کد خبر: 131364 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 تير 1399 - 08:59
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:
بنگاه‌های فرهنگی هنری بوشهر برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند

اتحادخبر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲۸ بنگاه فرهنگی و هنری دارای کد کارگاهی آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کرده اند.

اتحادخبر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲۸ بنگاه فرهنگی و هنری دارای کد کارگاهی آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کرده اند.

بنگاه‌های فرهنگی هنری بوشهر برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند

به گزارش  مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرمپور بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط را برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا جهت حمایت و پرداخت تسهیلات، از طریق سامانه کارا فراهم کرده است.

 

وی اظهار داشت: دولت در این راستا و گام اول پرداخت تسهیلات را به بنگاه‌های دارای کد کارگاهی از طریق سامانه کارا آغاز کرد که از زمان شروع این طرح تا به امروز تنها ۲۸ بنگاه در استان برای دریافت این تسهیلات تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

کرمپور افزود: کانون‌های آگهی تبلیغاتی با ۱۴ میلیارد تومان و کتاب‌فروشی‌ها با ۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان در استان بوشهر بیشترین آسیب را در ایام کرونا دیده‌اند.

 

وی به تعطیل شدن جشنواره‌های فرهنگی هنری، کنسرت‌ها، آموزشگاه‌های هنری، مؤسسات و سینماهای اشاره کرد و عنوان داشت: متوقف شدن درآمد مشاغل خانگی مرتبط با فعالیت هنری بزرگترین چالشی است که جبران صدمات این مکان‌های فرهنگی و هنری به زمان نیاز دارد.

کرمپور با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی هیئت دولت حق بیمه سه ماه (فروردین، اردیبهشت و خرداد) تمامی هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر را پرداخت کرده است، افزود: در صورت پرداختی هزینه توسط عضوی از صندوق در ماه‌های ذکر شده مبلغ واریزشده در آینده به او برگشت داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: بخشش اجاره بهای اماکن فرهنگی و هنری از دیگر اقدامات صورت گرفته دولت در راستای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

کرمپور بیان داشت: با در نظر گرفتن مشکلات موجود، کسب و کارها و فعالان فرهنگی و هنری باید به سوی تولید و توزیع در فضای مجازی روی آورند.

وی خاطرنشان کرد: آغاز پرداخت تسهیلات به افراد و کسب و کارهای فاقد کد بیمه و کارگاه‌های فرهنگی و هنری نیز از فردا (۱۶ تیر ماه) با مراجعه و ثبت درخواست در سامانه کارا انجام خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد که با ریشه کن شدن ویروس کرونا و بازگشت کشور به شرایط عادی، شاهد رونق تمامی کسب و کارها بویژه حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور باشیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131364