کد خبر: 130792 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 04 تير 1399 - 07:38
تسهیلات ۵ میلیون تومانی به آسیب‌دیدگان کرونا در فارس اختصاص می‌یابد

اتحادخبر: در دیدار استاندار فارس با رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهران مقرر شد که تسهیلات پنج میلیون تومانی و همچنین بسته‌های معیشتی از سوی این ستاد به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص یابد.

اتحادخبر: گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به نقل از عنایت‌الله رحیمی در خصوص این دیدار حاکی است: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در تعدادی از پروژه‌های عمرانی این استان، تامین اعتبار سهم مربوط به بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در این پروژه‌های مشارکتی بی‌تردید در شتاب بخشی به روند اجرای آنها موثر خواهد بود.

تسهیلات ۵ میلیون تومانی به آسیب‌دیدگان کرونا در فارس اختصاص می‌یابد

 


وی افزود: با توجه به آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن در فارس، ستاد اجرایی فرمان امام برای اجرا و تکمیل پروژه‌های مشارکتی در این  حوزه نیز قول مساعد داده است.


استاندار فارس، یکی از پروژه‌های در دست احداث توسط ستاد اجرایی فرمان امام را بیمارستان شهرستان نی‌ریز دانست و گفت: تسریع در روند تکمیل این پروژه از سوی ستاد کمک در خور توجهی به تقویت زیرساخت‌های درمانی در این شهرستان خواهد کرد.


استاندار فارس ادامه داد: این استان با توجه به پهنه گسترده، طبیعت جغرافیایی و ساخت زمین‌شناسی و پوشش جنگلی مناسب همواره مورد تهدید مخاطرات طبیعی و انسان ساخت مانند آتش سوزی‌ مراتع و جنگل‌ها بوده که بر همین اساس از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درخواست کردیم تا این ستاد در جهت تقویت زیرساخت‌های پیشگیرانه با استان مساعدت کنند.


تامین اعتبار لازم برای به کارگیری حداقل تعدادی نیروی دیده‌بان فصلی با هدف مراقبت از جنگل‌ها و مراتع و پیشگیری از وقوع آتش سوزی یا اطفاء سریع در مراحل اولیه، تامین اعتبار با هدف  خرید تجهیزات اولیه اطفاء حریق از جمله خرید چندین دستگاه دمنده در هر شهرستان و اجرای سیاست‌های تشویقی به منظور  بهره‌مندی از امتیازات  بیمه برکت در بخش‌های مسکونی و کشاورزی در شهر و روستا با هزینه مناسب و قابل قبول و اعطای کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان زلزله‌های اخیر در استان فارس از جمله موضوعاتی بود که استاندار فارس در این دیدار خصوص آنها رایزنی کرد.


در این جلسه همچنین تصمیمات اثربخشی در ارتباط با موضوع سرمایه‌گذاری برای واحدهای صنعتی تعطیل شده و پرورش دام و سرمایه‌گذاری  ستاد اجرایی فرمان امام در این زمینه اتخاذ شد.


پیگیری مشکلات معیشتی ۳۰ هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در استان فارس که عمدتا بسیجیان و سربازان وظیفه بوده‌اند از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این دیدار به آن پرداخت.

 

تحقیقات علمی درباره کرونا در فارس تقویت می‌شود 

بر اساس این گزارش، استاندار فارس همچنین در دیدار با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص پیگیری مسائل حوزه پژوهش و فناوری در این استان با سورنا ستاری گفت و گو کرد.

 

در این دیدار راه‌اندازی کارخانه نوآوری شیراز که بزرگترین کارخانه نوآوری کشور محسوب می‌شود از سوی استاندار فارس مطرح و با دستور معاون رئیس جمهوری مقرر شد اقدامات لازم برای تسریع در راه‌اندازی این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

 

رحیمی گفت: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس اقدامات مهمی در حوزه پژوهش‌های کاربردی در این استان انجام داده است.

 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای که در سفر دکتر ستاری به استان فارس بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری فارس و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری منعقد شد افزود: یکی از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه به مبحث بسیار مهم و حیاتی پژوهش و ایجاد زیرساخت و سامانه تولید سریع واکسن ویروس کرونا مربوط است که اعتباراتی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

 

استاندار فارس، به پیشرفت بسیار خوب این طرح که توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه شیراز و علوم پزشکی به همراه تعدادی از استادان کشورهای اروپایی در حال انجام است اشاره کرد و گفت:  به منظور ممانعت از بروز هرگونه وقفه احتمالی در انجام این پروژه مهم، شایسته است اعتباری که از سوی معاونت علمی و فناوری در نظر گرفته شده به این امر اختصاص یابد که این درخواست استاندار فارس نیز با موافقت و قول مساعد معاون رئیس جمهوری همراه بود.

 

رحیمی در این دیدار موضوع مساعدت به پژوهشگاه سلول‌های بنیادی که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیری می‌شود و همچنین مرکز ویروس شناسی دانشگاه شیراز را نیز مطرح کرد که مقرر شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری‌های لازم را در این زمینه در دستور کار قرار دهد.‌

 

 

 

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130792