کد خبر: 129992 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1399 - 09:53
راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری
اتحادخبر: دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری یکی از پر طرفدارترین وسایل دیجیتالی حال حاضر بازار را تشکیل می‌دهند که همانند اکثر وسایل دیجیتالی دیگر از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار بوده و عملا گزینه‌های متعدد و بعضا کاملا متفاوتی را پیش روی کاربر قرار می‌دهند.

اتحادخبر: دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری یکی از پر طرفدارترین وسایل دیجیتالی حال حاضر بازار را تشکیل می‌دهند که همانند اکثر وسایل دیجیتالی دیگر از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار بوده و عملا گزینه‌های متعدد و بعضا کاملا متفاوتی را پیش روی کاربر قرار می‌دهند.

اگر قصد خرید دوربین فیلمبرداری دارید، ولی نمی‌دانید که چه دوربینی مناسب شماست در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا شما را با ۷ دوربین فیمبرداری که می‌توانند بهترین انتخاب این‌روز‌های تصویربرداران باشند، آشنا کنیم.

Blackmagic URSA Mini Pro

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

به جرئت این دوربین بهترین دوربین چندکاره‌ی بازار به حساب می‌آید. این دوربین حرفه‌ای دارای سنسور Super ۳۵mm بوده و کیفیت خارق‌العاده k۴.۶ را به کاربران ارائه می‌دهد. این دوربین همچنین امکان استفاده از انواع لنز از جمله لنز‌های EF، PL، B۴ و F را به شما می‌دهد.

دوربین قابلیت ضبط ۶۰fps را برای کاربر فراهم می‌سازد. همچنین بدنه‌ی این دستگاه طوری سبک طراحی شده که تصویربرداران بتوانند یک روز کامل آن را حمل کنند.

پس اگر از لحاظ مالی توانایی خرید این دوربین را دارید، از خریدن آن غافل نشوید. زیرا با خریدن دوربین URSA Mini Pro درواقع دوربینی با قابلیت‌های کافی و متنوع خواهید داشت که با طراحی فوق‌العاده تمام نیاز‌های شما را پاسخ می‌دهد.

  • حدود قیمت: ۱۰۰ میلیون

Canon EOS C۲۰۰B

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

این دوربین طراحی شده توسط شرمت کانن در زمینه فیلمبرداری کاربرد زیادی دارد. EOS C۲۰۰B شما را قادر می‌سازد با بهره‌گیری از CINEMA RAW LIGHT فیلم‌هایی فوق‌العاده را بدون اینکه ذره‌ای از کیفیت آن‌ها کاسته شود، روی CFAST ۲.۰ به ثبت برسانید.

این دوربین دارای سنسور Super ۳۵mm بوده و از گستر دینامیکی بهره‌مند می‌باشد. دوربین کانن C۲۰۰B همچنین از رنج گسترده‌ای از لنز‌های EF پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش تعبیه شده بر روی این دوربین از نوع LCD لمسی با ابعاد ۴ اینچی است و دقت ۱.۲۳ میلیون نقطه‌ای را دارا میباشد. این دوربین نیز اگرچه قیمت نسبتا بالایی دارد، ولی می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای حرفه‌ای‌ها باشد.

  • حدود قیمت: ۹۰ میلیون

Canon EOS C۱۰۰ Mark II

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

احتمالا از دیدن نام این دوربین در لیست متعجب شده‌اید. با وجود اینکه شرکت کانن مدل‌های جدیدتری را به بازار عرضه کرده است، اما دوربین C۱۰۰ Mark II هنوز هم می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد متخصص در زمینه‌ی تصویربرداری باشد. این دوربین که سنسور Super ۳۵mm را در خود جای داده است، با دیزاینی فوق‌العاده می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

این دوربین که توانایی ضبط ویدیو ۵۰ مگاپیکسل بر ثانیه را دارد، از قابلیت Dual Pixel یا فوکوس دوگانه پشتیبانی می‌کند تا فیلمبردار در فوکوس مشکلی نداشته باشد. از دیگر ویژگی‌های خوب این دوربین می‌توان به ضبط تصاویر با فرمت MP۴، سرعت فریم بالاتر هنگام ظبط AVCHD و گزینه‌های حرکت آهسته و سریع هنگام ضبط تصاویر MP۴ اشاره نمود. فیلتر داخلی ND یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی این دوربین می‌باشد که به کاربر امکان ضبط تصاویری با تنظیمات مطلوب در محیط‌هایی با نور شدید را می‌دهد. بدنه این دوربین همانند بدنه سایر دوربین‌های کانن می‌باشد و وزن آن بدون نصب لنز و لوازم جانبی تنها یک کیلوگرم است.

اگر دنبال دوربینی با کیفیت بالا و قیمت متوسط هستید، پیشنهاد ما به شما این مدل می‌باشد.

  • حدود قیمت: ۵۰ میلیون

Blackmagic Pocket Cinema Camera

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

اگر به دنبال دوربینی با قابلیت‌های بسیار زیاد، ولی اندازه‌ای نسبتا کوچک می‌باشید، قطعا این مدل از دوربین‌های Blackmagic مناسب شماست. این دوربین دارای یک بدنه‌ی پلی‌کربنات بسیار مقاوم با دیزاینی زیبا ساخته شده است.

Blackmagic Pocket Cinema Camera دارای حسگری فوق‌العاده با توانایی ارائه داینامیک رنج ۱۳ پله ایی تا دامنه ۲۵۶۰۰ واحد می‌باشد. تمام این‌ها بدین معناست که شما می‌توانید دوربینی خارق‌العاده با قابلیت‌هایی بی‌نظیر که امکان ضبط تصاویر ۴K را دارا می‌باشد، در جیب شلوار خود جای دهید.

همانند برادر بزرگتر خود یعنی مدل URSA Mini Pro این مدل نیز، تصاویر را به خوبی در کارت‌های حافظه UHS-II و CFast ۲.۰ ذخیره می‌کند.

یکی از دلایل اصلی که Pocket Cinema Camera در صدر لیست قرار نگرفته است این است که این دوربین تازه وارد بازار شده و هنوز جای پیشرفت دارد. ولی به جرئت می‌توان گفت این مدل دوربین با این قابلیت‌ها و اندازه‌ای کوچک می‌تواند انتخابی کاملا مناسب باشد. از طرفی قیمت این دوربین نیز نسبت به قابلیت‌هایش بسیار مناسب است.

  • حدود قیمت: ۲۵ میلیون تومان

Panasonic HC-X۱

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

این دوربین که یکی از قدرتمندترین دوربین‌های شرکت سامسونگ است، برای تصویربرداران حرفه‌ای طراحی شده است. اندازه صفحه نمایش این مدل تقریبا ۳.۵ اینچ است و از نوع LCD می‌باشد. Panasonic HC-X۱ از بزرگنمایی ۲۰ برابر بهره‌مند است و همچنین زوم دیجیتال آن تا ۱۰ برابر می‌رسد. دارا بودن لرزش پیشرفته الکترونیکی و همچنین دارا بودن چراغ LED داخلی از دیگر مزایای این مدل دوربین به حساب می‌آیند.

اگر به دنبال دوربینی هستید که تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را دارا باشد، این دوربین پیشنهاد ما به شماست.

  • حدود قیمت: ۳۵ میلیون

Sony PXW-FS۵

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

احتمالا همه‌ی ما دوربین SONY FS۷ را می‌شناسیم. اما برادر کوچکتر این مدل، یعنی Sony PXW-FS۵ را چطور؟ این دوربین کوچک با سنسور Super ۳۵mm بهترین انتخاب برای ضبط تصاویر با کیفیت UHD می‌باشد. این دوربین نیز نسبت به اندازه‌ی کوچکی که دارد امکانات نسبتا خوبی را برای شما در نظر گرفته است.

این دوربین از وای‌فای و NFC برای پخش زنده از دوربین و یا کنترل کردن آن با دستگاه‌های دیگر به صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. قابلیت تعویض لنز با دهانه‌ی لنز E-Mount در کنار سنسور سوپر از دیگر قابلیت‌های مهم این دوربیم به حساب می‌آید که که به کاربر اجازه می‌دهد علاوه بر امکان استفاده از دیگر لنز‌های E-Mount که مناسب برای تصویربرداری طراحی شده‌اند این امکان را می‌دهد تا با استفاده از مبدل‌های موجود برای این دهانه‌ی لنز، بتواند از لنز‌های ۳۵ عکاسی و سینمایی EF کانن، PL، نیکون لایکا و دیگر موارد هم بهره گیرد که این یعنی عدم محدودسازی کاربر به لنز‌های یک برند خاص.

  • حدود قیمت: ۴۵ میلیون تومان

Panasonic Lumix GH۵s

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

آخرین دوربین این لیست یکی از دوربین‌های بدون آینه شرکت پاناسونیک می‌باشد. این دوربین دیجیتال حسگر MOS با ابعاد ۱۷.۳ × ۱۳ دارد و قابلیت عکس‌برداری با فرمت RAW را دارد. صفحه نمایش آن از نوع LCD لمسی با ابعاد ۳.۲ اینچ می‌باشد و شاتر دوربین با سرعت حداقل ۶۰ ثانیه و حداکثر ۱.۸۰۰۰ ثانیه کار می‌کند.

این دوربین اگرچه یک دوربین عکاسی حرفه‌ای به‌شمار می‌آید، اما به دلیل بالا بودن رزولوشن ویدیو‌های ضبط شده توسط این دوربین، که تا ۴K هم می‌رسند، برای فیلمبرداری نیز استفاده می‌شود و یکی از دوربین‌های پرطرفدار در بین فیلمبرداران می‌باشد.

اگرچه این دوربین از لحاظ تکنیکی به خوبی سایر مدل‌های لیست نیست، اما می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که می‌خواهند ویدیو‌هایی با کیفیت بالا، با دوربینی که کار کردن با آن ساده باشد، ضبط کنند.

  • حدود قیمت: ۳۵ میلیون
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129992