کد خبر: 131154 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 تير 1399 - 07:15
فرماندارگناوه: کانون‌های مساجد این شهرستان حمایت شوند

اتحادخبر: فرماندار گناوه گفت: کانون‌های مساجد این شهرستان از ظرفیت بالایی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخوردارند که باید حمایت شوند و مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

 

اتحادخبر: فرماندار گناوه گفت: کانون‌های مساجد این شهرستان از ظرفیت بالایی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخوردارند که باید حمایت شوند و مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

 

به گزارش ایرنا؛غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان پرتوان مجموعه‌ نهادهای فرهنگی است که باید نسبت به قبل نگاه بیشتری به آنها شود.





وی اظهارداشت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، پنج میلیارد ریال از اعتبارات فرهنگی سال ۹۹ به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تخصیص یافته‌است که می‌تواند رشد چشمگیری در توسعه فعالیت این مراکز داشته باشد.

 

فرماندار گناوه گفت: حضور جوانان فعال مسجدی در کانون‌ها باعث رشد و توسعه فرهنگ عمومی این شهرستان خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: کانون­ های فرهنگی هنری مساجد نقشی مهم و زیربنایی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند و به عنوان پایه­‌های اساسی رشد و بالندگی فرهنگ و هنر قلمداد می­‌شود.

 

علیرضا پولاد افزود: با توجه به اهمیت حضور جوانان در مساجد، کانون‌های مساجد با جذب و پرورش جوانان، زمینه حضور نیروهای توانمند انقلابی را در امور مختلف فراهم می‌سازد.

پولاد بیان کرد:  جوان محوری از اهداف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که  با جذب جوانان و برگزاری دوره‌های مختلف و شناسایی و بروز استعدادهای آنان به رشد و شکوفایی انها کمک می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر به برخی از اقدام‌های کانون‌ها در شرایط  شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: باتوجه به متضرر شدن برخی از اقشار جامعه و مشاغل، مساجد به عنوان پایگاه مرکزی همدلی و مواسات تبدیل شد و اعضای کانون‌ها  با شناسایی افراد بی بضاعت و  استفاده از ظرفیت خیرین  به حمایت و مساعدت آنان شتافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: این شهرستان دارای ۲۲ کانون فرهنگی هنری مساجد ثبت شده‌است و فعالیت‌های بسیار عالی در سطح استان بوشهر داشته‌اند.

علیرضا سبحانی افزود: از مجموع ۲۲ کانون ثبت شده، ۹ کانون در روستاها و ۱۳ کانون در شهر است که درطول سال  مستمر به فعالیت‌های فرهنگی هنری مشغول هستند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131154