کد خبر: 130875 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 تير 1399 - 13:26
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر خبر داد؛
روشهای غیر حضوری تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی اعلام شد

اتحاد خبر: عبدالله شیرکوند مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر به تشریح خدمات غیر حضوری با استفاده از فناوری های دیجیتال و نوین سازمان پرداخت. به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر؛ شیرکوند اظهار داشت: به همه بیمه شدگان ،کارفرمایان و مستمری بگیران عزیز توصیه میشود به لحاظ حفظ سلامتی خود،کاهش هزینه ها،کاهش ترددهای...

اتحاد خبر: عبدالله شیرکوند مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر به تشریح خدمات غیر حضوری با استفاده از فناوری های دیجیتال و نوین سازمان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر؛ شیرکوند اظهار داشت : به همه بیمه شدگان ،کارفرمایان و مستمری بگیران عزیز توصیه میشود به لحاظ حفظ سلامتی خود،کاهش هزینه ها،کاهش ترددهای غیرضرور شهری و جلوگیری از ازدحام در شعب و کارگزاریها، تسریع در انجام امور و در نهایت رضایتمندی از خدمات ارائه شده از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریها خودداری نموده و با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir وثبت نام و دریافت یوزر  و پسورد از خدمات ارائه شده در این سامانه بهره مند شوند.



همچنین با نصب اپلیکیشن my tamin از خدمات غیرحضوری در نظر گرفته شده استفاده نمایند.


 وی با اشاره به تصمیمات متخذه از سوی مدیریت ارشد سازمان در خصوص حذف تمدید اعتبار دفترچه های درمانی اعلام نمود که از ابتدای خردادماه سال ۱۳۹۹ ،شش روش استحقاق درمان بعنوان جایگزین برای مراجعین در نظر گرفته شده که این موضوع موجب کاهش مراجعات ۳۷ میلیونی به شعب و کارگزاریهای سازمان در سطح کشور و همچنین کاهش مراجعات به شعب سازمان در استان بوشهر به میزان ۴۰۰ هزار مورد میگردد.


ایشان به تشریح روشهای استحقاق درمان در نظر گرفته شده پرداخت و گفت : سه روش با استفاده از اینترنت و سه روش بدون استفاده از  اینترنت  و با استفاده از کد ussd میباشد.


با حذف این فرایند از 6 روش استحقاق درمان بعنوان جایگزین به شرح زیر استفاده می شود:
1-استفاده از اپلیکیشن موبایل وب اپلیکیشن ورود به سایت ir.tamin.pwa://http
اسکن بارکد دفترچه درمانی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
2 -استفاده از نسخه وب ورود به سایت ir.tamin.medical//http ورود کد ملی
مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
3 -استفاده از اپلیکیشن موبایل (وب اپلیکیشن) ورود به سایت ir.tamin.pwa://http
ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
4-استفاده از کد ussd# 0241*2 *انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی ورود کد ملی مشاهده وضعیت دفترچه درمانی
5 -استفاده از کد ussd
# 1420*4*ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه درمانی
6 -استفاده از کد  #1420*4* انتخاب گزینه 1 استحقاق سنجی ورود کد ملی
مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه
شیرکوند در پایان اشاره نمود که در صورتی که مخاطبین سازمانی سوال یا مشکلی داشته باشند ،میتوانند با شماره گیری ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی سازمان (crm)  موارد  درخواستی را مطرح نموده تا ضمن بررسی لازم  پاسخ جامع و کافی را از سوی کارشناسان ذیربط دریافت نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نمیباشد/ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130875