کد خبر: 131053 ، سرويس: اقتصاد
تاريخ انتشار: 10 تير 1399 - 08:41
وزیر کشور: برای حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود

اتحادخبر:وزیر کشور از بررسی دلایل افزایش قیمت اجاره بها، ساخت و فروش مسکن در جلسه ستاد هماهنگی اطلاع‌رسانی اقتصادی خبر داد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد برای حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته شود

 

اتحادخبر:وزیر کشور از بررسی دلایل افزایش قیمت اجاره بها، ساخت و فروش مسکن در جلسه ستاد هماهنگی اطلاع‌رسانی اقتصادی خبر داد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد برای حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته شود

 

به گزارش ایرنا؛«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز دوشنبه درحاشیه پنجاه‌ودومین جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی که در سالن پیامبر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین موضوع که در دستور کار جلسه امروز بود، بحث افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها هم در حوزه کالاها و هم در حوزه مسکن بود که با حضور همه دستگاه‌های مربوط برگزار و دلایل دستگاه‌ها درخصوص این افزایش قیمت‌ها بیان شد.





وی با اشاره به بررسی افزایش قیمت ارز و کاهش واردات در برخی ازموارد اظهارداشت:علاوه بر این در این جلسه موضوع  تبلیغات و استفاده نامناسب از ابزار رسانه‌ و موارد متعدد دیگر مطرح شد.

 

 وزیر کشور یادآورشد: با توجه به توضیحاتی که دوستان دادند در مورد کالاهای اساسی قطعاً هیچ‌گونه مشکلی نداریم. نسبت به سال قبل، هم ثبت سفارش، هم واردات و تامین کالا به گونه‌ای است که برابر با نیاز و بلکه بیشتر از آن تامین شده است.

 

افزایش ۱۰ درصدی خرید گندم

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد:براساس گزارشی که درباره گندم ارائه شد، امسال ۱۰ درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال قبل داریم و پیش‌بینی می‌شود تا آخر فصل خرید مشکلی در این حوزه نداشته باشیم

 

وی موضوع  نظارت بر قیمت‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که در جلسه ستاد هماهنگی اصلاع رسانی اقتصادی مطرح شد و افزود: موضوع ضعف احتمالی در این زمینه بررسی و مقرر شد نظارت بر تهیه و توزیع  کالای اساسی از کلان تا بخش خرد اعمال شود.

 

 وزیر کشور گفت:مقرر شد به جای اینکه در بازار و خیابان‌ها نسبت به اصناف نظارت کنیم، زنجیره تولید و عرضه کالا مورد نظارت جدی قرار گیرد، لذا مقرر شد متولیان این حوزه از جمله سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده دقت کنند که روند نظارت در زنجیره به درستی انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: امروز سیاست‌ها در حوزه رسانه ای مشخص شد به صورتی که رسانه‌های ما در بیان مشکلات مسائل واقعیت‌ها را بگویند. شرایط کشور را خوب تحلیل و منتقل کنند و از مردم کمک بگیرند تا بتوانیم این مقطع را عبور کنیم.

 

وی با اشاره به گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها، ساخت و فروش مسکن و برنامه دولت برای تولید انبوه مسکن توسط بخش خصوصی  گفت: در جلسه امروز مقرر شد برای حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/131053