کد خبر: 131712 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 22 تير 1399 - 10:32
فرماندار ویژه لارستان خبر داد:
اختصاص بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار به لارستان

اتحادخبر :  فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ۳ درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، مبلغ ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص یافته است.

اتحادخبر :  فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ۳ درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، مبلغ ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار به لارستان

به گزارش ایسنا؛جلیل حسنی یکشنبه ۲۲ تیر در جلسه کمیته برنامه­­ریزی شهرستان لارستان، بیان کرد: با توجه به گستردگی شهرستان، جمعیت زیاد و وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات به این منطقه هستیم.

او با تاکید بر اینکه هنر مدیران شهرستان این است که حداکثر استفاده را از اعتبارات و امکانات محدود موجود داشته باشند، افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۵ درصد در کنار سایر الزامات قانونی از اولویت‌های توزیع اعتبارات است.

فرماندار ویژه لارستان از مدیران شهرستان خواست تا در خصوص جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی، بطور جد و مستمر پیگیری کنند و سرجمع اعتبارات تملک دارایی‎های سرمایه‎ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن)، در سال ۹۹ برای این شهرستان را ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم،  ۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان سهم اعتبارات تملک دارایی‌های استانی، حدود ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان سهم اعتبارات ۳ در صد نفت و گاز، و ۲۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان سهم قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن)،  به این شهرستان اختصاص‌ یافته است.

حسنی با تاکید بر گستردگی شهرستان، جمعیت زیاد و با وجود ۵ بخش، ۸ شهر و بیش از ۱۵۰ روستا و وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات شد و عنوان کرد: براساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات درموضوعاتی همچون اتمام پروژه­های نیمه تمام شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ در صد به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت، توزیع می‌شود.

او اولویت اول اعتبارات شهرستان را در بحث راه، آب و فاضلاب، حمل و نقل، بهداشت و درمان، توسعه و خدمات  شهری، روستایی و عشایری و فرهنگ و هنر اعلام کرد و افزود: بر این اساس بالغ بر ۷۰ در صد اعتبارات امسال به این موضوعات اختصاص داده شده است.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: همچنین این اعتبارات در سر فصل‌های امور عمومی، برق، طرح هادی روستایی، پوشش فرستنده­های رادیویی و تلویزیونی،آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، دین و مذهب، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، میراث فرهنگی، ورزش و تفریحات،کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، دفاعی و امنیتی ، امور عشایر، بنیاد شهید، بحران، بهزیستی، انرژی، صنعت و معدن و غیره هزینه می‌شود.

حسنی با تاکید بر اینکه این اعتبارات برای اجرای بیش از ۱۳۰ طرح نیمه تمام عمرانی، زیربنایی، خدماتی و غیره در شهرستان لارستان تعریف شده است، گفت: امسال الزام است که از همین اعتبارات، حداقل ۳ پروژه مهم در حوزه راه و بهداشت و درمان به بهره برداری برسد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131712