کد خبر: 131151 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 12 تير 1399 - 07:07
ناامیدی آمریکا از همراهی روسیه و چین علیه ایران

اتحادخبر:  «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت، روسیه با حمایت چین نزاع جدی را آغاز خواهد کرد و ممکن است دو کشور (پیشنهاد) تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو کنند.

اتحادخبر:  «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت، روسیه با حمایت چین نزاع جدی را آغاز خواهد کرد و ممکن است دو کشور (پیشنهاد) تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو کنند.

به گزارش ایرنا، کرفت در مصاحبه ای گفت: آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد فشار خواهد آورد تا در اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیر) به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای دهد و مایل است در صورت عدم موفقیت در این زمینه، واشنگتن تحریم‌های گسترده سازمان ملل را بار دیگر اعمال کند.

ناامیدی آمریکا از همراهی روسیه و چین علیه ایران

کرفت اظهار امیدواری کرد که شرکای اروپایی از تصمیم آمریکا در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که قرار است در ماه اکتبر (مهر-آبان) به پایان برسد، حمایت کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت، روسیه با حمایت چین نزاع جدی را در این مورد آغاز خواهد کرد و ممکن است دو کشور (پیشنهاد) تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را وتو کنند.

به گفته کرفت، ما می‌خواهیم به شورای امنیت فرصت بدهیم تا از طریق تجدید نظر وارد گفت‌وگو شود. ما از هر ابزاری استفاده خواهیم کرد و اگر این به معنای بازگرداندن همه تحریم‌ها است، دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.

در نشست سه شنبه شورای امنیت که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی هم مشارکت داشت، اعضای شورای امنیت به جز آمریکا به طور کامل از برجام حمایت کردند.

آنها همچنین یکجانبه‌گرایی آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران و خروج از برجام را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کردند تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران بر اساس آنچه که آمریکا ارائه داده است، خلاف برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، پس از نشست شورای امنیت که با موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد، گفت: اعضای شورا نشان دادند از حرکت آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی حمایت نمی‌کنند.

مجید تخت‌روانچی عصر سه‌شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: امروز بار دیگر اعضای شورای امنیت حمایت خود را از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کردند. سخنان آنها ثابت کرد که از حرکت آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است پشتیبانی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید پیش نویس قطعنامه نگون‌بخت خود را به سرعت کنار بگذارد پیش از آنکه بار دیگر رد شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131151