امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 خرداد 1399 - 10:32
اتحادخبر: در تمام روزهای اضطراب، یک نفر هر روز حوالی ساعت دو آمار فوتی‌ها را می‌داد و گویی ناقوس مرگ بود، همو که بعد از چند اظهارنظر توئیتری و سیاسی وارد حواشی هم شد. او کسی نیست جز کیانوش جهانپور.

اتحادخبر: از روزهای پر التهاب کرونا رد شدیم و حالا فضا کمی آرام‎تر شده، در تمام روزهای اضطراب، یک نفر هر روز حوالی ساعت دو آمار فوتی‌ها را می‌داد و گویی ناقوس مرگ بود، همو که بعد از چند اظهارنظر توئیتری و سیاسی وارد حواشی هم شد، نزدیکان روحانی حتی او را اصولگرایی در میان اصلاح‌طلبان قلمداد کردند و به مانند همیشه حواشی روی کلیت عملکرد جهانپور سایه انداخت، شاید آن انتقاد تند و تیز از سفیر چین شروع ماجراهایی بود که بعدتر شخصیتی از جهانپور ساخت که به محافظه‌کاران شباهت داشت.

 

در این جا از آن انتقاد جنجالی شروع کردیم و چند فراز حاشیه‌ساز دیگرش را هم مرور کردیم به همراه بیوگرافی مختصری از آقای کیانوش جهانپور.

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

کیانوش جهانپور (متولد 1356) در نطنز اصفهان، پزشک است. تحصیل کرده رشته پزشکی می باشد که طی چند سال اخیر از روابط عمومی دانشگاه به سخنگویی وزارت بهداشت رسیده و حالا بخاطر کرونا در صدر اخبار است.

 

در سال 94 او بعنوان یکی از نامزد های اصلی اصلاح طلب برای حضور در کرسی نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی نطنز و بخش قمصر نام برده می شد. اما در نهایت ایشان تصمیم به عدم شرکت در انتخابات گرفتند تا اینکه یکسال بعد در 7 مهر 95 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد. جهانپور یکسال بعد از حضور در روابط عمومی دانشگاه، در 29 آبان 1396 با حکم دکتر اصغری به مدیرکلی روابط عمومی و سخنگوی سازمان غذا و دارو منصوب شد.

دکتر سعید نمکی بعد از سرپرستی در وزارت بهداشت، در حکمی دکتر جهانپور را در 16 دی 97 به مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد. بیشتر دیده شدن دکتر جهانپور از شروع ویروس کرونا از اسفند 98 شروع شد که هر روز برای ارائه آمار مبتلایان و فوتی ها این ویروس در جلوی دوربین ها ظاهر می شود.

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهاراتی درباره کشور چین بیان کرد که جنجال ایجاد کرد. این بخش جنجالی احتمالا در پاسخ به سوالی درباره اپیدمی کرونا در ژاپن بود. این سخنان باعث شد برخی از فعالان رسانه‌ای به جهانپور اعتراض کنند. اما جهانپور با تاکید مضاعفی یک توییت در این زمینه منتشر کرد. توییت جهانپور با پاسخ سفیر چین در ایران همراه شد و این پینگ پنگ یک بار دیگر هم ادامه پیدا کرد. 

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

پس از این اتفاقات بود که سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توییتی انگلیسی تلاش کرد اشتباه سخنگوی وزارت بهداشت را جبران کند. موسوی نوشت: «دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای کمک های سخاوتمندانه به سایر کشورها در اقصی نقاط جهان است. شجاعت، تعهد و حرفه‌ای‌گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است. ایران همواره قدردان چین در این شرایط بوده است.» این توییت با واکنش سفیر چین روبرو شد که نوشت: «شایعات نمی‌توانند دوستی ما را از بین ببرند.»

 

در واکنشی دیگر از سوی کیانوش جهانپور وی نوشت: « ... و اما، دولت و ملت ایران قدردان دولتها و ملت هایی است که بویژه در این همه گیری جهانی كرونا در کنارشان ایستادند و حافظه تاریخی ایرانیان البته این قسمت ماجرا را هم فراموش نخواهد کرد. حمایت های چین از ملت ایران در این روزهای سخت، هکذا فراموش ناشدنی است. بیگانگان ذوق زده نشوند.»

 

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت به اصلاح‌طلبان و مواضع آن‌ها در انتخابات ۸۸ کنایه زد.

وی درباره انتقاد برخی اصلاح طلبان از آمار فوت کرونایی‌ها گفت:

متخصصان شمارش صندوق آرا در مورد مرگ کرونایی ها نظر ندهند.

سابقه شمارش آراء در اظهار نظراتشان بوده، گفتند ما این آراء را قبول نداریم، دیگران هم دچار اشتباه و خانه نشین کردند.

عضو شورای شهر تهران به سخنان سخنگوی وزارت بهداشت واکنش نشان داد.

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

روزنامه کیهان طی یادداشتی از اظهارات اخیر سخنگوی وزارت بهداشت دفاع کرد و نوشت: به‌دنبال اتهام‌زنی و تردیدافکنی برخی مدعیان اصلاحات درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برخی افراد، کارشناس شمارش رأی هستند تا شمارش علت مرگ‌ومیر!

 

روزنامه اعتماد هم به انتقاد از سخنان جهانپور نوشت: «آقاي جهانپور عزيز، برادر بزرگوار، از شما بعيد بود كه به فرمايش‌هاي فني و علمي‌تان رنگ و بوي سياسي بدهيد. مي‌دانم خسته‌ايد و فشار كاري‌تان زياد است؛ مي‌دانم خيلي‌ها سعي مي‌كنند اعصاب‌تان را به هم بريزند و از دل حرف‌هاي‌تان «مساله» و «معضل» بيرون بكشند اما شما را خردمندتر، هوشيارتر و دقيق‌تر از اين مي‌دانستم كه به دام سياست بيفتيد و حرفي را كه در آن صلاحيت قضاوت نداريد از تريبون كرونا بر زبان برانيد.»

جهانپور به مرگ محقق چینی که بر روی منشأ کرونا تمرکز داشت واکنش نشان داد.

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

سخنگوی وزارت بهداشت در توئیتی نوشت: هشدار! با کاهش ۱۷۰ هزار‌ نفری تولد، نرخ رشد جمعیت به زیر یک درصد سقوط کرده و متاسفانه ساختار جمعیتی به هم خورده و سالانه در حال پیر شدن هستیم؛ به‌ طوری‌ که در ۲۰ سال آینده از پیرترین کشور‌ها محسوب شده و در ۳۰ سال آینده پیرترین کشور جهان خواهیم بود.

سخنگوى وزارت بهداشت در کنایه به عکس دسته جمعی نمایندگان مجلس بدون توجه به شرایط کرونایی نوشت: و اما پروتکلها برای رعایت است مثل قوانین و مقررات، ‏الگو باشیم!

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در انتقاد ازموضع‌گیری اخیر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: من فکر می‌کردم ایشان وزارت بهداشت و درمان هستند اما ظاهرا سخنگویی جریان سیاسی رقیب اصلاح طلبان نیز به ایشان تفویض شده است. پیشنهاد می‌کنم که پای خود را از روی پدال گاز برداشته و سرعت خود را حوزه سیاسی کم کنند. گشودن پرونده زخم مردم در سال 88 را به عهده کسانی که تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند و خود مردم بسپارند چراکه اگر با این سرعت پیش روند حتما دیوار بلند هوشمندی مردم و شهروندان تهران را روی به روی خود دیده و خسران و زیان بسیار خواهند دید.

 

جهانپور را تا قبل این شاید حداقل در این وسعت نمی‌شناختیم، او که به همراه علیرضا وهاب‌زاده هیچ ابایی از اصولگرا بودن در یک دولت اصلاح‌طلب ندارند و ندارد، اما وقتی حرف از کرونا می‌شود همه‌ی این‌ها رنگ می‌بازد، حداقل در اسفند و فروردین که فشار ویروس بیشتر بود، کسی سیاسی‌کاری‌ها را در خاطر نداشت، اما به محض این‌که آمارها دورقمی شد، وقت عیان‌شدگی بود، جهانپور ۸۸ را به آمار کرونا وصل کرد و از خجالت معترضان انتخابات خاص ۸۸ درآمد و از آن طرف وهاب‌زاده هم چپ و راست علیه روحانی و ظریف توئیت کرد.

 

جهانپور همچنان خبرساز ماند و در آخرین حاشیه‌سازی او در فضای مجازی، اظهارنظرش در مورد آمار کودکان گرسنه آمریکایی با شیوع کرونا با واکنش اصلاح‌طلبان همراه شد.

او نوشته بود: بزرگترین اقتصاد دنیا و بزرگترین مرکز تولید علم و فناوری جهان باشی و از هر ۵ کودک سرزمینت، لااقل یک کودک گرسنه باشد. مرگ از این ابرقدرت بودن سزاوارتر است...!

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

برخی چهره‌های اصلاح طلب در انتقاد از توئیت جهانپور با گلایه از اظهارنظر وی درباره موضوعات حاشیه‌ای که با بیماری کرونا مرتبط نیست، این موضع سخنگوی بهداشت را نوعی سیاست‌زدگی در امور بهداشت و درمان و رونده مبارزه با بیماری کرونا قلمداد کردند.

 

حالا نه که ما طرف روحانی ایستاده باشیم که به طور واضح عملکرد اصلاح‌طلب و اصولگرا در این‌ سال‌ها توفیری نداشته، مقصود این که به محض کمرنگ شدن سایه مرگ، منافع به حکمرانی خودشان ادامه بدهند، کرونا که کم‌کم ضعیف‌تر بشود، دنیای بالادستی تغییر چندانی نخواهد کرد، اما درجه و نسبت آگاهی ما تغییر خواهد کرد و مساله همین است که بحران باید در حافظه‌ها بماند و یادمان نرود که چگونه شان یک جایگاه علمی و تخصصی به کُری‌خوانی‌های سیاسی تنزل یافت، چگونه نموداری که همین دو روز قبل‌تر جهانپور به اشتراک گذاشت، ناخواسته دُم خروس را بیرون زد و زمان ورود کرونا را خیلی زودتر از این‌ها نشان داد، موقعیت جهانپور، موقعیت دشواری‌ست، اما کاش این کمی شکیبایی می‌کردند و خاطره‌ی نیک یک سلبریتی متخصص را از این روزها به یادگار می‌گذاشتند، که نشد، نمی‌شود.

دکتر جهانپور، در آخرین توییت خود پس از برکناری با عکسی ار حاج قاسم سلیمانی نوشت: «یکی مرد جنگی به از صد هزار ...»

هر روز، ساعت 14، خداحافظ آقای آمارهای ترسناک

 

 

 

 

 

 

برترین ها


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • 37 خواص عالی این خوراکی و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/29
  • بارش باران باعث ورود خسارت به تاسیسات برق استان بوشهر شد
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • حمایت تمام قد باشگاه ها و مدارس فوتبال از اقدام بی‌سابقه مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر
  • اتمام طرح گردشگری دریایی نوروزی بنادر استان بوشهر / ارائه خدمات به 675 هزار و 950 گردشگر دریایی
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • نماینده دشتستان عازم روسیه شد
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق 1 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 4 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 4 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 8 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...