کد خبر: 132179 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 30 تير 1399 - 09:55
توسط مدیرکل اوقاف فارس انجام شد
اعلام زمان آزمون شفاهی حفظ قرآن

اتحادخبر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون‌های شفاهی حفظ قرآن خبر داد و گفت: این آزمون‌ها در یک بازه زمانی از ابتدای مرداد تا پایان شهریور برگزار می‌شود.

اتحادخبر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون‌های شفاهی حفظ قرآن خبر داد و گفت: این آزمون‌ها در یک بازه زمانی از ابتدای مرداد تا پایان شهریور برگزار می‌شود.

اعلام زمان آزمون شفاهی حفظ قرآن

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام سید عباس موسوی یکشنبه ۲۹ تیر به خبرنگاران گفت: آزمون‌های شفاهی حفظ قرآن بنا بود اسفند سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کروناویروس به تعویق افتاد و اکنون دستورالعمل آن ابلاغ شده است.

 

او با یادآوری اینکه به یاری خدا آزمون طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم و آزمون شفاهی حفظ زیر ۱۰ ساله‌ها در بازه زمانی اول مرداد تا ۳۰ شهریور امسال برگزار می‌شود، گفت: در استان فارس ۵۹۰ نفر در آزمون طرح تشویقی حافظان ۵ جزء و ۴۰۰ نفر در آزمون شفاهی زیر ۱۰ سال ثبت‌نام کرده‌اند.

 

موسوی با تاکید براینکه این آزمون‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: آزمون طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم در ۳۷ حوزه امتحانی و آزمون شفاهی زیر ۱۰ سال نیز در ۳۳ حوزه امتحانی در استان فارس برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و بنا شد نتایج آن به سازمان اوقاف برای اجرای طرح تشویقی ۵ جزء حافظان قرآن اعلام شود.

 

موسوی ادامه داد: آزمون طرح تشویقی به‌صورت شفاهی از ۵ جزء محفوظات گرفته می‌شود یعنی اگر فردی ۲۰ جزء از قرآن را حفظ باشد، تنها از ۵ جزئی که به آن مسلط است، آزمون گرفته می‌شود.

 

او توضیح داد: اگر شخصی در رشته حفظ بیش از ۵ جزء در آزمون کتبی شرکت کرده و قبول شده باشد، در آزمون شفاهی تشویقی اوقاف تنها ۵ جزء آن لحاظ می‌شود؛ به‌همین دلیل جایزه همه کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند، یکسان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین این نکته را یادآور شد که طرح تشویقی اوقاف تنها شامل کسانی می‌شود که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در آزمون مشترکی که بین اوقاف و ارشاد برگزار شده، قبول نشده باشند یا اگر قبول شده باشند باید ۵ جزء به محتویات حفظش در سال ۹۶ یا ۹۷ اضافه شده باشد.

 

وی، میزان جوایز پیش‌بینی شده برای این طرح را ۵۰۰ هزار تومان در قالب کمک هزینه سفر زیارتی اعلام و اضافه کرد: این جایزه از طرف سازمان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و به کسانی که حد نصاب نمره را در آزمون‌های کتبی و شفاهی کسب کرده باشند، اعطا می‌شود و ادارات اوقاف استان‌ها نقشی در این زمینه ندارند.

 

به گزارش ایسنا، برای دریافت جدول زمان‌بندی آزمون طرح تشویقی حفظ ۵ جزء قرآن و آزمون شفاهی حفظ زیر ۱۰ سال می‌توان از طریق پورتال اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به نشانی fars.oghaf.ir اقدام کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/132179