایران یک سرمایه گذاری کلان فرهنگی است که در صورت بهره برداری درست می تواند به مجرایی بی مانند برای صدور ارزش های انقلاب اسلامی و شناساندن داشته های تاریخی، مذهبی و هویتی ایرانیان برای جهانیان تبدیل شود.

وی تشریح کرد: واقعیت این است که رسانه های غربی در اقدامی از پیش هماهنگ ایرانیان را مردمی کم منطق، خشن با رفتارهای تند مذهبی از نوع القاعده و طالبان به تصویر کشیده اند و یکی از بهترین راه های پاک کردن این تصویر وارونه از ایران و فرهنگ ایرانی توسعه صنعت گردشگری است.

سجادی از جنگ روانی و تبلیغاتی غرب به عنوان بزرگ مانع در مسیر ورود گردشگران خارجی به کشورمان یاد کرد و گفت: به دلیل تبلیغات مسموم رسانه های غربی وضعیت به گونه ای شده است که هر گردشگری که می خواهد به ایران سفر کند، این گونه می اندیشد که آمریکا یک ماه دیگر به کشور ما حمله می کند و رفتار مردم این سرزمین کهن و تاریخی بسیار خشن و افراطی است.

وی یکی از بهترین راه های زدودن این تصویر نادرست ساخته و پرداخته رسانه های غربی را اقدام سفارت خانه های ایران در نقاط مختلف دنیا در گردآوری و انتشار خاطرات گردشگران سفر کرده به ایران و نیز معرفی واقعیات کشورمان به زبان محلی دانست.

وی افزود: بخش کنسولی سفارت خانه های کشورمان در این ارتباط نقش بسیار مهمی دارند و می توانند با رفتار درست با متقاضیان سفر به ایران و رفع مشکلات آنان، مسیر را برای اقبال هر چه بیشتر مردم کشورهای دیگر برای سفر به جمهوری اسلامی آماده کنند.

وی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از پتانسیل های معرفی واقعیات ایران اسلامی به جهانیان دانست و گفت: جوانان ایرانی به دلیل حضور پررنگ خود در این فضا می توانند نقش تاثیرگذاری در این ارتباط ایفا کنند.

وی از نبود بستر لازم برای استفاده از کارت های اعتباری بین المللی در ایران به عنوان یکی دیگر از موانع اصلی سفر گردشگران خارجی به کشورمان نام برد و افزود: با توجه به اینکه در فرهنگ غربی جابجایی حجم بالای پول نقد خطرناک تلقی می شود، باید شرایطی فراهم شود که شرکت های گردشگری ایران بتوانند از امکان استفاده از کارت های اعتباری بین المللی با لحاظ سود منطقی برای ارایه خدمات به گردشگران برخوردار شوند.

وی یادآور شد: البته در این راستا هماهنگی های خوبی میان ایران و روسیه صورت گرفته است و زیرساخت فنی لازم برای امکان استفاده از کارت های اعتباری دو کشور در خاک همدیگر فراهم شده است و منتظر نهایی شدن بسترهای حقوقی این طرح هستیم.

وی همچنین به افزایش سفر گردشگران ایرانی و روس به خاک همدیگر در سال های اخیر اشاره و اضافه کرد: در فصل گرمای سال گذشته میلادی ( دو ماه ونیم) بیش از 40 هزار گردشگر ایرانی به روسیه سفر کردند که رقم بالایی است و از وجود ظرفیت های بالای دو کشور در این حوزه خبر می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روسیه کشور همسایه ماست و در بسیاری از مسایل مواضع نزدیکی با ایران دارد، افزایش تردد گردشگران دو کشور به خاک همدیگر خبر نویدبخشی است.

وی همچنین شمار گردشگران روس را که در سال گذشته به ایران سفر کردند، حدود پنجهزار نفر اعلام کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده انتظار می رود که تعداد گردشگران روس متقاضی سفر به ایران در سال های آینده افزایش یابد.


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/12/15 - 21:48
0
0
ان شاا... که همه گردشگران چنین نظری رو داشته باشن/ب
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...