کد خبر: 130970 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 09 تير 1399 - 06:50
سد رحمتی مقابل اصفهانی‌ها؛
شهرخودرو 2- ذوب 1؛ افتتاحیه با صادقی

اتحادخبر:درخشش سعید صادقی و دو گل این بازیکن شهرخودرو را به سه امتیاز مهم برابر ذوب رساند.

اتحادخبر:درخشش سعید صادقی و دو گل این بازیکن شهرخودرو را به سه امتیاز مهم برابر ذوب رساند.

به گزارش ورزش سه، شهرخودرو در چهار مسابقه‌ی ماقبل از تعطیلات کرونایی، یک هفته در میان یک برد و یک باخت داشت که شکست آخر آنها مقابل پرسپولیس موجب شد فرصت طلایی رفتن به رتبه دوم را از دست بدهند ولی با این شرایط مشهدی‌ها امروز که دو بازیکن اصلی خود را در خط دفاعی در اختیار نداشتند، موفق شدند با نمایش خوب مهدی رحمتی درون دروازه و عملکرد عالی سعید صادقی که دو گل به ثمر رساند، ذوب‌آهن را شکست دهند و با این برد، شانس بیشتری برای کسب سهمیه آسیایی پیدا کنند.


هفته بیست و دوم لیگ برتر؛ یکشنبه: 99/04/08 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: امام رضا مشهد/ بدونِ تماشاگر
داور: رضا کرمانشاهی/ کمک‌ها: حسن انتظاری و احد سلطانی؛ داور چهارم: علی بای/ ناظر داوری: علیرضا یزدانی.

 


شهرخودرو مشهد

 

  • سید مهدی رحمتی
  • محمد آقاجان‌پور(65- حسن جعفری)
  • محمدحسین مرادمند
  • امید منصوری
  • محمدعلی فرامرزی
  • اکبر صادقی
  • میلاد سرلک
  • سعید صادقی
  • امین قاسمی‌نژاد
  • محمدرضا خلعتبری(82- مرتضی خراسانی)
  • محمد قاضی

سرمربی: مجتبی سرآسیایی

 


ذوب‌آهن اصفهان

 

  • مهدی خلیل
  • وحید محمدزاده(77- محمد نژادمهدی)
  • هادی محمدی
  • فرشاد محمدی‌مهر(70- علیرضا چراغعلی)
  • مهران درخشان‌مهر
  • حمید بوحمدان
  • قاسم حدادی‌فر
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • احسان پهلوان
  • محمدرضا عباسی
  • ایوان مارکوویچ(87- علیرضا منظمی)

سرمربی: لوکا بوناچیچ

 

شرح گل


شهرخودرو 1 - ذوب‌آهن صفر (دقیقه 6: سعید صادقی): ارسال محمدعلی فرامرزی از جناح چپ زمین با ضربه سر چکشی سعید صادقی کوتاه قامت تبدیل به گل شد.

 

 

.شهرخودرو 1 - ذوب‌آهن 1 (دقیقه 42: ایوان مارکوویچ): ارسال قاسم حدادی‌فر از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین را قاسمی‌نژاد به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به ایوان مارکوویچ برسد و این مهاجم خارجی بدون مکث و با ضربه بغل پا دروازه شهرخودرو را باز کند.

 

 

شهرخودرو 2 - ذوب‌آهن 1 (دقیقه 62: سعید صادقی): ارسال پای چپ خلعتبری از سمت راست محوطه جریمه ذوب‌آهن به مقابل تیرک دوم را سعید صادقی با شوت تک‌ضرب زد که دفع ناقص مهدی خلیل موجب شد تا گل دوم شهرخودرو به ثمر برسد.

 

اخطار

محمدعلی فرامرزی(48) از شهرخودرو

سعید صادقی (62) از شهرخودرو

محمد قاضی(69) از شهرخودرو

 

لحظات حساس


07:42- حرکت در عرض محمدرضا عباسی و دفع ناقص پاس او توسط مدافعان شهرخودرو به اسماعیلی‌فر رسید که شوت او را رحمتی دور کرد.

18:13- ضربه سر بوحمدان با اختلاف کمی از کنار دروازه شهرخودرو عبور کرد.

19:12- دانیال اسماعیلی‌فر با سرعت وارد محوطه جریمه شهرخودرو شد که در این لحظه محمدعلی فرامرزی روی او مرتکب خطا شد تا رضا کرمانشاهی به سود ذوب‌آهن اعلام پنالتی کند.

20:25- در حالی که رحمتی به سمت چپ دروازه شیرجه رفته و تشخیص درستی روی ضربه پنالتی اسماعیلی‌فر داشت، توپ به تیرک عمودی دروازه اصابت کرد و دفع شد.

 


20:45- ضد حمله سریع شهرخودرو تبدیل به یک موقعیت جدی شد که شوت قاضی را مهدی خلیل دفع کرد.

20:25- در حالی که رحمتی به سمت چپ دروازه شیرجه رفته و تشخیص درستی روی ضربه پنالتی اسماعیلی‌فر داشت، توپ به تیرک عمودی دروازه اصابت کرد و دفع شد.
20:45- ضد حمله سریع شهرخودرو تبدیل به یک موقعیت جدی شد که شوت قاضی را مهدی خلیل دفع کرد.

39:45- خلعتبری فرار سریع و تماشایی به پشت مدافعان ذوب‌آهن انجام داد که ضربه چیپ او با بدشانسی تبدیل به گل نشد و به بیرون رفت.

 

 

 

49:20- واکنش مهدی رحمتی مانع از گلزنی عباسی شد و در ادامه تکل بلند فرامرزی و دفع توپ او اجازه نداد دروازه شهرخودرو باز شود.

51:23- ارسال توپ از روی ضربه آزاد میانه زمین و ضربه مرادمند با سینه‌اش به تیرک افقی دروازه ذوب‌آهن اصابت کرد و در ادامه توپ توسط مدافعان ذوب دفع شد.

58:30- ارسال حدادی‌فر از کرنر سمت چپ زمین در شلوغی محوطه جریمه شهرخودرو با ضربه سر مارکوویچ زده شد که رحمتی توپ را در اختیار گرفت.

70:30- ارسال محمدرضا خلعتبری مستقیما وارد دروازه ذوب‌آهن شد، اما در این صحنه داور خطای قاضی روی مهدی خلیل را اعلام کرد تا این گل مردود شود.

78:20- واکنش عالی رحمتی اجازه نداد ذوب‌آهن روی توپ ارسالی حدادی‌فر از میانه زمین به گل تساوی برسد و و این دروازه‌بان توپ را راهی کرنر کرد.

90:40- جای‌گیری رحمتی اجازه نداد حمله جدی ذوب‌آهن ثمری داشته باشد و باز هم توپ را روی خط دروازه جمع کرد.

 

 


در حاشیه


* علی نعمتی و فرشاد فرجی، مدافعان شهرخودرو دو بازیکن محروم این بازی هستند.

* در زمان ورود خبرنگاران و دیگر عوامل برگزاری مسابقه به ورزشگاه امام رضا، در یک مکان مشخص تب‌سنجی از آنها انجام می‌گرفت.
* در حالی که در زمان ورود به ورزشگاه سخت‌گیری زیادی انجام شده بود، اما در کنار زمین فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی چندان از سوی عوامل برگزاری بازی رعایت نمی‌شد.
* فرشاد محمدی‌مهر، مدافع ذوب‌آهن قبل از شروع مسابقه به سمت هم‌تیمی‌های سابق خود در شهرخودرو رفت و بدون رعایت مسائل بهداشتی با آنها روبوسی و خوش و بش کرد.

* قبل از شروع بازی، توپ مسابقه ضد عفونی شد و در محل مخصوص به ورود دو تیم قرار گرفت.

 

 

* در دقیقه 31 و در زمان ضربه ایستگاهی شهرخودرو، زمان استراحت تیم‌ها در نیمه اول اعلام شد.

 

بهترین بازیکن


با وجود اینکه مهدی رحمتی در این بازی نقش موثری در کسب سه امتیاز شهرخودرو داشت، اما بدون تردید سعید صادقی مرد اول مسابقه با ذوب‌آهن بود؛ این بازیکن کوتاه قامت گل اول مشهدی‌ها را با ضربه سر زد و در نیمه دوم در حالی که بازی به تساوی کشیده شده بود، گل دوم را به ثمر رساند تا با دو گل بیشترین تاثیرگذاری را در برد شهرخودرو داشته باشد.

 

اتفاق ویژه


در روزی که تراکتور در تبریز شکست خورد، شهرخودرو با فرصت‌طلبی و کسب برتری مقابل ذوب‌آهن توانست گام بزرگی برای زنده کردن شانس‌های کسب سهمیه آسیایی بردارد و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان، به رده دوم جدول صعود کند. شاگردان سرآسیایی که با باخت به پرسپولیس به استقبال تعطیلات چهار ماهه رفته بودند، شروع خوبی با شکست ذوب داشتند و در جمع مدعیان ماندند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130970