کد خبر: 129996 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1399 - 10:05
معاون استاندار بوشهر:
کمبود امکانات خاموش کردن آتش در ارتفاعات مشکل کشوری است

اتحادخبر:  معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: خاموش کردن آتش در ارتفاعات نیاز به تجهیزاتی از جمله بالگرد آب‌پاش دارد و کمبود این امکانات مشکل کشوری است و تنها مختص این استان نیست. مهرداد ستوده  به رسانه‌ها اعلام کرد: این استان در زمینه امکانات خاموش کردن آتش روی زمین‌های مسطح از جمله خودروهای آتش نشانی و ...

اتحادخبر:  معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: خاموش کردن آتش در ارتفاعات نیاز به تجهیزاتی از جمله بالگرد آب‌پاش دارد و کمبود این امکانات مشکل کشوری است و تنها مختص این استان نیست.

 

 

معاون استاندار بوشهر: کمبود امکانات خاموش کردن آتش در ارتفاعات مشکل کشوری است

 

 

 

به گزارش ایرنا؛ مهرداد ستوده  به رسانه‌ها اعلام کرد: این استان در زمینه امکانات خاموش کردن آتش روی زمین‌های مسطح از جمله خودروهای آتش نشانی و سایر امکانات مورد نیاز مشکل ندارد اما مهار آتش در ارتفاعات نیاز به امکانات ویژه دارد.

 

وی بیان کرد: کلیت این کار از پایش و پیشگیری تا خاموش کردن آتش مراتع و جنگل‌ها بر عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است و در صورت بروز مشکل مدیریت بحران استانداری با مدیریت بحران کشور مکاتبه و سپس از طریق این مرکز با توجه به اینکه اعتبارات و تجهیزات را در اختیار دارد، پیگیری می‌کند.

ستوده ادامه داد: در جریان آتش سوزی‌های اخیر در استان بوشهر با توجه به نقص فنی بالگرد جمعیت هلال احمر مستقر در این استان، مکاتبه و تماس‌های زیادی از سوی استاندار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، وزیر دفاع و وزیر کشور انجام شد و دو نوبت بالگرد به استان اعزام شد و با چند سورتی پرواز پشتیباتی خاموش کننده‌ها و نیروهای پشتیبانی به ارتفاعات محل آتش‌سوزی انتقال یافتند.

 

وی بیان کرد: با کمک مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آتش در دهرود و کوه سیاه دشتستان و خائیز تنگستان خاموش شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: همه پیگیری‌ها از طریق وزیر کشور، مدیریت بحران، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست برای تامین بالگرد انجام اما بالگرد آبپاش با رسیدن به بوشهر دچار نقص فنی شد.

ستوده بیان کرد: همزمان با آتش سوزی‌های استان بوشهر آتش مراتع خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به علت شرایط جوی، وزش باد و گرمای هوا گسترش یافت و موجب ایجاد خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست شده بود.

 

وی یادآور شد: در بازدید انجام شده از کوه سیاه و دهرود دشتستان درختچه‌ها آسیب ندیده و تنها گونه‌ها و پوشش گیاهی سطحی آسیب دیده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از تلاش مردم، داوطلبان، نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، حفاظت محیط زیست و بسیج که جانانه پای کار بودند و به مقابله با آتش پرداختند تشکر و قدردانی می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129996