کد خبر: 131524 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 تير 1399 - 10:53
مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:
سالانه ۱۲۰ هزارتن خرما در دشتستان تولید می‌شود

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه ٩٠ درصد از محصولات نخیلات به‌صورت خرما مصرف می شود گفت: میزان تولید سالانه خرما در دشتستان حدود ۱۲۰ هزارتن است. منصور نوذری در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: در شهرستان دشتستان چهار میلیون اصله نخل در سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار وجود دارد که...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه ٩٠ درصد از محصولات نخیلات به‌صورت خرما مصرف می شود گفت: میزان تولید سالانه خرما در دشتستان حدود ۱۲۰ هزارتن است.



به گزارش اتحاد خبر، منصور نوذری در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر اظهار کرد: در شهرستان دشتستان چهار میلیون اصله نخل در سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار وجود دارد که سالانه حدود ۱۲۰ هزار تن تولید دارند.
 
نوذری اضافه کرد: ٩٠ درصد محصول نخیلات بصورت خرما مصرف می شود و ١٠ درصد بصورت خارک و رطب است.

وی افزود: در شهرستان دشتستان، برداشت خرما به صورت خارک از آخر تیرماه، رطب از اواسط مردادماه و خرما از اوایل شهریور ماه آغاز می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: شهر دالکی اولین منطقه‌ای است که این مراحل در آن آغاز می‌ شود و تا آخر مهرماه یا حتی ممکن است تا آبان ماه برداشت محصول در مناطق بوشکان و ارم ادامه پیدا می کند.

نوذری بیان کرد: ارقام زودرس خرما شامل حاج باقری و استعمران و ارقام دیررس خرما شامل زاهدی است.

وی افزود: تعداد بهره برداران نخیلات  در کل شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ خانوار است و تعداد سردخانه‌ ها ۳۹ واحد است که ۳۰ هزارتن ظرفیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان ادامه داد: تعداد بسته بندی خرمای استان ۵۰ واحد با ظرفیت ۵۰ هزار تن است. صنایع بسته بندی سنتی و خانگی ۳۰۰ واحد است که ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید دارند و صنایع فناوری خرمای دشتستان حدود ۱۰ واحد است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131524