کد خبر: 130986 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 تير 1399 - 07:36
دادستان بوشهر:تهدید کنندگان سلامت مردم تحت تعقیب قرار می گیرند

اتحادخبر: دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: باتوجه به توصیه های مسوولان درمانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افرادی که سلامت مردم را به انحای مختلف به مخاطره می اندازند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

اتحادخبر: دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: باتوجه به توصیه های مسوولان درمانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افرادی که سلامت مردم را به انحای مختلف به مخاطره می اندازند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش ایرنا؛علی حسن پور روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان کنگان افزود: باید با پرهیز از تجمع های پرخطر ، عدم برگزاری آئین های شادی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست ها مانع از گسترش ویروس کرونا شد.

وی اظهارداشت:پارسال با همت شورای حفظ حقوق بیت المال این استان  یکهزارو  ۴۰۰ هکتار اراضی دولتی شامل کوه خواری ، دریا خواری و  زمین از افراد سود جو رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد.




 حسن پور یادآورشد: همچنین  ۱۸۴ مورد بنای غیر مجاز در استان در سال گذشته قلع و قمع شد.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با بازخوانی فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مقامات قضایی کشور گفت: احیا حقوق عامه ، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح جرم مهمترین مطالبات رهبری از قوه قضائیه است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نظارت بر حسن اجرای قانون خواستار استفاه از ظرفیت مردم بعنوان کمک یار در کشف جرائم شد.

 فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: در حال حاضر متاسفانه تخریب منابع طبیعی در بخش سیراف بیداد می کند

سید علی پاکنژاد در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان افزود: دادستانی با ورود به این پرونده ها مانع تخریب منابع طبیعی در کوهها و تپه های شهرستان بویژه بخش سیراف شود.

 

وی با اشاره به موضوع رعایت حریم دیراعنوان کرد: متاسفانه برخی شرکت های مستقر در منطقه به حریم 60 متری دریا تجاوز کرده که بایستی این حریم آزاد شود.

فرماندار کنگان گفت: زمین خواری ، کوه خواری ، تپه خواری و دریاخواری پدیده های نامیمونی اند که در این شهرستان باید برچیده و ریشه کن شود.

سید علی پاک نژاد افزود: در سایه همدلی و همراهی همه دستگاهها ، اعضای شورای تامین و مردم اکنون به رغم وجود همه مولفه های ناامنی ، شهرستان کنگان از امن ترین نقاط استان و کشور است.

 

وی با اشاره به مشکلات کشور و ضرورت حفظ وحدت و همدلی قوا اظهارداشت: کاهش مشکلات مردم هدف مشترک قوه قضائیه و مجریه است.

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: فلسفه مسئولیت در نظام و حکومت دینی خدمتگزاری به مردم است.

شیخ محمد جمالی افزود: باید با همدلی و همراهی و عزمی همگانی برای حل مشکلات کشور گام برداشت.

دادستان عمومی و انقلاب  جدید کنگان نیز گفت: امانت داری ، مردم داری و خدمت صادقانه به مردم بعنوان سرمایه های اصلی مملکت با جدیت دنبال خواهد شد.

اکبر احمدی افزود: تکریم ارباب رجوع ، تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی ، تعیین تکلیف پرونده های معلق ، مبارزه جدی با زمین خواری و تصرفات عدوانی اراضی ملی و قاچاق کالای ممنوعه ،استفاده از ظرفیت معتمدین و سازمان های مردم نهاد در حوزه صلح و سازش و ورود به مسائل و جرائم در راستای حفظ حقوق عامه از مهمترین اولویت های کاری است.

 

دادستان سابق کنگان نیز گفت: در راستای کاهش اطاله دادرسی در سال ۹۸ بیش از یکهزار پرونده در حوزه دادستانی مختومه و در ۳ ماهه اول سال جاری نیز افزون بر ۱۳۰ پرونده مختومه شد.

سید احمد موسوی پور افزود: در راستای صیانت از حقوق عامه و مبحث معوقات کارگری بگونه ای اقدام شد که تجمعات کارگری در مقایسه با گذشته با کاهش بیش از ۸۰ درصدی و معوقات به کمترین حد ممکن رسیده است.

وی یادآورشد: بیشترین کشفیات مواد مخدر استان در کنگان بوده که عمدتا متهمین غیر بومی بوده اند.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش های دادستان سابق کنگان ، با حکم رئیس قوه قضائیه اکبر احمدی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب کنگان منصوب شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130986