کد خبر: 130764 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 03 تير 1399 - 10:41
مدیر عامل آب و فاضلاب فارس:
تصور رفع مشکلات تامین آب در فارس پندار نادرستی است

اتحاد خبر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه در سال زراعی جاری و گذشته فارس بارش‌های نسبتا خوبی داشت گفت: ممکن است این ذهنیت ایجاد شود که مشکلات کمبود آب برطرف شده اما این یک پندار و نظر اشتباه است.

اتحاد خبر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه در سال زراعی جاری و گذشته فارس بارش‌های نسبتا خوبی داشت گفت: ممکن است این ذهنیت ایجاد شود که مشکلات کمبود آب برطرف شده اما این یک پندار و نظر اشتباه است.

 

به گزارش ایرنا، علی بوستانی روز سه شنبه با گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب شهروندان را به مصرف بهینه برای عبور از فصل گرم تابستان دعوت کرد و افزود: واقعیت این است که این حجم کمبود آب در منابع آب استان فارس طی سالیان متمادی به این نقطه رسیده است و بارش‌ های امسال و سال گذشته آن را جبران نمی کند.

 

تصور رفع مشکلات تامین آب در فارس پندار نادرستی است

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اضافه کرد: برای رسیدن به شرایط مورد نظر، نیاز به سال‌ها بارش مطلوب داریم. نامگذاری هفته اول تیر ماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق بیانگر این مطلب است که مدیریت مصرف آب و انرژی در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برماست که با رویکردی دانش بنیان، تولید، توزیع و مصرف آب این گوهر بی بدیل آفرینش را مدیریت کنیم و البته مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب بسیار کارساز و موثر خواهد بود.

 

بوستانی در ادامه با اشاره به یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در کشور، اظهار داشت: یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی از جمله اقدامات برجسته و شاخص در کارنامه ی وزارت نیرو می باشد که در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: سیاست های کلی وزارت نیرو در دو حوزه ساز و کارها و ساخت و ساز ها تعریف و پایه گذاری شده است و اقدامات موثر و درخشانی نیز در این حوزه ها انجام صورت گرفته است. در همین راستا علاوه بر اقدامات شایسته ای که در بخش ساخت و سازها انجام شده است، فعالیت های بسیار مطلوبی نیز در حوزه ی سازوکارها صورت گرفته  که روند اجرای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی از مصادیق این اقدامات موثر و اساسی است.

 

این مقام مسوول گفت: بی تردید یکپارچه سازی مزایای فراوانی در ابعاد مختلف اعم از صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها خواهد داشت که مردم در آتی برکات آن را بیشتر لمس خواهند کرد.

 

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در ادامه به چالش های شرکت های آبفا نیز اشاره کرد و عمده ترین این چالش ها را اختلاف چشمگیر قیمت فروش آب نسبت به قیمت تمام شده آن و همینطور چالش های مربوط به محدودیت های منابع آب دانست.

 

بوستانی  به لزوم اتخاذ راهکارهای موثر در مدیریت مصرف آب  اشاره و با پرداختن به این موضوع که در حوزه مدیریت مصرف آب طی سال های اخیر اقدامات خوبی با رویکرد فرهنگی صورت گرفته است، بیان داشت: علاوه بر تبلیغات رسانه ای، تبلیغات محیطی و برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف فرهنگی با حضور اقشار مختلف جامعه در اقصی نقاط استان، تفاهم نامه های همکاری خوبی نیز با نهاد ها و سازمان های مختلفی اعم از شورای سیاست گذاری ائمه  جمعه استان فارس، آموزش و پرورش، بسیج، تشکل های مردم نهاد  صورت گرفته است که به عینه اثر بخشی آن را در عمل دیده ایم.

 

بوستانی به اقدامات فنی صورت گرفته در حوزه تامین و توزیع آب نیز اشاره کرد و با بیان این مطلب که  اقدامات خوبی در حوزه تامین آب در شهر ها و روستا های استان فارس انجام شده  و برنامه های خوبی در ادامه مسیر مورد مطالعه قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد که با همکاری سایر نهاد ها و سازمان های مرتبط بتوانیم خدمات ماندگاری را به مردم این استان ارائه دهیم.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و همه گیری این  ویروس، بیان داشت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز مبرم به آب دارد که امیدوارم مردم با رعایت اصول صرفه جویی در مصرف آب، ما را در تداوم خدمات مطلوب آبرسانی یاری کنند.

 

بر اساس آمارهای موجود  بالغ بر ۸۵ درصد آب مورد نیاز مردم در استان فارس از محل آبهای زیرزمینی تامین می شود،  وزارت نیرو تلاش می‌کند که ۳۰ درصد از شهرهای استان فارس را تحت پوشش آب‌های سطحی که منابع قابل اعتمادتری است، قرار دهد.

 

هفته نخست تیر ماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130764