امروز: سه شنبه 17 تير 1399
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 05 تير 1399 - 08:19

اتحادخبر:مراقبت از سلامتی شما با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این موضوع به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری در سلامت باشید.. رژیم غذایی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند به شما در حفاظت از سلامتی کمک کند؛ بنابراین، از کجا باید شروع کنید؟

 

اتحادخبر:مراقبت از سلامتی شما با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این موضوع به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری در سلامت باشید.. رژیم غذایی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند به شما در حفاظت از سلامتی کمک کند؛ بنابراین، از کجا باید شروع کنید؟

 

در هر دوره از زندگی بسیار مهم است که چه خوراکی‌هایی مصرف می‌کنید. برای مثال در سنین بالای ۶۰ سال باید روی خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید، دقت بیشتری داشته باشید:

 

انواع توت‌ها

 

وقتی زمان دسر فرا می‌رسد، چرا خود را با یک کاسه توت سالم تغذیه نکنید. براساس تحقیقات منتشرشده در Annals of Neurology، مصرف زغال اخته و توت فرنگی ممکن است به کاهش تحلیل روانی در افراد مسن کمک کند. محققان حدس می‌زنند که این موضوع به علت فلاونوئید‌ها باشد، که به طور طبیعی در این انواع توت‌ها یافت می‌شوند و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

 

تخم مرغ

 

با افزایش سن، افراد در معرض خطر کمبود ویتامین D. قرار دارند، زیرا پوست انسان توانایی سنتز کردن آن از خورشید را از دست می‌دهد. به همین دلیل، بزرگسالان بالای ۶۰ سال باید به جای این روش باید ویتامین D. بیشتری را در رژیم غذایی خود استفاده کنند. یک منبع این ویتامین تخم مرغ و به ویژه زرده تخم مرغ است.

 

ماهی

 

بنیاد تغذیه بریتانیا (BNF) به افراد مسن توصیه می‌کند که هر هفته دو بار ماهی بخورند. نمونه‌هایی از ماهی‌های روغنی مناسب میانسالان شامل ماهی سالمون، ساردین و ماهی قزل آلا است. این غذای سالم حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ است که می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.

 

موز

 

فشار خون شما چگونه است؟ تحقیقات نشان می‌دهد، افراد مسن در معرض خطر فشار خون بالا هستند. پتاسیم نوعی ماده معدنی است که به کاهش اثرات نمکی در جذب و افزایش فشار خون کمک می‌کند. با توجه به این نکته، خوردن غذا‌هایی که پتاسیم بالایی دارند، مانند موز میَ تواند یکی از راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل باشد.

 

اسفناج

 

مصرف مقداری اسید فولیک به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن به طور طبیعی سلامتی خود را حفظ کنید. این بدان معناست که سبزیجاتی مانند کلم و اسفناج می‌تواند به شما در محافظت از سلامتی کمک کند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جزییات اجباری شدن "ماسک" / عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا تا یک‌سال آینده
  • صعود باشگاه کوهنوردی سهند برازجان به قلل استان خراسان رضوی وشمالی/تصاویر
  • شناور باری در بندر محمدعامری تنگستان دچار حریق شد
  • ۳۴۴ بیمار در بخش های کرونایی استان بوشهر بستری هستند/ افزایش امار جان باختگان به ۱۱۹ مورد
  • یک مقام بهداشتی دیلم:طرح تحول نظام سلامت سند افتخار خدمات رسانی است
  • پروژه پالایشگاه نفتی بهساخت فرازجنوب فرصتی ایده آل برای اشتغال نیروهای بومی است+ تصاویر
  • شروع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیس دبستانی از 22 تیر
  • پیش‌بینی بسته‌بندی بیش از هزار تن لیموترش در میناب
  • انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی فروش گردو اینترنتی در دشتستان
  • تجلیل فرمانده و رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی از تلاش های شهردار و مجموعه مدیریت شهری خارگ
  • کارگاه تولیدماسک استاندارد به روش تمام اتوماتیک در شهرستان جم راه اندازی شد
  • پایان رسیدگی به پرونده شهردار و رئیس سابق شورای شهر صدرا
  • ساخت وسایل کاربردی با لاستیک؛ از میز پذیرایی تا وسیله بازی
  • طنز/ روز قلم
  • اینفوگرافیک / کدام مواد غذایی نباید با شکم خالی مصرف شوند؟
  • دکتر خلیلی رییس پزشکی قانونی شهرستان دشتستان، پزشک مدافع سلامت آسماني شد
  • وضعیت کشور سوئیس در مقابله با ویروس کرونا/ به شدت کمال گرا هستم/ چالش های پیشگیری از سرطان در اینستاگرام
  • یک بوشهری به سمت مشاور حقوقی رئیس شوراهای مذهبی کشور منصوب شد+تصویر حکم
  • حکم مسئول دفتر ارتباط مردمی نماینده دشتستان در مجلس صادر شد
  • اختلافات ارضی مردم با منابع طبیعی تعیین تکلیف شود/شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی دشتستان/عکس
  • مشمولان سهام عدالت برای دیدن سبد سهام‌شان چکار کنند؟
  • ۱۴ جانباخته حادثه آتش سوزی کلینیک سینا تحویل خانواده‌ها شدند
  • ۲۸۳ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند/ افزایش آمار جان‌باختگان به ۹۵ مورد
  • انتصاب مدیر کل مستمری‌ها و مدیرکل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی
  • بازدید استاندار بوشهر از روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر+ تصاویر
  • نوشیدنی‌هایی برای بهبود تاب‌آوری جسمی و روانی در بحران کرونا
  • ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز مصوب شده است
  • گزارش فیلم‌های پایان هفته سیما
  • تقدیر از برگزیدگان بوشهری در جشنواره نقالی و شاهنامه خوانی «نقشا» +تصاویر
  • پیام تسلیت مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر به مناسبت شهادت دومین شهید مدافع سلامت استان