کد خبر: 130940 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 تير 1399 - 08:09
فرماندار گناوه : دولت منشا خدمات گسترده‌ای در این شهرستان است

اتحادخبر:  فرماندار گناوه گفت: دولت یازدهم و دوازدهم منشا خدمات و اقدام‌های متعددی در عرصه و حوزه‌های مختلف در  سطح این شهرستان است.

 

اتحادخبر:  فرماندار گناوه گفت: دولت یازدهم و دوازدهم منشا خدمات و اقدام‌های متعددی در عرصه و حوزه‌های مختلف در  سطح این شهرستان است.

 

به گزارش ایرنا؛غلامرضا مهرجو شنبه شب در جلسه شورای تامین و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم افزود: توجه به عمران شهری و روستایی، راه‌های ارتباطی و آبزی‌پروری بخشی از خدمات هفت ساله دولت در این شهرستان است.

وی اظهارداشت: در حوزه رویکرد اقتصاد مقاومتی با توجه به مزیت شهرستان با دارابودن ۱۱۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس اقدامات خوبی صورت گرفته و در دست اجرا است.

 

مهرجو ادامه داد: در این ارتباط سایت بزرگ رودشور شمالی به وسعت ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین، زیر پوشش پرورش میگو خواهد رفت و به موازات این اقدام بدنبال آن هستیم که حلقه تولید آبزی پروری و مولد و تکثیر در شهرستان کامل شود.

فرماندار گناوه افزود: در کنار آبزی پروری ۳۸ واحد مرغداری در این شهرستان وجود دارد و اقدام های خوبی هم در تولید جوجه یک روزه توسط یکی از سرمایه‌گذاران و احداث یک کشتارگاه صنعتی که حلقه مفقوده‌ای در جنوب کشوربود در دست اجرا است که اگر تکمیل شود در تولید گوشت سفید و آبزی پروری در سطح کشور به جایگاه رفیعی نایل خواهیم شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی روستایی و شهری کارهای خیلی خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: با تغییر  و تحولاتی که در شهرداری شاهد بودیم، در حوزه عمران شهری اتفافات خوبی رقم خورده و در دست اجرا است که اجرا و ایجاد معابر شهری، بازگشایی معبرها، پل ورودی شهر و سردار شهید سلیمانی نمونه‌ای از آن است.

 

وی ادامه داد: تکمیل جاده ساحلی ریگ به گناوه که به خیابان خور امتداد و به پل سردار شهید سلیمانی اتصال و روستای مال خلیفه و مال قاید پایان می‌باید به عنوان رینگ ساحلی می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و مرکز تفریحی گردشگری داشته باشد.

مهرجو بیان کرد: در حوزه  آبخیزداری با اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌ها و اقدام‌های خوبی در تاجملکی بخش مرکزی و بندرریگ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح عمومی بهداشت، در زمینه طرح‌های فاضلاب با اعتباراتی که از سفر رئیس جمهوری امسال کامل تخصیص می‌یابد و منابع ملی و تحول موثری در این  زمینه در گناوه شاهد خواهیم بود.

 

فرماندار گناوه با ییان اینکه دستور جلسه بررسی وضعیت معیشت مردم این منطقه است، گفت: بمحض ورود ویروس کرونا به کشور، فعالیت و چرخه‌های اقتصادی مرتبط با شهرستان که عمده آن کالای ته لنجی بود تعطیل شد.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا  هشت هزارو ۵۰۰ ملوان ، پنج هزارو ۵۰۰ واحد صنفی، یکهزار شناور سفاری و ۴۰۰ کارگر شاغل و ۱۵۰ وانت بار از فعالیت بازماندند که این آمار غیر از مشاغل غیرمستقیم در این عرصه است.

وی گفت: باتوجه به اینکه حدود چهار ماه فعالیت اقتصادی مردم تعطیل شده‌است باید فضا را برای آنان در این عرصه فراهم کنیم.

مهرجو با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا عزم راسخ و جدی داریم، اظهارداشت: بمحض اینکه فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه که بیشتر آن ارتباط با کالای همراه ملوان (ته لنجی) دارد کمرنگ شود، جرایم و آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه قاچاق به زیرساخت‌های اقتصادی و تولید در کشور آسیب می‌زند و در مبارزه آن عزم راسخ و جدی داریم اما نباید از معیشت و زندگی مردم غافل شویم.

وی  بیان کرد: مجموعه دولت و کارگزاران در سطح شهرستان با تعامل، همکاری و همدلی برای رفع مشکلات مردم و پیشبرد امور و توسعه کشور تلاش می‌کنند.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: در سطح روستاهای بخش مرکزی خدمات قابل توجهی دولت به مردم ارایه شده و عمده اعتبارات از ارزش افزوده است که در زمینه زیرسازی، آسفالت، بازسازی و خدمات فرهنگی و ورزشی و رفاهی است.

خدیجه دشتی افزود: باتوجه به اینکه زیرسازی  معابر روستایی زیر ۲۰ خانوار انجام شده‌است نیاز به آسفالت دارند که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

وی اظهارداشت: چندین روستای این بخش نیاز به چمن مصنوعی ورزشی دارند که تاهنوز به رغم قول‌های داده شده عملیاتی نشده‌است.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: تجهیز خانه ورزش‌های روستایی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون چهار خانه تجهیز شده‌است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در برخی روستاها مدارس بلااستفاده و قدیمی وجود دارد باید از این مکان‌ها برای سالن‌های فرهنگی و کتابخانه استفاده شود.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر قراردارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130940