کد خبر: 130934 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 تير 1399 - 07:32
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر:
۴۲۲ روستای استان بوشهر گاز دار شدند

اتحادخبر:مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم به ۴۲۲ روستای این استان گازرسانی شده که در مقایسه با کل دولت های قبل چهار برابر افزایش یافته است.مسلم رحمانی افزود: این درحالی است که تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۰۴ روستای استان بوشهر براساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد از ...

اتحادخبر:مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم به ۴۲۲ روستای این استان گازرسانی شده که در مقایسه با کل دولت های قبل چهار برابر افزایش یافته است.

 

به گزارش ایرنا؛مسلم رحمانی افزود: این درحالی است که تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۰۴ روستای استان بوشهر براساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد از نعمت گاز برخوردار بودند.

 

وی بیان کرد: با انجام پروژه‌های متفاوت امروز ضریب نفوذ گازرسانی در روستاها از ۳۶ به ۹۶.۵ درصد افزایش یافته است.

رحمانی اضافه کرد: در این مدت شاهد تحولی عظیم در روند گازرسانی به مناطق روستایی بوده‌ایم و تحقق این مهم تاثیر بسزایی در توسعه زیرساخت ها و رونق و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق داشته است.  




مدیرعامل  شرکت گاز استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت تعداد شهرهای گازدار استان بوشهر نیز از ۳۰ به ۳۹ شهر ارتقا یافته است و در این مدت ضریب نفوذ گاز شهری از ۷۲به ۹۹.۲ درصد افزایش یافته است.

 

رحمانی افزود: در زمان حاضر همه شهرهای استان بوشهر به جز جزیره خارگ که منبع گازی ندارد زیر پوشش نعمت گاز طبیعی هستند.

وی بیان کرد: همچنین امسال گاز رسانی به ۲۱ روستای جدید با تعداد یکهزار و ۳۱ خانوار شامل ۱۳ روستای دشتستان و هشت روستای دیلم در دست اجراست که با بهره برداری از آنها ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به ۹۸.۶ درصد می‌رسد.

رحمانی گفت: تاکنون هفت هزار و ۱۹۹ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان بوشهر اجرا شده است که از این مقدار ۳۹۹ کیلومتر خطوط تغذیه و ۶هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به شبکه‌های توزیع است.

 

وی شمار مشترکان استان بوشهر را ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۸۳۰ مشترک خانگی، ۲هزار و ۷۸۷ مشترک تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک صنعتی است که از این شمار ۲۴هزار و ۵۱۱ مشترک مربوط به سال ۹۸ بوده است.

رحمانی در خصوص فعالیت در زمینه خودکفایی ساخت اقلام و تجهیزات در زمینه ردیابی لوله‌های پلی اتیلن در سال ۹۸ گفت: این شرکت موفق به طراحی و ساخت دستگاه ردیاب آکوستیک لوله‌های پلی اتیلن گاز شد و در زمان حاضر ثبت اختراع دستگاه در مرحله داوری و گرفتن استاندارد IGS دستگاه از شرکت ملی گاز ایران در حال پیگیری است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: همچنین مراحل تجاری سازی دستگاه نشت یاب نقطه‌ای گاز به منظور تشخیص درست و دقیق محل نشتی‌های زیرزمینی در این شرکت در حال پیگیری است.

وی  راه اندازی سامانه ۱۹۴ استانی برای اولین بار در سطح شرکت های گاز استان، - اجرای GIS Ready بالغ بر ۹۰ درصد از نقشه های شرکت و کسب مقام اول در بین شرکت های گاز استانی بر اساس ارزیابی مدیریت گازرسانی،  وصول بالغ بر ۵۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات شرکت و واریز به حساب خزانه داری کل کشور، گاز رسانی به جزیره شیف با اجرای بالغ بر ۱۸۰۰ متر لوله در بستر دریا با روش حفاری افقی هوشمند (H.D.D ) برای اولین بار در کشور، گاز رسانی به ۹۰درصد از صنایع مستقر در استان از محل مصوبه شورای اقتصاد و کسب رتبه اول در بین شرکت های گاز استانی با ارزیابی مدیریت محترم گاز رسانی را از دیگر اقدام های این شرکت ذکر کرد.

رحمانی یادآور شد: سهم بوشهری ها در برخورداری از لوله کشی گاز به عنوان سوخت پاک هر چند دیرهنگام بود اما شتاب در اجرای طرح های گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی مطالبه دیرینه مردم را محقق کرده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130934