کد خبر: 130711 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 02 تير 1399 - 08:55
همه چیز درباره The Last of Us؛عشق و امید در آخرالزمان
اتحادخبر: The Last of Us یکی از مهمترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن در نسل گذشته بود که توانست به خاطر اتمسفر گیرا و داستانی احساسی و منحصر به فرد به محبوبیت بسیاری برسد، حالا سری جدید این بازی آمده و این مطلب در این‌باره است.

اتحادخبر: The Last of Us یکی از مهمترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن در نسل گذشته بود که توانست به خاطر اتمسفر گیرا و داستانی احساسی و منحصر به فرد به محبوبیت بسیاری برسد، حالا سری جدید این بازی آمده و این مطلب در این‌باره است.

نسخه فیزیکی The Last of Us ۲، دو میلیون تومان. با توجه به قیمت ارز و مشکلاتی که در واردات بازی و کنسول به وجود آمده، چنین قیمتی دور از انتظار نیست. البته این قیمت باز هم تخمینی حساب شده و با توجه به محبوبیت بیش از اندازه بازی، بعید نیست با قیمت‌های نجومی‌تری هم از سمت فروشندگان روبه‌رو شویم و از آن‌ها بشنویم که بازی روی دو دیسک عرضه شده و قیمت بالاتری دارد. برای همین در این مقاله، سعی شده برایتان از نحوه خرید The Last of Us ۲ با قیمت پایین‌تر بگوییم و به یک سری از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

The Last of Us چیست؟

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

The Last of Us یکی از مهمترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن در نسل گذشته بود که توانست به خاطر اتمسفر گیرا و داستانی احساسی و منحصر به فرد به محبوبیت بسیاری برسد. قصه‌ی بازی در مورد عشق و امید در دنیایی آخرالزمانی است. دنیایی که حالا تقریبا خالی از سکنه شده و انسان‌هایی که در گوشه و کنار آن ساکن شده‌اند، سعی دارند از شر مسمومیت به هاگ کوردیسپس دور بمانند و خوراک موجوداتی که این هاگ پدید آورده نشوند. با این حال، همانطور که گفتم قصه بازی در مورد امید است.

 

فایرفلایز، گروهی است شبه نظامی و تقریبا بعد از شیوع گسترده کوردیسپس، کنترل اوضاع جوامع باقی مانده را به دست گرفته. آن‌ها دختری به نام الی را پیدا کرده‌اند که نسبت به این مسمومیت مصونیت دارد و می‌خواهند با رساندن او به آزمایشگاهی مجهز، فرآیند ساخت واکسن را شروع کنند. البته به خاطر یک سری مسائل، رهبر گروه فایرفلایز به تنهایی قادر به انجام این سفر نیست و از شخصی به نام جوئل می‌خواهد که به جایش با الی همراه شود و در ازای این کار پاداشی خوب دریافت کند. با این حال، سفر الی و جوئل، قرار نیست یک سفر ساده و بدون ماجرا باشد.

 

The Last of Us از نظر گیم‌پلی هم یکی از متعادل‌ترین و استانداردترین بازی‌های دهه گذشته بود و تمام بخش‌های آن مثل یک ساعت سوئیسی کنار هم کار می‌کردند. بازی عملا شما را در نقش یک بازمانده قرار می‌داد و کاری می‌کرد که برای مهمات و تجهیزاتتان ارزش قائل باشید. از طرفی دشمنان گوناگونی هم برای بازی طراحی شده بود که برای مقابله با هر کدامشان، باید رویکرد متفاوتی در پیش می‌گرفتید. برای همین، بخش‌هایی از بازی را باید به صورت مخفی کاری می‌رفتید، اما وقتی پای انسان‌ها و گروه‌های یاغی وسط کشیده می‌شد، دیگر چاره‌ای نداشتید جز بیرون کشیدن سلاح و شلیک چند گلوله ارزشمند. بازی به خوبی از المان سبک بقا استفاده می‌کرد و برای کسانی که دنبال یک ماجراجویی پر از مشقت می‌گردند، یک تجربه فوق‌العاده خواهد بود.

 

حالا با The Last of Us ۲ قرار است این بار با الی همراه شویم و برعکس نسخه اول داستانی را خواهیم شنید که فرسنگ‌ها از عشق و امید دور است. بلکه اینطور که سازندگان بازی گفته‌اند، The Last of Us ۲ در مورد نفرت و خشم خواهد بود و با شخصیتی همراه می‌شویم که تفاوت‌های زیادی با آن دختر کوچک مغرور و دوست داشتنی دارد. در یک کلام، بازی از لحاظ بصری نیز یکی از بی‌نقص‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک‌های نسل را دارد. گیم‌پلی بازی هم بهبود‌های زیادی را پشت سر گذاشته و در قسمت دوم شاهد چند مکانیک تازه مثل جاخالی دادن نیز خواهیم بود.

 

آیا خرید دیسک The Last of Us ۲ ارزش دارد؟

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

 

پاسخ این سوال، به سلیقه شما بر می‌گردد. برخی‌ها طبق عادت، بازی‌ها را به صورت فیزیکی خریداری می‌کنند و حس بهتری نسبت به انجام این کار دارند. اما اگر از من بپرسید می‌گویم با توجه به شرایط فعلی، خرید نسخه‌های فیزیکی هر ویدیو گیمی آنقدر ارزش ندارد که بخواهید بابتش دو میلیون تومان (حالا بیشتر یا کمتر) هزینه کنید. چون نسخه‌های فیزیکی نه‌تنها هیچ فرقی با نسخه‌های دیجیتالی ندارند، بلکه عملا جلوی ارزان‌تر خریدن بازی‌ها را نیز از شما می‌گیرند. چرا که اگر بخواهید بازی‌های فیزیکی را ارزان‌تر تهیه کنید، چاره‌ای ندارید جز شریکی خریدنشان با یک نفر دیگر.

 

خب شاید با شریکی خرید کردن مشکلی نداشته باشید، اما قطعا دوست هم ندارید بازی محبوبتان که کلی هم پایش پول داده‌اید را اول دوستتان بازی کند و بعد از چند روز یا هفته در اختیارتان قرار دهد. طبیعتا طرف مقابل هم دوست ندارد برایش چنین اتفاقی بیفتد؛ خصوصا اگر پای اثری مثل The Last of Us ۲ در میان باشد. اما راهکار چیست؟

 

چطور The Last of Us ۲ را ارزان‌تر بخریم؟

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

 

طبیعتا باید در مورد اکانت‌های ظرفیتی پلی استیشن شنیده باشید. خب اسم این اکانت‌ها من‌درآوردی است و عملا در سایر نقاط جهان چیزی به اسم اکانت ظرفیتی وجود ندارد. اصولا فروشندگان بازی‌های ویدیویی در ایران، برای اینکه بتوانند بازی‌ها را با قیمت پایین‌تری بفروشند، از قابلیت اشتراک‌گذاری اکانت‌های پلی استیشن یا همان سیستم Family Sharing استفاده می‌کنند و با خردکردن اکانت‌ها، سه گزینه برای تجربه ارزان‌تر بازی‌ها جلوی خریدار می‌گذارند.

 

اولین گزینه، اکانت‌های ظرفیت ۱ است که در اصل می‌توان آن‌ها را روی پلی استیشن ۴ پرایمری و بازی‌هایشان را روی پروفایل‌های موجود در کنسول اجرا کرد. این یعنی می‌توانید با استفاده از این ظرفیت، تروفی و سیو باز‌ی‌ها را روی پروفایل خودتان دریافت کنید. با این حال، استفاده از ظرفیت اول بازی‌های پلی استیشن، تنها در صورتی ممکن است که دسترسی‌تان به اینترنت کاملا قطع باشد.

 

چراکه اگر کنسول به اینترنت متصل شود، بازی خریداری شده قفل خواهد شد و دیگر قابل استفاده نیست. برای همین ظرفیت اول بازی‌های پلی استیشن، همیشه قیمت پایین‌تری دارند. برای مثال، ظرفیت اول The Last of Us ۲ را می‌توانید با قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنید. طبیعتا از آنجایی هم که بازی یک تجربه تک نفره و آفلاین است و هنوز بخش چند نفره به آن اضافه نشده، خریداری ظرفیت اول The Last of Us ۲ می‌تواند انتخاب منطقی و درستی برای کسانی باشد که نمی‌خواهند بازی را نگه دارند.

 

با این حال، اگر دوست دارید بازی را حتما نگه دارید و بعدا بخش چند نفره آن را هم تجربه کنید، پیشنهاد خرید ظرفیت دوم یا سوم است. ظرفیت دوم بازی، به شما اجازه پرایمری کردن اکانت روی دستگاه و اجرای بازی‌های به صورت آفلاین و آنلاین را می‌دهد و عملا هیچ تفاوتی با نسخه فیزیکی ندارد. با این حال، به خاطر همین ویژگی‌ها، قیمت ظرفیت دوم همیشه بالاتر است و اگر بخواهید The Last of Us ۲ را اینگونه تهیه کنید، باید چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان وجه رایج کشور را به فروشندگان بپردازید.

 

البته اگر تروفی‌ها برایتان اهمیت ندارد و دسترسی کامل به اینترنت دارید، خرید ظرفیت سوم The Last of Us ۲ می‌تواند برایتان انتخاب خوبی باشد. با خرید این ظرفیت، نمی‌توانید اکانت را روی کنسول پرایمری کنید و مجبورید روی همان اکانتی که بازی از طریقش خریداری شده، به اجرای The Last of Us ۲ بپردازید.

 

بنابراین، تروفی‌ها نیز روی همان اکانت باز خواهند شد و شما نمی‌توانید آن‌ها را به لیست تروفی‌های پروفایل خود اضافه کنید. از طرفی، چون ظرفیت سوم روی دستگاه پرایمری نشده، چاره‌ای ندارید جز آنلاین نگه داشتن دائم کنسول به اینترنت. این یعنی اگر اینترنت قطع شود، بازی به صورت موقتی قفل خواهد شد و پلی استیشن از شما می‌خواهد پس از اتصال مجدد، پای بازی بنشینید. به دلیل همین محدودیت‌ها، قیمت ظرفیت سوم کمی پایین‌تر است و می‌توانید با بیخیال شدن تروفی‌ها، The Last of Us ۲ را با قیمتی در حدود ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزار تومان خریداری کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

 

خرید The Last of Us ۲ به صورت ظرفیتی چه مشکلاتی می‌تواند داشته باشد؟

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

 

تقریبا مشکل خاصی پیش رویتان نیست. مگر اینکه از جای نامطمئن خرید کنید که آن وقت احتمال بسته شدن دسترسیتان به اکانت بازی وجود دارد. برای همین سعی کنید تا حد امکان به سراغ فروشگاه‌های معتبری بروید که دیگران هم تجربه خرید از آن‌ها را دارند. در ضمن نگذارید که ارزانی بی‌علت هم شما را فریب دهد. برخی از سایت‌ها، قیمت‌های به شدت پایینی روی اکانت‌های خود می‌گذارند که در اصل، این یک تله بزرگ برای خریدارانی است که از قیمت‌ها بی‌خبرند. قیمت‌ها هم که گفته شد. پس حتما موقع خرید دقت کنید.

 

با این حال، خرید اکانت‌های ظرفیتی یک مشکل دیگر هم دارد که ممکن است خریداران ظرفیت دوم بیشتر آن را احساس کنند. عموما اکانت‌های ظرفیت ۳ زیاد خرید و فروش می‌شوند و طبیعی است که فروشندگان برای فروختن بازی به یک نفر دیگر، مجبور شوند رمز حساب را تغییر دهند یا برای مدت کوتاهی دسترسی ظرفیت‌های دوم را ببندند. برای همین اگر دوست ندارید حین تجربه The Last of Us ۲، بازیتان قطع شود و موقع تماشای یک سکانس مهم به مشکل بخورید، پیشنهاد من این است که یک اکانت تمام ظرفیت را با دوستان خود بخرید. در چنین شرایطی کنترل کامل تمام ظرفیت‌ها در اختیارتان خواهد بود و می‌توانید بدون دردسر آن‌ها را با هم به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

بازی The Last of Us Part ۲ در دسترس کاربران قرار گرفت و حالا همه در سرتاسر جهان می‌توانند شاهکار جدید ناتی داگ را تجربه کنند. البته برخلاف نمره منتقدان، امتیاز کاربران سایت Metacritic به بازی بسیار پایین است، اما این نمره پایین دلایل دیگری به جز کیفیت محتوای بازی دارند و اغلب شامل اعتراض به نحوه رخ دادن داستان می‌شوند.

 

در حال حاضر میانگن امتیاز کاربران به The Last of Us Part ۲ در سایت Metacritic به عدد ۳.۳ از ۱۰ رسیده است. تا کنون نزدیک به ۴۰۰۰ کاربر به بازی امتیاز داده‌اند که اکثر آن‌ها کاملا منفی است. در این میان تعداد بالای نمرات منفی بازی نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران از کاری ناتی داگ با این قسمت کرده، حسابی عصبانی هستند.

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

نیل دراکمن کارگردان خلاق بازی The Last of Us Part ۲ در گفتگویی تازه اعلام کرد ممکن است بعضی‌ها از جمله افرادی که نسخه قبلی از این فرنچایز را دوست داشتند، چندان با این بازی ارتباط برقرار نکنند.

 

نیل دراکمن در مصاحبه‌ای با Wired در مورد احتمال این که بسیاری ممکن است The Last of Us Part ۲ را دوست نداشته باشند گفت:

بعضی از طرفداران نسخه قبلی بازی جدید را دوست نخواهند داشت و مسیری که The Last of Us Part ۲ دنبال می‌کند را هم نمی‌پسندند. ممکن است حرف‌ها و سرنوشت کاراکتر‌های مورد علاقه‌شان را دوست نداشته باشند. من ترجیح می‌دهم که افراد کاملا از بازی متنفر باشند تا بگویند بله بازی اوکی بود!

او در مورد نظر احتمالی کاربران به این بازی گفت:

من نمی‌دانم که مردم آن را دوست دارند یا می‌خواهند از بازی متنفر باشند. اما مطمئن هستم که حالتی بین این دو اتفاق نخواهد افتاد.

زمانی که داستان The Last of Us Part II اسپویل شد، بسیاری از کاربران نه به اسپویل بلکه به مسیری که ناتی داگ برای سرنوشت کاراکتر‌ها انتخاب کرده اعتراض کردند و همین قضیه هم باعث شد عده‌ای به این باور برسند که قرار است بسیاری از گیمر‌ها این بازی را دوست نداشته باشند.

نقد‌های کاربران

در ادامه برخی از خلاصه‌های نقد‌های کاربران را می‌خوانیم.

شما نمی‌توانید به دیوار شلیک کنید به‌خاطر این که نماد‌های مذهبی روی آن قرار دارد و در آن لحظه نشانگر اسلحه شما خاموش خواهد شد. این بازی یک آشغال به تمام معنا است! ۴ از ۱۰


این بازی به این صورت طراحی شده که شما احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید. بازی راه خودش را می‌رود تا داستان این که شما به عنوان بازیکن چقدر انسان بدی هستید را بگوید و باعث شود که احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید. ۰ از ۱۰


فقط ثبت‌نام کردم تا یک امتیاز منصفانه دهم. ناتی داگ به یک بدترین تاریخ رسیده است. ما به نیل دارکمن نیاز نداریم تا با بازی کردن عنوانی که خودش داستانش را نوشته به ما بگوید که چه انسان بدی هستیم. ۰ از ۱۰


تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که داستان بازی یک آشغال تمام عیار است. گیم‌پلی فوق‌العاده است، اما تمرکز بازی روی داستان باعث می‌شود که آن هم خراب شود. گرافیک خیلی خوب کار شده، اما داستان به تنهایی همه تجربه را خراب می‌کند. با رسیدن به ساعت دوم شما نمی‌خواهید که حتی بازی را ادامه دهید. ۱ از ۱۰


نگارش داستان این بازی یک قدم کاملا رو به عقب برای استودیو سازنده محسوب می‌شود. کاراکتر‌ها دوست داشتنی نیستند و دیالوگ‌ها باعث می‌شوند که بلند بخندید. مهم‌تر از همه کل داستان بازی حول محور «انتقام بد است» می‌گردد. می‌شد از بیشتراز نیمی از ۲۵ ساعت داستان بازی کاسته شده و هیچ‌چیزی از عمق آن کم نشود.

راهنمای خرید ارزان‌تر The Last of Us Part II؛ فیزیکی بخریم یا دیجیتالی؟

مشخص است که گروه بزرگی از کاربران با داستانی که نیل دراکمن تعریف کرده ارتباط برقرار نکرده‌اند. آن‌ها به این که نقاط امید در قصه The Last of Us Part ۲ بسیار کم‌رنگ هستند و هیچ کدام از کاراکتر‌ها را نمی‌توان دوست داشت اعتراض دارند. بخشی از اعتراضات هم به این موضوع مربوط می‌شود که بازی راهی که با قسمت پیشین آغاز کرده بود را به هیچ عنوان ادامه نمی‌دهد. البته نباید موج منفی بزرگی که به خاطر لو رفتن قصه و پایان بازی شکل گرفت را هم از یاد برد.

شما موفق به تجربه The Last of Us Part II شده‌اید؟ دیدگاه شما در مورد داستان بازی چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برترین ها
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/130711