کد خبر: 132444 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1399 - 10:05
استاندار فارس خبر داد
ثمربخشی تلاش برای رفع برخی مشکلات صنایع فارس

اتحادخبر:  استاندار فارس با اشاره به نتایج دیدارش با وزیر اقتصاد، از ثمربخش بودن تلاش‌ها برای رفع برخی مشکلات صنایع این استان و پویایی بیشتر حرکت چرخ‌های صنعت خبر داد.

اتحادخبر:  استاندار فارس با اشاره به نتایج دیدارش با وزیر اقتصاد، از ثمربخش بودن تلاش‌ها برای رفع برخی مشکلات صنایع این استان و پویایی بیشتر حرکت چرخ‌های صنعت خبر داد.

ثمربخشی تلاش برای رفع برخی مشکلات صنایع فارس

به گزارش ایسنا؛ عنایت‌الله رحیمی با اشاره به دیدار اخیر خود با دکتر فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد که با حضور تعدادی از کارخانه داران، سرمایه گذاران مسئولان اتاق بازرگانی، بانک ملی و سایر حوزه های اقتصادی همراه بود، پیرامون موضوعات مطرح شده در این جلسه، گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی استان موضوع تامین  تسهیلات برای کارخانه کاشی حافظ و توسعه خط دوم این واحد تولیدی، از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی ادامه داد: موضوع  برگشت کارخانه‌هایی که از سوی بانک ها تملک شده است به مالکین و یا سرمایه گذاران جدید  از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی بود که مورد موافقت قرار گرفت.

 استاندار فارس با بیان اینکه افزایش اختیارات بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت سبب کاهش بروکراسی اداری، تمرکز زدایی و تسریع در روند امور مربوط به تولید خواهد شد، از موافقت وزیر اقتصاد با افزایش اختیارات مذکور خبر داد و ابراز امیدواری کرد این اقدام گامی موثر در رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در استان باشد.

رحیمی با بیان اینکه، تامین ارز کالاهای وارداتی که به عنوان ماده اولیه و همچنین بازگشت ارز ناشی از صادرات از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مطرح شد و رفع مشکلات این حوزه مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت، یادآور شد که؛ بازگشت ارزش افزوده این صادرات به استان سبب تسهیل در امر سرمایه گذاری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه، برگشت ارزش افزوده تعدادی از شرکت ها و کارخانه های مستقر در استان فارس نیز در گفت‌وگو با وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: با موافقت انجام شده در این جلسه در آینده نزدیک، شاهد بازگشت ارزش افزوده این شرکت ها به استان خواهیم بود.

وی همچنین از پیگیری تامین اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و همچنین احداث یک مرکز گمرکی در یکی از شهرستان های مهر و لامرد در این دیدار خبر داد.

استاندار فارس همچنین در دیداری با رئیس سازمان هلال احمر کشور موضوع احداث مرکز پشتیبانی عملیات شامل آشیانه هلیکوپتر و انبارهای امدادی در زمینی به مساحت 6 هکتار را مطرح کرد.

راه‌اندازی شعب هلال احمر در 10 شهرستان فارس

استاندار فارس با بیان اینکه وقوع حوادثی همچون  زلزله، سیل، رانش زمین، طوفان، برف، خشکسالی و غیره و توجه به اینکه استان فارس از نظر تعداد و تنوع حوادث نیز جزو استان های حادثه خیز کشور محسوب می شود، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان تازه تاسیس  استان فارس از داشتن شعبه هلال احمر محرومند. لذا در این دیدار پیگیری لازم برای صدور مجوز تاسیس جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های بوانات، کوار، سروستان، پاسارگاد، کوه چنار، بختگان، زرقان، بیضاء ، خفر و سرچهان، انجام شد.

به گفته استاندار فارس، راه اندازی مرکز فرماندهی عملیات امداد و نجات هلال احمر در استان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132444