کد خبر: 130908 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 تير 1399 - 12:03
بیمار 73 ساله مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس مرخص شد

اتحاد خبر:رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس از ترخیص بیمار 73 ساله با حال عمومی خوب خبر داد.

اتحاد خبر:رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس از ترخیص بیمار 73 ساله با حال عمومی خوب خبر داد.

دکتر عاطفه اسفندیاری در گفتگو با روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس گفت: بیمار با علائمی از جمله تب و استرس بسیار بالا در این مرکز بستری‌شده بود که با انجام درمان‌های به‌موقع و لازم توسط متخصصین عفونی این مرکز با حال عمومی خوب ترخیص شد.
وی از متخصصان عفونی این مرکز که در ایام بحرانی شیوع بیماری کرونا با این مرکز همکاری صمیمانه و فداکارانه‌ای داشتند قدردانی کرد.
متخصص بیماری‌های عفونی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: در کنار انجام درمان‌های لازم جهت کاهش اضطراب در مورد سیر بیماری و اینکه وضعیت در حال کنترل بوده ازلحاظ روانشناسی به بیمار آرامش داده شد. به‌تدریج اضطراب بیمار کاهش پیداکرده و علائم روزبه‌روز بهتر شده بیمار مبتلا به کرونا پس از گذراندن دوره درمانی لازم با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.
دکتر فرهاد عباسی بیان کرد: سن بالا به‌عنوان یک فاکتور خطر در بیماران مسن عمل کرده و از جمله مسائلی است که روند درمان بیماران را مشکل‌ساز می‌کند.
وی تصریح کرد: هم‌زمان داشتن بیماری زمینه‌ای از جمله مشکلات ریوی، دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی ریسک این بیماری را در این‌گونه افراد بالابرده و به‌رغم وجود همه این مسائل بیمارانی نیز وجود داشته‌اند که برخلاف بیماری‌های زمینه‌ای درمان شده و با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک کردند.
دکتر عباسی اظهار داشت: کماکان رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک، پوشیدن دستکش، پرهیز از حضور در جوامع شلوغ و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه به همه افراد توصیه‌شده و در بیماران مسن اهمیت بیشتری پیداکرده و خطر ابتلا به بیماری را در افراد کاهش می‌دهد.
متخصص بیماری‌های عفونی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: همان‌طور که بارها و بارها صحبت و تقاضا شده است از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌کنم لطفا در خانه بمانند و تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند.
وی تاکید کرد: از شرکت در جوامع شلوغ، مهمانی‌ها، جشن تولدها، مراسم عروسی و عزا پرهیزکرده و اگر ناگزیر به حضور در مکان‌های شلوغ هستند حتما از ماسک استفاده کرده و به‌صورت مکرر دست‌های خود را با آب و صابون یا مواد ضدعفونی‌کننده شست‌وشو دهند.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130908