کد خبر: 131722 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 22 تير 1399 - 20:42
صعود مشترک باشگاه کوهنوردی سهند برازجان به همراه باشگاه کوهنوردی یافته خرم‌آباد به قله سماموس

اتحادخبر: در اجرای طرح سیمرغ؛ صعود مشترک به قله سماموس به ارتفاع ۳۶۸۹متر استان گیلان صورت گرفت‌.

اتحاد خبر-احمدخادم زاده: این گروه در راستای مشترک ساعت ۹ صبح در ترمینال کرج جمع و به طرف رامسر حرکت نمودند. پس از عبور از شهرهای قزوین و رشت ساعت ۱۳به رامسر رسیدند مسیر را ادامه داده و به طرف جواهرده بعد از مجوز از پدافند هوایی ساعت ۱۴مسیر کوهنوردی را آغاز نمودند. در یک هوای کاملا مه آلود ساعت ۱۸در کارگاه معدن و ماسه رسیدند و درهمان جا شب مانی سپری کردند. 

 

 

صبح روز جمعه مورخ 99/4/20 ساعت هفت صبح گروه با یک روحیه عالی به سمت قله حرکت نمودند. قله سماموس نام عمومی منطقه ای در سمت شمال غربی چکاد است که چند پارچه آبادی در آن قرار دارد نام سماموس به معنی زير آسمان می باشد این کوه آسمانی مانند جزیره ای است که جنگل های بسیاری آن را احاطه کرده است. این جنگل ها تا ارتفاع حدود ۲۰۰۰متری پیشروی کرده است.



 

پس‌از سه ساعت کوهنوردی درهوای مه و باد شدید گروه کوهنوردی به قله رسیدند. در انجا بالای قله یک استراحت گاهی وجود داشت که کوهنوردان پس‌ از يک ساعت استراحت وعکس یادگاری از همان مسیر برگشتند و در ساعت ۱۳ به معدن رسیدند. گفتنی است که در این کوهنوردی سرپرست گروه احمد خادم زاده و راهنما خانم زینب بیرانوند بودند.






















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131722