کد خبر: 129958 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1399 - 07:40
۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب در طرح بهارانه بوشهر فروش شد

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد ۲۷۰ میلیون ریال در طرح بهارانه کتاب ۹۹ استان بوشهر به فروش رسید.

اتحادخبر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد ۲۷۰ میلیون ریال در طرح بهارانه کتاب ۹۹ استان بوشهر به فروش رسید.

۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب در طرح بهارانه  بوشهر فروش شد

به گزارش ایرنا؛ فاطمه کرمپور روز دوشنبه‌ به رسانه‎ها اعلام کرد: طرح بهارانه کتاب ۹۹ در بوشهر بامشارکت بیش از هشتصد نفر اجرا شد که ارزش ریالی آن نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

 

وی بیان کرد: ۱۰ کتابفروشی در استان مجری برگزاری این طرح بودند که از این شمار ۶ کتابفروشی در شهر بوشهر و چهار کتابفروشی در شهرستان‌های گناوه، عسلویه، کنگان و برازجان فعالیت داشتند.

 

کرمپور ادامه داد: فروش این رقم و رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته نشان از جایگاه و علاقه مردم استان به کتاب و کتابخوانی است. 

وی افزود: به منظور پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا و انجام فاصله ‌گذاری اجتماعی، کتابفروشی‌های استان با راه اندازی کانال در زمینه خریدهای غیرحضوری اقدام کردند.

 

کرمپور در خصوص اهمیت طرح‌های حمایتی همچون طرح بهارانه در پویایی کتاب‌فروشی‌ها در ایام کرونا، اظهارداشت: ‌باتوجه به روزهای تعطیلی اجباری کتاب‌فروشی‌ها در دوران کرونا و ضررهای مالی زیاد، اجرای طرح‌های تشویقی و تخفیفی یکی از راه‌های استقبال مخاطب از کتاب است که می تواند به رونق و افزایش فروش کتاب‌فروشی‌ها کمک کند.

 

وی عنوان کرد: در نتیجه اجرا طرح بهارانه کتاب ۹۹ بخشی از ضررهای مالی کتاب‌فروشان حاضر در این طرح  جبران شد

طرح بهارانه کتاب ۹۹ به مدت یازده روز از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور و شعار «بهار کتاب، همزمان با بهار دل‌ها» در استان بوشهر برگزار شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/129958