کد خبر: 131183 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 تير 1399 - 12:52
۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز مصوب شده است

اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - فارس مصوب شده است است. عبدالکریم گراوند امروز پنجشنبه در بازدید از قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر _فارس  به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده ...

به گزارش اتحاد خبر؛ عبدالکریم گراوند امروز پنجشنبه در بازدید از قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر _فارس  به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده که انتظار می‌رود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

با نگاه و حساس دولت نسبت به راه آهن بوشهر - فارس سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار این پروژه با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت جذب و پیمانکار پروژه نیز هزینه کرده و در زمان حاضر این پروژه در مرحله حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها قرار دارد.

سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس همین قطعه است که ۱۸ درصد عملیات خاکبرداری، ۲هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل و سه کیلومتر احداث پل باید انجام شود.

مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راه‌آهن بوشهر- شیراز  تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل می‌شد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است اما در این دولت پی‌گیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راه‌آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجه‌ای کشور کار شروع شد.

راه آهن بوشهر - شیراز یکی از پروژه های حیاتی استان است و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته روند این پروژه متوقف نشد که در این رابطه از همراهی و همکاری چهار نماینده سابق استان در مجلس قدردانی می‌شود.

در زمان حاضر قطعه 10 الف و ب  پروژه راه آهن بوشهر - فارس ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با اجری تونل‌ها و پل‌ها این درصد افزایش یابد.

مردم باید بدانند پروژه راه آهن بوشهر - فارس در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال است و سال گذشته نیز با وجود سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین  تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته اما به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار آن جذب و در زمان حاضر نیز فعال است./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131183