کد خبر: 130798 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 04 تير 1399 - 07:53
قول مدیران شرکت کارخانه مخابراتی ایران برای پرداخت مطالبات کارگران

اتحادخبر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور استاندار فارس و برخی مدیران اجرایی فارس در روز یکشنبه یکم تیرماه ۹۹ گفت: در این جلسه مدیران کارخانه مخابراتی ایران قول مساعد دادند که نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقدام کنند.

اتحادخبر: سهراب مختاری، سه‌شنبه افزود: در این جلسه مدیران کارخانه مخابراتی ایران خواستار حمایت سیستم بانکی، بستانکاران، نظام مالیاتی و کارگزاران دولتی از آنها در پیشبرد اهداف و برنامه‌هایشان شدند که هرگونه همکاری در این زمینه منوط به پرداخت مطالبات کارگران از سوی مدیران کارخانه شد.

قول مدیران شرکت کارخانه مخابراتی ایران برای پرداخت مطالبات کارگران

 

وی افزود: مدیران کارخانه نیز با این پیش شرط موافق کردند و استاندار فارس نیز دستور داد که هرگونه همکاری لازم با مدیران کارخانه انجام شود تا با رفع موانع و مشکلات فعالیت کارخانه از سر گرفته شود.


او اظهار داشت: همچنین در این جلسه تاکید شد که مسئولان کارخانه نسبت به ارائه یک برنامه دقیق برای فعالیت مجدد کارخانه ارائه کنند که با توجه به اینکه این برنامه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده امیدواریم با رفع موانع اداری و حقوقی، هرچه زودتر شاهد فعالیت مجدد کارخانه باشیم.


مختاری بیان کرد: برای ما بحث پرداخت حقوق و مزایای معوق کارگران بسیار مهم بود که رای آن نیز از سوی دادگاه صادر شده بود اما مشکلات قانونی در اجرای احکام داشت که با پرداخت این مطالبات از سوی کارفرما و سرمایه‌گذار عملا این مشکل قانونی نیز حل خواهد شد و کارگران به حقوق قانونی خود می‌رسند.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: حدود یک هزار و ۳۰۰ کارگران این کارخانه چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که البته کارفرما هم اسنادی داشت که بیانگر پرداخت برخی مطالبات کارگران بود که بنا شد این مساله نیز در کمیته‌ای بررسی شود تا در صورت پرداخت از اصل مطالبات کارگران کم شود.


مختاری اضافه کرد: حفظ فرصت‌های شغلی موجود وظیفه همگانی است و اتحادی که الان در رابطه با این کارخانه در بین همه قوا وجود دارد و همچنین بازگشت دوباره کارخانه‌های تعطیل شده به چرخه فعالیت و پرداخت مطالبات معوق کارگران در این شرایط سخت یک کار بزرگ است.

 

در جلسه یادشده رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، رییس هیات حمایت از صنایع کشور، دبیر کارگروه رفع موانع تولید کشور، سهامداران عمده کارخانه مخابراتی ایران حضور داشتند.

 

شرکت کارخانه مخابراتی ایران ، اولین تولید کننده مراکز تلفن ثابت و سیّار کشور در سال ۱۳۴۵ با مشارکت وزارت پست و تلگـراف و تلفن (ارتباطات و فناوری اطلاعات) به نسبت ۳۰ درصد، بانک توسعه صنعتی به نسبت ۳۰ درصد و شرکت زیمنس آلمـان به نسبت ۴۰ درصد به شکل شرکت سهامی خاص در شیراز در زمینـی به مساحت در حدود ۱۰۰ هزار متر مربع و به منظـور تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی کشور تاسیس شد.

 

این شرکت با ظرفیت اسمـی سالیانه ۴۵ هزار خط تلفن EMD و ۶۰ هزار دسـتگاه تلفن رومیزی تاسیس و کارخانه در سال ۱۳۴۸ افتتاح شد.

 

پس از پیروزی انقلاب، همزمان با افزایش سرمایه، سهام وزارت پست و تلگـراف و تلفن (ارتباطات و فناوری اطلاعات) به ۴۵ درصد، بانک صنعت و معـدن (بانک توسعه صنعتـی) ۳۵ درصد و شرکت زیمنس آلمـان به ۲۰ درصد تغییر یافت و توانایی تولید این کارخانه  نیز سالیانـه به ۲۰۰ هزار خط تلفـن و ۳۰۰ هزار دسـتگاه تلفن رومیزی افزایش یافت.

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130798