کد خبر: 130984 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 تير 1399 - 07:31
۹۳ درصد از روستاهای استان بوشهر به شبکه اینترنت متصل شدند

اتحادخبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت:درحال حاضر ۹۳ درصد از روستاهای بالا ۲۰ خانوار این استان شامل ۳۷۹ روستا زیر پوشش اینترنت ثابت یا سیار قرار دارند که میانگین کشوری این شاخص ۸۸درصد است.

 

اتحادخبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت:درحال حاضر ۹۳ درصد از روستاهای بالا ۲۰ خانوار این استان شامل ۳۷۹ روستا زیر پوشش اینترنت ثابت یا سیار قرار دارند که میانگین کشوری این شاخص ۸۸درصد است.

 

به گزارش ایرنا؛علی سملیان  گفت:  اکنون با فراهم شدن اینترنت ثابت برای ۲۶۵ روستا زیرساخت لازم برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات در این روستاها فراهم شده است که در دوره  دولت تدبیر و امید بیش از ۳ برابر رشد داشته است.

مدیرکل امور ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانواری استان دارای اینترنت ثابت است که  ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۰ درصد این روستاها بود.




سملیان با بیان اینکه همه مدارس دولتی استان در طرح هوشمندسازی مدارس قرار دارد، گفت: همچنین در فاز اول هوشمند سازی مدارس تعداد ۴۳۸ مدرسه به اینترنت مجهز شده است و در حال امکان سنجی ۸۲۳ مدرسه شهری هستیم.

وی یادآورشد: ۹۰ درصد از جاده‌های استان بوشهر زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته‌اند و بوشهر به لحاظ پوشش ۴G در جاده‌ها پس از استان قم در کشور دوم است.

 

مدیرکل امور ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهرافزود: بیشترین مشکل سد راه زیر پوشش بردن ۱۰ درصد باقیمانده جاده‌های استان، عدم وجود زیرساخت‌های برق است و هر جا این زیرساخت فراهم بوده پوشش دهی تلفن همراه انجام شده است.

سملیان ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از روستاهای استان بوشهر دارای پوشش صوت ثابت یا سیار شده‌اند و تنها ۴ روستا زیر این پوشش قرار ندارد که مراحل اجرایی یکی از این موارد در ۳ روز گذشته به پایان رسیده است و برای ۳  روستای باقی‌مانده نیز برنامه‌ریزی شده است.

 وی همچنین از ایجاد فیبر نوری به طول ۱۱۳ کیلومتر در استان بوشهر خبر داد و گفت: اجرای ۴۸ کیلومتر از پروژه به پایان رسیده است و بقیه در مرحله حفاری و اجرا است که بخش عمده در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل امور ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اضافه کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده این استان ایجاد سایت‌های تلفن همراه در روستاها است که از سال ۹۶ تعداد ۱۴ سایت تلفن همراه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

سملیان افزود: همچنین از ابتدای سال ۹۸ طرح ارتقای پوشش اینترنت همراه در استان آغاز شده است که تاکنون در ۳۱ روستای استان  پوشش از ۲G به ۳G ارتقا یافته است.

وی یادآورشد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی برای جزیره خارگ تا ۵ ماه آینده به پایان می‌رسد و پهنای باند مناسبی برای این جزیره فراهم می‌شود.

مدیر کل امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: از ابتدای دولت دوازده در پروژه‌های ذکر شده میزان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است که ۵۷ میلیارد آن دولتی و بقیه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130984