کد خبر: 130999 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 تير 1399 - 09:14
معاون استاندار بوشهر:
صنایع آبزی‌پروری در استان بوشهر توسعه می‌یابد

اتحادخبر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: صنایع آبزی‌پروری در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

اتحادخبر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: صنایع آبزی‌پروری در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

صنایع آبزی‌پروری در استان بوشهر توسعه می‌یابد

به گزارش  مهر، سعید زرین‌فر عصر یکشنبه در بازدید از یک کارخانه آبزی‌پروری در تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت و قابلیت بالایی در حوزه پرورش ماهی و میگو است که تاکنون از بخشی از این ظرفیت استفاده شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر بخش قابل توجهی از میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند، اضافه کرد: در کنار تولید و پرورش آبزیان، باید زمینه برای توسعه صنایع مرتبط نیز فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: حمایت از صنایع مرتبط با آبزیان از جمله صنایع فرآوری و بسته‌بندی یکی از اولویت‌های استان بوشهر است.

این کارخانه آبزی‌پروری در ناحیه صنعتی بنه گز شهرستان تنگستان واقع است و این شرکت یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانه‌های فرآوری آبزیان استان بوشهر است.

این واحد دارای یک خط سورتینگ شش لاین با ظرفیت سه تن در هر ساعت، دو تونل انجماد با مجموع ظرفیت ۳۰ تن و ۳ سردخانه نگهداری با مجموع ظرفیت هزار و ۳۵۰ تن است.

این کارخانه بعد از چند سال تعطیلی مجدداً از سال گذشته شروع به فعالیت کرده و در سال گذشته ۴۰۰ تن محصول فرآوری شده به کشور چین صادر کرده و به عنوان مجتمع عمل‌آوری و بسته بندی میگو و ماهی در زمان اوج کاری تا ۱۵۰ نفر نیروی کاری در این کارخانه مشغول به کار هستند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130999