کد خبر: 130766 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 03 تير 1399 - 10:47
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
نگران افزایش بیماران و چالش در خدمت‌رسانی درمانی هستیم

 

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که مسئولان نگران افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ و بروز چالش در ارائه خدمات توسط پرسنل مراکز درمانی به واسطه افزایش مراجعه‌ها در استان فارس هستند.

اتحادخبر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که مسئولان نگران افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ و بروز چالش در ارائه خدمات توسط پرسنل مراکز درمانی به واسطه افزایش مراجعه‌ها در استان فارس هستند.

نگران افزایش بیماران و چالش در خدمت‌رسانی درمانی هستیم

به گزارش ایسنا؛مهرزاد لطفی دوشنبه دوم تیر در یکصد و پنمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به انجام ۲۱۰۰ مورد آزمایش کرونا طی روز یکشنبه در فارس، نسبت به افزایش درصد تست‌های مثبت ابراز نگرانی کرد و به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و شمار بستری‌ شدگان و بهبودیافتگان پرداخت.

 

لطفی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ در فارس، نه تنها به اعمال محدودیت‌های اجتماعی نیاز داریم بلکه باید استفاده از ماسک در اماکن عمومی، اداره‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، مکان‌های تجمعی و فروشگاه‌های بزرگ الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم پایبندی مردم به قرنطینه خانگی، از هم استانی‌ها د رفارس خواست تا اگر به هر دلیل خروج از منزل ضروریست حتما بیرون از منزل ماسک استفاده شده و فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کنند.

 

او با اشاره به اینکه کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا در فارس، بیشترین خدمت رسانی را نه تنها به مبتلایان استان، بلکه به بیماران استان‌های همجوار داشته‌اند، افزود: حجم بالای مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مجموعه سلامت فارس را با بحران خدمت رسانی به مبتلایان مواجه می‌کند.

رئیس علوم پزشکی شیراز در بخشی از این جلسه با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، از دادگستری استان فارس به ویژه رئیس کل این مجموعه و دادستان مرکز استان به واسطه آنچه مبارزه با موارد فساد تاثیرگذار بر سلامت مردم، نظیر احتکارکنندگان مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی، قدردانی و تشکر کرد.

لطفی ضمن قدردانی از ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های فارس به واسطه همکاری مطلوب با ستاد مدیریت کرونا و مجموعه سلامت فارس، خواستار تداوم همدلی و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی استان برای برون رفت از بحران کرونا شد.

 معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست پیرامون روند خدمت رسانی به مبتلایان و بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها گزارشی ارایه و از تشدید بازدیدها و نظارت های بازرسان از این مراکز خبر داد.

پیگیری اختصاص بخش‌های جدید به بیماران مبتلا به کووید۱۹ در برخی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر محورهای این جلسه بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130766